خبر فوری

علت عدم تصویب بودجه ی شورای اسلامی شهرهندیجان در موعد مقرر قانونی چیست؟!

وعده وعید های پوچ وتوخالی اعضای شورای اسلامی شهر هندیجان در تبلیغات انتخاباتی وعملکرد ضعیف این شورا درسومین سال فعالیت خود…

به گزارش پی نوشت درحالی درسومین سال فعالیت شورای اسلامی ششم شهر هندیجان هستیم که متأسفانه درخلاء نبود برنامه ریزی وعدم نظارت می توان این شورای جوان راکه امیدهای زیادی به آن بود ضعیف ترین شورای تاریخ شش دوره ی هندیجان برشمردو وموارد بسیاری وجود دارد که پرداختن به آن می تواند نه درقالب یک خبر بلکه یک کتاب ازاین ضعف ها نوشت.
بطورخلاصه برخی از عدم توانایی این شورا را خواهیم گفت ودرادامه بااشاره به مهم ترین وظیفه ی این شورا برخی دلایل ادعای ناتوانی آنها را شرح خواهیم داد.
هنوز وعده های انتخاباتی در پوسترها ، سخنرانی ها وجلسات عمومی وخصوصی این اعضاء موجود است وآمده بودند حداقل شورایی متفاوت تر ازقبل باشند اما به جرأت عملکرد ضعیف آنها روی همه ی شوراها را سفید کرد ومهم ترین وعده ی آنها که شفافیت بود تاکنون محقق نشده است ، گرچه شورابتنهایی مقصروضع موجود نیست اماناتوانی ، عدم شفافیت ، نداشتن ارتباطات موثر با مردم ومجموعه های مختلف ، پرداختن به حواشی وجنگ وجدل های بیهوده فقط توانست شهررابه عقب کشانده ومردم رامتضرر نماید که می توان برای هربند ادعاهای زیادی را مطرح نمود.
قانون درایران ریشه ای کهن وباستانی و دینی دارداما همچنان در کشور دعوا بر سر نظارت برنهادهای قدرت ومدیریت براساس قانون وجودداشته و دارد.
باوجود قانون پس چرا همچنان شاهد نهادهای قانون گریز همچون شهرداری ها هستیم؟
باسیاست گذاری دولت وتشکیل شوراهای اسلامی که اعضای آن ازبدنه ی مردم وباانتخاب مردم می باشد قراربود نظارت دقیق تری برعملکرد وقانون گریزی شهرداری ها صورت گیرد اما امروز اکثرکارشناسان اتفاق نظر دارند که دراکثر شهرهاشوراهای اسلامی شهر نه تنها مفید نبودند بلکه خودهم بلای جان شهرداری ها وتوسعه وعمران ومدیریت شهری گردیده اند.
امروزه مدیریت شهری حیات خلوت عده ای دراکثر شهرها خصوصا هندیجان گردیده خیلی ها ‌درهمین حیات خلوت هم رتق و فتق امور خویش می کنند.
برای نمونه، واگذاری املاک به اشخاص بدون کارکارشناسی ، استخدام های چند صدنفری بدون نظارت و نیازمبرم، عقد قراردادهای خارج ازقانون و…رامی توان مثال زد.

آقایان پاسخگوباشند…
لایحه ی بودجه ی شهرداری هندیجان درموعد مقرر ارسال شده است؟!
چرا تاکنون مصوب نگردیده؟! جنگ و جدال ها بر سر چیست؟!

آیا شورای شهری که تاکنون نتوانسته بودجه اش را تصویب نماید لایق منحل شدن نیست؟
آیا نشان از ناتوانی آنها ندارد؟
وصدها سئوالی که اذهان مردم را بخود جلب کرده ونه پاسخگویی وجود دارد ونه نظارت نهادهای نظارتی…
چند روزی است بحث لایحه بودجه در شورای شهر هندیجان مطرح گردیده که اخیراً برخی مطالبی پیرامون این موضوع منتشر نمودیم
اما
چرا دراین چند سال کسی حرفی از بودجه نزده و مردم از لایحه ی بودجه ونظارت برآن خبر ندارند؟
چه کسی باید این بودجه ها راشفاف سازی و نظارت کند؟

اعتبارات آلایندگی ، اعتبارات استانی ، درآمدها درکجا هزینه شده است و حاصل این هزینه ها چه بوده است؟
گرچه شوراهای قبل از خودحداقل پروژه هایی به یادگارگذاشتند اما حاصل عمر شورای ششم هندیجان چه بوده است؟
حواشی هایی که ازابتدا با ۴ نفرعضو شروع شد تا شنیده هایی ازاختلاس یک عضو آن در شهرداری یکی از شهرهای همجوار و… از طرف دیگر مدیریت ناتوان مدیران ارشد شهرستان وعدم هماهنگی های لازم، هم موجب گردید تا فرصت سوزی گردد و متأسفانه بذر ناامیدی دراذهان عموم کاشته شود که بدون شک این مهم تاثیر خودش را نه اکنون بلکه آینده هم خواهد گذاشت وازطرفی سلب اعتماد مردم را بدنبال خواهد داشت.
آقای علی اکبربیرونی رییس شورای اسلامی شهر هندیجان…
عکس گرفتن با آقای دکتر چمران افتخار است اما بدانکه شهردار شهر تهران طبق قانون در دیماه سال گذشته لایحه بودجه ی چند همتی پایتخت کشور را تقدیم شورا نموده و شورای شهر تهران هم با آن همه حجم کار، بودجه اش را تصویب کرده است.
اما! اما !
درهندیجان معلوم نیست چرا تاکنون شما نتوانسته اید لایحه ی بودجه ی شهر را تصویب نمایید.! بودجه ای پیش از سال ۱۴۰۳ قانونا بایست تصویب می شد و الان در خارج از وقت قانونی بدون دقت و کارشناسی و با عجله سعی به تصویب آن دارید.
پیام های تسلیت ووضعیت گذاشتن وعکس های یادگاری دردی از مردم دوانمی کند…
بجای دخالت درعزل ونصب ها وبیرون راندن برخی نیروهای باتجربه ی پاکدست وعدم توانایی شهردارتان برپرسنل خود که درعملکرد بی برنامه ی آن مشهوداست ازخیر سالهای قبل گذشتیم اما چرا تاکنون لایحه ی بودجه در بلاتکلیفی است؟
باعدم تصویب وقانون گریزی آیا بازهم بدنبال سوء استفاده وتحت فشار قراردادن مدیران ارشد شهرستان واستان هستید تا باگلایه های مردم بازهم بی قانونی ها راتکرار کنید وباعدم ثبت برخی پروژه ها درسامانه ستاد وبی برنامه گی شاهد تکرار روزهای تلخ گذشته باشیم؟
آقایان اعضای شورای ششم شهرهندیجان…
بااین عدم شفافیت هاوضعف عمکردتان کاری برسر مردم هندیجان آوردید که ضمن اینکه صدرحمت به شوراهای قبل بگوینددیگر امیدی به وجود شورای شهر نداشته باشند.
یک روز باسرپرست ، یک روز با شهرداری که محدودش کردید، یک روز باشهرداری که قرار بود بدرخشد و شق القمر کند اما تنها حاصل کار شما دراین سالها نه تنها سوختن خود بلکه ضرر به مردم وشهر بوده است وبدانید مردم اصلأ خاطره ی خوبی از شما نخواهند داشت.
امید است در پایان ضمن نظارت بیشتر مجموعه های نظارتی و پایان دادن به اینهمه ضعف وناتوانی بیش از این مردم و شهر را علاف خود نکنید و با اقداماتتان تیشه به ریشه ی این شهر با اصالت و محروم نزنید و شفاف سئوالات مطروحه را پاسخ داده و طبق وعده هایتان جرأت حضور و پاسخگویی در برابر عموم مردم و اصحاب رسانه را داشته باشید و بدانید هرگونه تصویب بودجه کارشناسی نشده با تضعیف نظارت ها و قانون گریزی ضربه ای محکم به اعتبارات و بیت المال خواهد زد و و بی شک با مداخله ی مردم وقول مساعد نهادهای مختلف خصوصاً مدعی العموم بدون تعارف پاسخی محکم در پی خواهد داشت و با آن برخورد جدی و قانونی خواهدشد.
نویسنده: اکبرشعبانی

درباره اکبر شعبانی

پیشنهاد ما به شما

 لقمان رضایی مربی کشتی  ۳ میلیارد تجهیزات کشتی ایذه را به ضایعاتی فروختند!

به گزارش رسانه پی نوشت به نقل از ایسنا مربی سابق تیم ملی از هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *