خبر فوری

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان: تغییرات زیست محیطی در هور ارتباطی به فعالیت شرکت‌های نفتی ندارد

به گزارش رسانه پی نوشت مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان  مسئله خشکسالی در هور ربطی به فعالیت شرکت‌های نفتی ندارد و علت آن با تغییرات جوی در مناطق دیگر مانند خشکسالی در عراق و تأثیر آن بر ایران مرتبط است.

درچهارمین روز نمایشگاه نفت  عبدالله عذاری، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ و قبل از آن، تعداد تقاضاهای ارجاعی به واحد ساخت داخل در بحث بومی سازی آمار بوده است. تعداد اقلام این تقاضاها ۵۳ تا بوده و ارزش تخمینی آنها حدود ۲۲ میلیارد تومان بوده است.

عذاری بیان کرد: از سال ۱۴۰۱ به بعد، مقدار ارجاعی به واحد ساخت داخل بهبود یافته و به حدود ۱۸ میلیارد تومان رسیده است. تعداد اقلام تقاضا در این بازه ۸۱۱ قلم بوده و ارزش تخمینی آنها حدود ۱۶۱ میلیارد تومان است. این نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۱، تأمین تقریباً ۵ برابری از تجهیزات داخلی در بحث خودکفایی و بومی سازی صورت گرفته است.

عذاری بیان کرد: در نمایشگاه، تعداد قراردادها و تفاهمنامه‌های امضا شده در حوزه تجهیزات ساخت داخل حدود ۷۴۳ میلیارد تومان بوده است. این قراردادها شامل تفاهمنامه با شرکت لوله سازی اهواز و سایر شرکت‌ها بوده و هدف آنها کنترل دقیق حرکت‌های هوشمندانه در بحث تجهیزات ساخت داخل بوده است.

وی افزود: این نمایشگاه نشانگر پیشرفت‌های قابل توجهی در بومی سازی و ساخت داخل است. همچنین، از جمله اقدامات موفق در حوزه محیط زیست، کاهش مصرف گاز مشعل بوده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی، گفت: شرکت نفت و گاز اروندان تلاش می‌کند تا با مشکلات ناشی از خطوط لوله و ترکیدگی‌ها به خوبی برخورد کند. به همین دلیل، شرکت نفت و گاز اروندان قراردادی با پارک علم و فناوری خوزستان امضا کرده است. تا محلولی با نام “گرینیکال” که از محصول نیشکر تهیه شده و معدنی و زیست‌سازگار است، معرفی شد. عذاری اعتقاد دارد که این محلول، نشان از به‌کارگیری تکنولوژی پیشرفته در زمینه محیط زیست است.

عذاری، درباره فعالیت‌های شرکت در حوزه تولید بار اول اظهار نظر کرد. او گفت: “تاکنون، شش پروژه تولید بار اول در سطح وزارت نفت راه‌اندازی شده است. از این شش پروژه، چهار پروژه متعلق به شرکت نفت و گاز است که در این زمینه پیشگام بوده‌ایم.

همچنین پروژه‌های دیگری در حوزه ساخت و تعمیرات مدارس و آبرسانی به احشام و مردم منطقه دشت آزادگان توسط شرکت نفت و گاز اروندان انجام شده که براساس گفته‌های عذاری، شرکت نفت و گاز اروندان در حال ساخت و تعمیرات یک مدرسه در حوزه دشت آزادگان است. همچنین در فصل خشکسالی تابستان، شرکت نفت و گاز اروندان با اعزام ۲۰ تانکر، به آبرسانی به مردم و احشام منطقه دشت آزادگان در زمان خشکسالی کمک کرده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان بیان کرد: شرکت نفت و گاز اروندان به عنوان پیشگام در صنعت نفت و گاز به شمار می‌آید و نقش مهمی در توسعه پایدار و رفاه اجتماعی کشور ایفا می کند.

عذاری، درباره کمک به آبرسانی به روستاها اظهاراتی داشت: این تلاش‌ها منجر به آبرسانی به روستاهای همجوار اویزه نیز خواهد شد تا در فصل تابستان مشکلات آبرسانی در روستاهای همجوار برطرف خواهند شد.

در ادامه، از زنجیره ارزش در صنعت ایران صحبت شد. عذاری به این نکته اشاره کرد که در کشور ما، برندسازی به خوبی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: برای تکمیل زنجیره ارزش، لازم است تا یک مجموعه شرکت‌ها و برندهای متعدد، صفر تا صد یک محصول را تولید کنند.ایجاد نمایشگاه‌هایی با هدف تکمیل زنجیره ارزش، فرصتی برای توسعه این زنجیره فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان نیز درباره جلوگیری از سوختن گازهای مشعل صحبت اعلام کرد: با هلدینگ خلیج فارس یک قرارداد به ارزش ۷۳ میلیون دلار برای اجرای پالایشگاه خلیج فارس منعقد شده است. این اقدام موجب تکمیل زنجیره ارزش مربوط به صنعت نفت می‌شود.

تولید و انتقال نفت در میدان نفتی سهراب با استفاده از لوله‌های مدرن

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: تولید نفت در میدان نفتی سهراب در حال افزایش است و این نفت به یکی از کارخانه‌های شرکت ارسال می‌شود.

او افزود که خط لوله‌های انتقال نفت نیز در حال تکمیل است و بدون مشکل نفت از میدان سهراب به مقصد نهایی خود منتقل می‌شود.

وی تأکید کرد: شرکت نفت و گاز هیچ نیتی برای تخریب محیط زیست ندارد و تمام تلاش خود را برای حفظ محیط زیست و انجام کارهای تولیدی با رعایت استانداردهای زیست محیطی انجام می‌دهد. او به استفاده از لوله‌های مدرن با ضمانت کاری ۵۰ ساله، مثل لوله‌های آر تی پی، این اقدامات به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از مشکلات احتمالی صورت می‌گیرد.

عذاری، در پاسخ به سوالات خبرنگاران، تأکید کرد: استفاده از لوله‌های جریانی در میدان نفتی سهراب به منظور انتقال نفت به‌طور مستقیم و بدون خشک شدن، صورت گرفته است.

او بیان کرد که مسئله خشکسالی در هور ربطی به عملکرد شرکت نفت ندارد و علت آن با تغییرات جوی در مناطق دیگر مانند خشکسالی در عراق و تأثیر آن بر ایران مرتبط است.

عذاری تأکید کرد که مسائل مربوط به صنعت نفت با این مسائل همبستگی ندارد و شرکت نفت و گاز اروندان در تمام فعالیت‌های خود به حفظ محیط زیست متعهد است.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

علت عدم تصویب بودجه ی شورای اسلامی شهرهندیجان در موعد مقرر قانونی چیست؟!

وعده وعید های پوچ وتوخالی اعضای شورای اسلامی شهر هندیجان در تبلیغات انتخاباتی وعملکرد ضعیف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *