خبر فوری

یازدهمین اردوی راویان پیشرفت بسیج رسانه خوزستان؛  دومین تولیدکننده نفت و گاز کشور به پهنه‌ی جنوب

یازدهمین اردوی راویان پیشرفت بسیج رسانه خوزستان؛

دومین تولیدکننده نفت و گاز کشور به پهنه‌ی جنوب

 

 

مقصد یازدهمین اردوی راویان پیشرف، دومین تولیدکننده نفت و گاز کشور، شرکت نفت و گاز گچساران بود.

 

غلام‌رضا کمالی مدیرعامل این شرکت از تقدیم ۳۱ شهید در جنگ تحمیلی گفت و ادامه داد: در کنار افتخار تقدیم شهدای جنگ، ۵۲ نقطه شرکت از سوی دشمن بعثی بمباران شده که تا به روز هنوز آثار ترکش بر بدنه‌ی مخازن باقی مانده است. شرکت نفت و گاز گچساران به پهنه‌ی نوار جنوبی ایران و در چهار استان: خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس فعالیت نفتی و گازی دارد. از ویژگی‌های منحصر به فرد این مجموعه عظیم، هم‌زمانی استحصال و ارسال است. نفت مناطق نفت‌خیز بیش از نیم قرن است، از طریق تلمبه‌خانه گوره به پایانه صادراتی خارک ارسال می‌شود.

 

وی از تولید روزانه ششصد هزار بشکه نفت در مجموعه خبر داد و اضافه کرد: افتخار داریم از سه‌قلاتون بام نفت ایران با ارتفاع نزدیک به هزار متر به همراه به همراه بی‌بی‌حکیمه، رگ‌سفید، بینک، گلخاری، نرگسی و پازنان شامل شانزده ‌ میدان نفتی، با تکیه بر دانش فنی جوانان‌ غیرتمند در کنار تولید نفت، روزانه‌ یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون فوت‌معکب گاز استحصال کنیم.

 

کمالی از قدمت صدساله اولین چاه نفت گچساران سخن گفت و افزود: اولین چاهی که در منطقه گچساران حفر شد در سال ۱۳۰۴ بود. کارخانه بهره‌برداری نیز در سال ۱۳۲۲ در مدار قرار گرفت. تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند، پتروشیمی بوعلی، پالایشگاه شیراز در کنار ارسال نفت صادراتی به پایانه خارک، با استفاده از ۷۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله و ۵۹‌ تاسیسات نفتی، فعالیت‌های شرکت را شامل می‌شود.

 

مدیرعامل نفت و گاز گچساران تولید پایدار نفت و گاز را مهم‌ترین رسالت مجموعه دانست و اظهار داشت: روزگاری به دلیل تحریم، تولید روزانه به پنجاه هزار بشکه در روز رسیده بود. این مقدار تا به امروز و به همت متخصصان داخلی و صدالبته سرلوحه قرار دادن منویات رهبری؛ ما می‌توانیم، این میزان حتی با تشدید تحریم‌ها به ششصد هزار بشکه رسید. دومین رسالت، رسیدگی تمام و کمال به خانوده‌های کارکنان است، چرا که اعتقاد داریم، تداوم تولید و آسودگی خاطر کارکنان و برکت، مرهون آرامشی است که در کانون خانواده‌ ایجاد شده است. سومین رسالت، برآورده نمودن خواسته ولی‌نعمتان یعنی شهروندان گچساران است. تا به امروز، دو هزار و ۲۰۰ درخواست شهروندان را با هزینه بالغ بر یک‌صد و هشتاد میلیارد تومان در قالب مسولیت‌های اجتماعی انجام داده‌ایم.

 

وی گریزی هم به شرایط صنعت نفت در قبل از انقلاب زد و گفت: پیش از انقلاب اداره شرکت‌های نفتی در دست اجنبی بود. به ایرانی‌ها اجازه ورود و کسب دانش فنی نمی‌دانند و به زبان ساده ایرانی را کارگر می‌دانستند. تصورشان این بود که بعد از رفتنشان صنعت نفت به تعطیل می‌شود. چیزی از رفتن اجنبی‌ها نگذشته بود که جنگ تحمیلی شروع شد. در شرایطی که انتظار می‌رفت همه ناامید باشند، سلاح ایمان و باور باعث شد، نه تنها در تولید وقفه‌ای ایجاد شود، بلکه صادرات هم شکل عملی به خود گیرد.

 

کمالی ادامه داد: روزگاری بر ما گذشت که به دلیل وابستگی به خارج، حتی توان ساخت یک پیچ را نداشتیم. اما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم، بیش از ۷۵ درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را در داخل کشور و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و تولید می‌کنیم. نهصد میلیارد تومان کالای مورد نیاز شرکت‌های زیرمجموعه را خریداری کرده‌ایم. از این مقدار بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان خرید داخلی بوده و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از شهرستان گچساران تامین شده است.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران در پایان و خطاب به خبرنگاران بسیجی اظهار داشت: آنجایی که دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی است، رسانه باید امیدآفرینی کند. ما برای تداوم تولید خون‌دلها خورده‌ایم. آرامش و امنیت در کنار تولید پایدار مدیون شهیدان، جانبازان و ایثارگرانی است که از حریم کشور دفاع کردند. بسیجیان نیروهای گمنامی هستند که هرجا نظام با خطری مواجه شد و نیاز به کار بی‌منت داشت، که سیلی بخورد و جواب ندهد، در میدان بودند. خبرنگار بسیجی امیدآفرین است.

 

گزارش: ابراهیم متین‌سیرت

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

مشاور مدیر عامل مناطق نفت خیز در امور بانوان: نقش آفرینی بانوان در پیشرفت های صنعت نفت به تصویر کشیده شود

مشاور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در امور بانوان گفت: پیشنهاد می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *