خبر فوری

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب مدیرعامل شرکت ملی مناطف نفت خیز جنوب:نمایشگاه چهاردهم نفت از حالت صوری و شعاری فاصله گرفت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب با اشاره به کیفیت خوبی نمایشگاه چهاردهم نفت گفت: این نمایشگاه از حالت صوری و شعاری خارج شد و گواه آن امضای دهها قرارداد، توافق نامه و تفاهم نامه با شرکت های سازنده ، صنعتگران ، مجموعه های دانش بنیان و مراکزی علمی ، دانشگاهی و فناوری در این نمایشگاه بود.

مهندس علیرضا دانشی در چهارمین و آخرین روز از چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان افزود: در این نمایشگاه ۲۸۱ مجموعه تخصصی حضور داشتند که از این تعداد ۱۰۹ مجموعه دانش بنیان ، ۹۷ مجموعه سازنده و ۲۷ مجموعه فنی ، تخصصی و تامین کالا در این نمایشگاه فعال بودند که دانش بنیان ها بیشترین تعداد را داشتند.
وی گفت: نمایشگاه چهاردهم فرصتی برای ایجاد زنجیزه اقتصادی سازنده ها بوجود آورد ضمن آنکه صدور خدمات فنی مهندسی در این نمایشگاه پیگیری خواهد شد.
دانشی افزود: مجموعه هایی از ۱۶ استان کشور در این نمایشگاه حضور داشتند که بیشترین آنان از استان تهران و خوزستان بود.
وی گفت: فکر می کنیم این نمایشگاه کیفی ترین نمایشگاهها در سال های اخیر بود و نقطه برجسته آن استقبال دانش بنیان ها بود که صنعت نفت بیشترین نیاز را به آنان دارد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: اکنون مناطق نفتخیز جنوب به دنبال آن است تا مجوز بگیرد تا میان سازنده و بازار مصرف بیرون واسط شویم و مشکلات سازندگان را حل کنیم.
وی با بیان اینکه ما پای کار آمده ایم تا صنعت نفت در بخش بالادستی بتوانند توسعه یابدگفت:عزم و اراده دولت سیزدهم آن است تا گفتمان میان سازنده ها، نظام پیمانکاری و نظام دولتی اتفاق بیفتد. ما همه را یار نفت می دانیم تا به برد همه جانبه برای کشور دست پیدا کنیم زیرا این کار به رشد منطقه ای نیز کمک خواهد کرد. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد: مناطق نفتخیز جنوب طی سال گذشته و امسال بیش از سه هزار میلیارد تومان قرارداد با مراکز پژوهشی منعقد کرده و یا در حال انعقاد دارد که همه این قراردادها برای تولید باراول هستند و این حجم از قرارداد برای اولین بار در دوران پس از انقلاب است.
مقام ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: اعتقاد ما این است که با ورود دانش بنیان ها و علمی کار کردن در کشور می توانیم تحریم ها را شکست دهیم، ما باید در مرز دانش حرکت کنیم و نوآوری و خلاقیت داشته باشیم زیرا مهندسی معکوس دیگر فایده ندارد و اینجاست که می توانیم تحریم ها را شکست دهیم. وی افزود: شاخک های امریکایی روی نمایشگاه نفت خوزستان حساس شده است و این مساله گواه آن است که ما کارمان را به درستی انجام می دهیم و می دانیم که داریم چه کاری می کنیم. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به بحث گازهای همراه و آلودگی محیط زیست
عنوان کرد: اگر مشعل ها خاموش شوند نیز آلودگی هوا برطرف نمی شود زیرا به منابع اصلی آلودگی هوا توجه نمی شود. • ۸۰ درصد گازهای همراه نفت جمع آوری شده است دانشی با بیان اینکه پروژه هایی تعریف شده است و مشعل ها را خاموش خواهیم کرد،
گفت: ۸۰ درصد از گازهای همراه جمع آوری شده و سهمی از تولید گاز شبکه کشوری تامین می شود از این جمع آوری است و برای کمتر از ۲۰ درصد از باقی مانده یکسری پرژوه تعریف کرده ایم تا جمع آوری شوند.
وی افزود: در بحث مسئولیت های اجتماعی در دولت سیزدهم نفت تمام قامت پای کار آمده است به شکلی که در سفرهای رییس جمهور به خوزستان ۱۴٫۴ هزار میلیارد تومان همت علاوه بر بودجه های دولتی، نفت بابت مسئولیت های اجتماعی در اختیار خوزستان گذاشته است.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: همچنین عمده مطالباتی که در بحث آلایندگی وجود داشت در دولت سیزدهم پرداخت شده که حدود ۶ هزار میلیارد تومان است، تمام مطالبات حوزه نفتی مناطق نفتخیز جنوب در بحث استان خوزستان تقریبا صفر شده است و همه بدهی ها به شهرداری ها و امور مالیاتی پرداخت شده است.
دانشی افزود: در مناطق نفتخیز جنوب ۲۰ هزار قلم کالا بومی سازی شده است. همچنین در دولت سیزدهم هفت هزار و ۵۰۰ قلم کالا که جز تحریم ها بودند در حال بومی سازی هستند، امسال در این نمایشگاه ۵۰ قرارداد به ارزش هفت هزار میلیارد تومان امضاءشده که عمدتا با دانش بنیان ها و مراکز علمی بوده است.
وی ادامه داد: شعارها باید مبتنی بر شعور شوند و برخی از شعارها باید بازتعریف شوند زیرا ما به دانش بنیان ها و شرکت های داخل و جوانان اعتماد کرده ایم و آمده ایم که کار کنیم و به جوانان و نیروهای داخلی اعتماد داریم.

درباره محمود خواجوی

پیشنهاد ما به شما

مشاور مدیر عامل مناطق نفت خیز در امور بانوان: نقش آفرینی بانوان در پیشرفت های صنعت نفت به تصویر کشیده شود

مشاور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در امور بانوان گفت: پیشنهاد می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *