خبر فوری

شورای اسلامی شهر هندیجان بالغواعتبارات جزئی وتصویب اعتبارات افزایشی متوسط و اختیارات جدید به شهردار بدنبال چه هدفی است؟!

«سپردن گوشت به دست گربه؟! »

شنیده ها حاکی ازاین است : تلاش اعضای شورای شهر هندیجان(دو نفر اعضای سمت دار آن: آقایان علی اکبربیرونی وامیرشکاری ) در جلسه ی ۱۸ فروردین ۱۴۰۳در بخش جمع بندی و تصویب بودجه شهرداری برای باز گذاشتن دست شهردار در انجام معاملات و مناقصات بدون نظارت شورای شهر و اخذ مصوبه…

به گزارش پی نوشت طبق قانون برگزاری مناقصات، که در سال ۱۳۸۳، به تصویب رسیده است، حد نصاب معاملات دولت در سال ۱۴۰۳​ یا همان میزان معامله دولتی،​ به سه دسته کلی،
معاملات کوچک(جزیی)،
معاملات متوسط
.و معاملات عمده، تقسیم می شود
در دوره صدارت شهردار سابق جناب محمد عبادی جهت تقویت نظارت شورا بر عملکرد شهردار بر اساس مصوبه ای شهردار وقت فقط حق معاملات و مناقصات کوچک یاجزیی تا سقف ۸۰ میلیون را داشتند و برای عملیاتی بیشتر از این سقف لازم بود لایحه ای تسلیم شورا نماید و پس مصوبه شورا، شهردار مجوز عملیاتی نمودن پروژه خود را بدست می آورد، که در اصطلاح محدود سازی گفته می شود و به نوعی انجام پروژه های متوسط و عمده بدون نظارت دقیق شورا و مصوبه امکان ناپذیر بود.

اما!
این حضرات سمت دار شورای شهرهندیجان آقایان علی اکبر بیرونی وآقای امیرشکاری تلاش دارند مصوبه ی محدود سازی [فقط سقف مناقصات و معاملات کوچک و جزیی باشد_(۱۱۵ میلیون تومان)] را لغو و آن را تا سقف ۱میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ را ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳_ برای این شهردار یعنی آقای درخشان آزاد بگذارند( یعنی بدون نظارت و أخذ مصوبه شورا).
آنچه مهم است:
_چرا برای آقای عبادی شهردار سابق محدود سازی و نظارت، بدون ایجاد مشکلی اعمال می‌شد و ایشان کار می کردند؟
_و چرا اکنون این سقف و محدود سازی برای آقای درخشان بایست لغو شود و دست او برای معاملات و مناقصات بدون نظارت باز گذاشته شود؟

دیگر اعضای شورا که در این مخمصه گرفتار آمدند و نمی خواهند نقش نظارتی خویش را طبق قانون و روال قبل از دست بدهند، بایست به کجا پناه ببرند که حاضر به امضای مصوبه بودجه با این بند نیستند؟

_آیا آقای شهردار(درخشان) با نظارت بیشتر و در هماهنگی بیشتر با شورای شهر بهتر انجام وظیفه می کند یا بدون نظارت آنها ؟

_چرا برخی از مدیران شهری هم در این پروسه و اخذ این مصوبه برخی اعضای شورای شهر که خود را متعهد و امانت دار بیت المال می دانند می خواهند مجاب کنند که این مصوبه را به تصویب برسانند؟

باز گذاشتن دست مدیر و برداشتن محدودیت برای کار برای شهرداری جایز است که به او اعتمادی باشد و به گفته ای« برادری خویش را ثابت کرده باشد!»
چگونه می شود به شهرداری اعتماد کرد که تا کنون گلی به سر شهر نزده است؟

گل که ارزانی ایشان لطفاً گل نزند!

از مدیران عالی رتبه شهر می خواهیم «از هول حلیم به درون دیگ نیافتید!»
اینکه از زمان قانونی تصویب بودجه گذشته دلیلی نمیشود که هر مصوبه ای با پافشاری به تصویب برسد.
این شکل مصوبه باعث آزادی عمل شخصی می شود(شهرداری) که اعتماد ها را اصلأ جلب نکرده و در مرحله بعد پایه های نظارتی شورای شهر را به شدت تضعیف کرده و میشود گفت ویران می کند.

مردم دیگر تحمل افسوس و حسرت ندارند.

مدیران عالی شهر
تلاش کنید بودجه شهرداری فعلأ با بند محدود سازی تصویب شود نه با لغو آن و افزایش سقف ده برابری اش ،که عملاً سپردن گوشت دست گربه است.‌‌.. !!
آینده نگر و اندیشمندانه عمل کنید تا از عواقب و حواشی کار بکاهید..‌.
این مملکت هر چه می کشد از دست مدیران ضعیف و سستی بخش های نظارتی است…
برخی ازدلایل عدم اعتماد شهردار فعلی آقای روح الله درخشان که درروزهای آینده موارد دیگر هم اطلاع رسانی خواهد شدبدین شرح است:

۱_ اجاره بیل مکانیکی ساعتی قریب به ۱ میلیون و۵۰۰ هزار تومان
۲_ رنگ کاری غیر اصولی وبدون برنامه وچند بار مصوبه گرفتن بدلیل عدم کارکارشناسی آنهم برروی جداولی که اصلا قابلیت رنگ آمیزی نداشتند،
۳_ احداث زمین چمن بازیر ساخت بسیار ضعیف وامکانات آن بااعتباری معادل چندبرابر احداث یک زمین چن مصنوعی ( زمین چمن اداره ورزش وجوانان هندیجان )‌ که خود کارشناسان فرمانداری ومراجع ذی صلاح درجریان هستند دلیل این مدعاست .

نویسنده : اکبرشعبانی

درباره اکبر شعبانی

پیشنهاد ما به شما

 لقمان رضایی مربی کشتی  ۳ میلیارد تجهیزات کشتی ایذه را به ضایعاتی فروختند!

به گزارش رسانه پی نوشت به نقل از ایسنا مربی سابق تیم ملی از هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *