خبر فوری

حذف بیس و جایگزینی ماسه کوهی در آسفالت و زیرسازی های معابر هندیجان، توسط شهردار شهر، روح اله درخشان..‌

ضعف نظارت بر پروژه های عمرانی و به موازات عملکرد ضعیف شهردار هندیجان داد مردم را درآورده است!

به گزارش پی نوشت ضعف در انعقاد قراردادها، عدم شفاف سازی، تخلفات گوناگون و عدم نظارت بر پروژه های عمرانی، ضمن تحمیل هزینه های اضافی و هدر رفت بیت المال، موجبات نارضایتی مردم را فراهم ساخته است.
طبق مستندات رسیده علاوه بر موضوعات که در روزهای اخیر به اطلاع مردم و مسئولین رسانده شده موضوع این بحث ، آسفالت کاری، ترمیم چاله ها و کند و کاری های معابر و ترمیم نقطه به نقطه آن (که درحال اقدام می باشد ) است، و می طلبد ناظران (باتوجه به هزینه های بالای آسفالت و جهت ممانعت از هدر رفت بیت المال) و جلوگیری از بی کیفیتی و ناماندگاری مصالح، وارد عرصه عمل شوند و نسبت به اینگونه کارهای غیراصولی نظارت دقیق تری داشته باشند.

حال با این شیوه عمل سئوالات مختلفی در اذهان مردم نقش بسته که جا دارد ضمن پاسخگویی مسئولین به ابهامات، مردم نیز با رصد کامل این قصورها را اطلاع رسانی کنند تا از اینگونه اقدامات بی اثر جلوگیری شود.
و اما سئوالات:

۱.آیا در بحث زیرسازی و آسفالت، تراکم زیرسازی از درجه اهمیتی برخوردار است یا خیر؟
۲. چگونه می شود تراکم ۹۸ درصد برای زیرسازی با بیس زیرآسفالت، با چوب قابلیت جابجایی داشته باشد؟
یعنی به واقع بیس در زیرسازی بکار رفته؟ و آیا زیر سازی با تراکم ۹۸ ٪ درصد انجام گرفته است؟
۳. آیا «مخلوط کوهی» می تواند جایگزین «بیس» در زیرسازی ها شود؟
۴. آیا «چسبندگی آسفالت» با «بیس» امکانپدیر است یا با «مخلوط کوهی» که پر از خاک و ماسه بادی هست ؟
۵.آیا آسفالت کردن با «آسفالت بدون چسبندگی» که در زیرسازی اش هم هیچ تراکم فنی و استانداردی رعایت نشده، بدعتی در حیف و میل بیت المال و منابع نیست؟
۶. آیا بار ترافیکی کند رو (کنارگذر) واقع در جاده کمربندی هندیجان شمالی با بارهای محوری، تریلی و کمپرسی، توان تحمل با این نوع زیرسازی و این ترکیب بدیع آسفالت را دارد؟ یعنی جوابگوی این فشار و بار و ترافیک است؟

کارهای غیر استاندارد و سطحی و بدون کیفیت در خلأ نظارت، اتلاف سرمایه، خطر آفرینی و نابودی منابع و اعتماد مردمی را در پی خواهد داشت و مروج سودجویی و … می باشد.
نویسنده : اکبرشعبانی

درباره اکبر شعبانی

پیشنهاد ما به شما

آخرین تیر نماینده وقت ایذه و باغملک بر قلب جوانان بیکار ایذه و باغملک /فشارایزدپناه برمدیران‌خطوط لوله و مخابرات نفت گاز اصفهان برای جذب آخرین حلقه نزدیکان خود

شرکت خطوط لوله و مخابرات استان اصفهان از زمان عبور لوله های نفتی خود از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *