خبر فوری

ویژه نامه هفته دولت/تحقق ۱۰۲درصدی برنامه تولید شرکت نفت و گاز کارون

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از تحقق ۱۰۲درصدی برنامه تولید این شرکت طی یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، مهندس حسن شهروئی ضمن گرامیداشت هفته دولت و تشریح عملکرد این شرکت طی یکسال گذشته بیان داشت: حفظ و استمرار تولید از میادین تحت سرپرستی از مهمترین دستاوردهای این شرکت از شهریور سال گذشته تا کنون است که تحقق برنامه تولید با احتساب کاهش‌های تکلیفی و تعمیرات اساسی مازاد بر برنامه به میزان ۱۰۲.۴% می باشد.

وی گفت: در بخش تولید گاز و گازمایع نیز میزان گاز سبک تولیدی ۱۷۳ میلیارد فوت مکعب و میزان گازمایع تولیدی ۱۱ میلیون بشکه محقق شده است.

مهندس شهروئی با اشاره به ضرورت نگهداشت وارتقاء دارائی های فیزیکی به عنوان یکی از ماموریت های مهم این شرکت گفت: در این راستا ۲۴۰ قلم قطعات در راستای بومیسازی، خودکفایی، با استفاده از توانمندی شرکتهای دانش بنیان داخلی جهت پیشگیری از آلودگیهای زیست محیطی به ارزش ۵۵ میلیارد ریال تولید و تعمیر شد.

تعمیرات اساسی۲۵۹ دستگاه از تجهیزات ثابت و دوار

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون ادامه داد: طی یکسال گذشته تعمیرات اساسی۲۵۹ دستگاه از تجهیزات ثابت و دوار (تجهیز) شامل توربین، مخازن، کمپرسور، تلمبه، جهت پیشگیری از آلودگیهای زیست محیطی و استمرار تولید به ارزش بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی، انجام تعمیرات اساسی ایستگاه های تقویت فشارگاز آسماری و بنگستان ۱، ایستگاه تقویت فشارگاز بنگستان۳، بخش های مشترک و واحد امین ردیف الف و ب پالایشگاه شیرین سازی گاز کارون، بخش های مشترک کارخانه گاز و گازمایع ۸۰۰، واحد فرآورش ردیف ۳ کارخانه گاز و گازمایع ۷۰۰، کارخانه گازو گازمایع ۶۰۰  و تعویض مبدل گاز سرد (E-602A) کارخانه گاز و گازمایع ۶۰۰ را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای نگهداری تاسیسات و تجهیزات برشمرد.

مهندس شهروئی همچنین به ضخامت سنجی حدود ۲میلیون موضع از خطوط لوله جریانی چاه‌ها اشاره کرد و گفت: این اقدامات در راستای نگهداشت تجیهزات تولید انجام شده که شناسایی بیش از ۱۰۰ موضع خطرناک و انجام اصلاحیه و تعمیرات به تعداد ۴۳۰۰نفر/روز را در پی داشته است.

وی، ارزیابی۵۰ کیلو متر پوشش خطوط لوله زیرزمینی (خط لوله۲۰ اینچ گاز غنی اهواز ۲ به گازمایع ۸۰۰ ، خط لوله ۱۲ اینج نفت ارسالی آبتیمور به بهره برداری ۳ ،خط لوله ۲۶ اینچ گاز ارسالی اهواز ۳ به ۵ ، خط لوله ۱۰ اینچ گاز آماک۳ به ۲) وپایش ۵۳۰۰ مورد از سامانه های حفاظت کاتدی و خوردگی داخلی از سایر اقدامات مرتبط با نگهداشت تجهیزات عنوان نمود.

اجرای ۱۶ پروژه سرمایه ای در شرکت نفت و گاز کارون

مهندس شهروئی در ادامه درباره پروژه های توسعه ای این شرکت توضیح داد: در حال حاضر ۱۶ پروژه سرمایه ای با اعتبار ریالی حدودا” ۲۶۵۱ میلیارد ریال در حال پیگیری و انجام است و در حوزه امور مهندسی و ساختمان نیز ۱۴ پروژه جاری با اعتبار ریالی بیش از ۴۳ میلیارد ریال تکمیل شده است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های داخلی برای تامین کالا و تجهیزات صنعت نفت بیان داشت: در این راستا طی یکسال اخیر ۱۹۶۴ قلم کالا ی داخلی به ارزش بیش از ۲۷۵  میلیارد ریال از منابع داخلی خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با تاکید به این موضوع که مهم ترین سرمایه سازمان برخورداری از نیروی انسانی متعهد و متخصص است، اظهار داشت: در حوزه مدیریت منابع انسانی برگزاری ۵۳۴۱۰ نفر /ساعت دوره های آموزشی، دریافت لوح تقدیر ویژه عملکرد ستاد اقامه نماز، جمع آوری مدارک کارکنان مشمول تبدیل وضعیت بند “د” و بند “و”، برگزاری مسابقات جانبازان و اعزام ایثارگران به اردوهای فرهنگی / زیارتی، طرح طبقه بندی مشاغل برای ۲۹۲۰نفر ، بروز رسانی و ثبت اطلاعات شغلی کارکنان مدت موقت به تعداد ۴۹۵نفرصورت گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه صیانت از محیط زیست نیز اقدامات خوبی انجام شده که احداث خط لوله غیر فلزی پساب ارسالی نمکزدایی ۲ ( حدفاصل نهرمالح و جاده کمربندی)، جمع آوری و ثبت اطلاعات پسماندهای صنعتی و عادی در سامانه محیط زیست و سامانه شرکت ملی نفت ایران و همچنین اجرای دستورالعمل های تاکیدی سازمان محیط زیست در خصوص پسماند، ‌تنظیم مشعل‌های کوره های نفت جهت بهسوزی در نمکزدایی  متمرکز، طرح جمع آوری گازهای ارسال به مشعل با سرمایه گذاری شرکت پتروشیمی مارون برخی از این فعالیت ها می باشند.

مهندس شهروئی با بیان اینکه با بکارگیری دو دستگاه MOT شرکتی و چهار دستگاه MOT   استیجاری، از سوزاندن حدود ۱/۷۹ هزار بشکه نفت در طی مجموعاً ۶۰ مورد عملیات سرچاهی جلوگیری شده است گفت: در حوزه محیط زیست همچنین اقدام به مشارکت در اجرای پروژه های کاهش ریزگردها و توسعه فضای سبز با تهیه ، کاشت و نگهداشت ۴۲ هزار اصله نهال با اعتبار تقریبی ۷ میلیارد ریال در طرح  جنگل  کاری  ۲۰۰۰ هکتار (توافقنامه فی مابین ملی  نفت و  منابع طبیعی  اهواز) در  اهواز، پیگیری تدوین شرح خدمات پاکسازی و رفع آلودگی خاک به روش  بیولوژیک با عقد قرارداد با آزمایشگاه های معتمد محیط زیست،‌ اجرای پروژه بهسازی مشعل ها و پیگیری اجرای  پروژه های مرتبط با جلوگیری از سوزاندن گاز همراه شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مسئولیت های اجتماعی، پاکسازی بلوار نفت از نخاله های ساختمانی و برنامه ریزی احداث دیواری در محل برای پیشگیری از انباشت نخاله و پسماندهای شهری، ساخت خانه بهداشت روستای حنیطیه ، پیگیری کاشت ۵۰۰۰ اصله نهال در بلوار نفت ، بازسازی و احداث دیوار مدرسه شهید صفدری روستای عنیت کریت کمپ ، تهیه و تامین ۲۴۰۰ بسته معیشتی ارزاق و کمک های مومنانه در مناطق کم برخوردار شهری و روستایی حوزه فعالیت و مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا، تهیه و تامین ۱۵۰۰ عدد بسته نوشت افزار جهت دانش آموزان مدارس روستاهای اطراف تاسیسات، تهیه ۵ عدد کپسول اکسیژن ۱۰ کیلویی مورد نیاز درمانگاه ولیعصر(عج) اهواز ، تامین تانکر آبرسانی برای روستاهای همجوار تاسیسات و مناطق تحت تنش آبی، تأمین امکانات ورزشی و فرهنگی، و تهیه موکت برای مساجد از جمله اقدامات صورت گرفته است.

مهندس شهرویی در پایان اظهار داشت: تحقق اهداف و دستاوردهای شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون مرهون تلاش جمعی کارکنان سختکوش این شرکت، مشارکت مدیریت های مرتبط ستاد مناطق نفت خیز جنوب و حمایت های مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب می باشد.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

مشاور مدیر عامل مناطق نفت خیز در امور بانوان: نقش آفرینی بانوان در پیشرفت های صنعت نفت به تصویر کشیده شود

مشاور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در امور بانوان گفت: پیشنهاد می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *