خبر فوری

گامی اساسی در جهت ارتقای‌ ظرفیت سیستم های ذخیره سازی مرکز داده

در راستای بهبود عملکرد و کارایی سیستم‌های ذخیره‌سازی مراکز داده (Data Center)، معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اقدام به تأمین، نصب و راه‌اندازی مجموعه جدیدی از تجهیزات (Storage Area Network) SAN مرکزی نمود. ارتقاء این تجهیزات باعث افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی، سرعت دسترسی به داده‌ها و پایداری سرویس های فاوا گردیده که نقش مهمی در بهبود عملکرد کلی مرکز داده خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، مهندس عباس رضایی، رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات در این خصوص گفت: هدف از این اقدام، افزایش ظرفیت ذخیره سازی با توجه به رشد روزافزون داده ها، بهبود عملکرد سیستمها، افزایش سرعت دسترسی به داده‌ها، ارتقاء پایداری داده در محیط مرکز داده و جلوگیری از احتمال از دست دادن اطلاعات بوده. وی تاکید کرد: این پیاده‌سازی با برنامه‌ریزی کارشناسان فنی فاوا، با حداقل توقف سرویس‌ها و تأثیرات جانبی بر عملکرد مرکز داده انجام شده است.

ایشان در ادامه اقدامات اولیه شامل تحلیل نیازها، ارزیابی نیازهای فعلی و آینده مرکز داده، انتخاب تجهیزات مناسب جهت ارتقاء، آماده سازی های اولیه شامل تهیه نسخ پشتیبان از داده ها، انجام ارتقاء با رعایت استانداردها و دستورالعمل‌های تولیدکننده، تست عملکرد جدید سیستمها و سامانه ها پس از اجرای ارتقاء و در نهایت اجرای تست‌های کامل عملکرد سیستم و اطمینان از کارکرد صحیح مرکز را از گام های اساسی این فرایند برشمرد.

رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات، با اشاره به برنامه‌ریزی های کلیدی در راستای توسعه فعالیت‌های زیرساختی این معاونت خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های بسیار مهم این معاونت افزایش توان پردازشی مرکز داده از طریق احداث مرکز پردازش سریع می باشد که با پیگیری‌های انجام شده، در آینده نزدیک شاهد تحولی اساسی و شگرف در این زمینه نیز خواهیم بود.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

مشاور مدیر عامل مناطق نفت خیز در امور بانوان: نقش آفرینی بانوان در پیشرفت های صنعت نفت به تصویر کشیده شود

مشاور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در امور بانوان گفت: پیشنهاد می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *