خبر فوری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار: راه‌اندازی میدان نفتی کبود یک گام بلند به سمت تحقق شعار سال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در آیین راه‌اندازی میدان نفتی کبود با تاکید بر استفاده از ظرفیت داخلی و بومی، بالا بودن کیفیت نفت استخراجی و توجه به اشتغالزایی، راه اندازی این میدان را گامی موثر در تحقق شعار سال و افزایش درآمد کشور عنوان کرد. 

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، محمدراضی‌جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در آیین راه‌اندازی و تحویل پنج حلقه چاه میدان نفتی کبود در اندیمشک اظهار کرد: این طرح از جمله پروژه‌هایی است که در روند فعال‌سازی با وقفه رو به رو شده بود و امروز با تلاش کارکنان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به بهره‌برداری رسید که اقدامی بسیار مهم و ارزشمند است
وی با اشاره ظرفیت تولید نفت در میدان نفتی کبود گفت: کمیت و کیفیت نفت به دست آمده از این چاه‌ها، و بهره‌گیری از ظرفیت تولید بومی از جمله مزیت‌های مهم این پروژه به شمار می‌روند که قابل توجه هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بر استفاده از وجود صنعتگران داخلی تاکید کرد و گفت: زمانی در هر پروژه نفتی ردپایی از متخصصان خارجی دیده می‌شد اما اکنون جوانان ایرانی با تلفیق دانش از دانشگاه‌های تخصصی و کسب تجربه در میدان عمل، توانستند به این سطح از قدرت دست یابند و امروز با توانایی همین جوانان در میدان نفتی کبود پنج حلقه چاه به بهره‌برداری رسید.
وی بیان کرد: بخش اشتغالزایی نیز در این‌ میدان نفتی مورد توجه قرار داده شده که این مورد به همراه دیگر ویژگی ‌های طرح قدمی در تحقق شعار سال برای افزایش و رشد تولید و افزایش درامد کشور است.
راضی‌جلالی بیان کرد: در معاونت اقتصادی استانداری نسبت به رفع موانع تولیدو ایجاد زنجیره ارزش که بخش مهمی از هدفگذاری صنعت نفت است آمادگی وجود دارد تا به یاری خداوند ثروت بیشتر از نفت کسب شود.
وی بر بهره‌گیری موثر از تجارب پیشکسوتان حوزه نفت و صنایع به عنوان عاملی مهم گفت: پیشنهاد می‌شوئ برای پیشکسوتان صنایع در استان مراکز و پژوهشکده‌های ایجاد شود تا از تجربه ارزشمند آن‌ها به ویژه در زمینه رفع مشکلات صنایع استفاده شود.
به گفته مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب رویکرد دولت سیزدهم با نگاه مردمی، تلاش همه‌جانبه در مسیری است تا وضعیت در حوزه انرژی به نفع کشور برگردد.
شایان ذکر است طرح توسعه میدان نفتی کبود زیر نظر شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در راستای طرح نگهداشت و افزایش تولید این میدان نفتی در آیینی با حضور جمعی از مدیران نفتی بهره برداری شد.
میدان نفتی کبود از میادین نفتی ایران است که در شمال استان خوزستان و در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان اندیمشک قرار دارد؛ این میدان در سال ١٣۵٠ کشف و تولید نفت از آن در سال ۱۳۸۳ آغاز شده است.

این میدان در حوزه ی جغرافیایی نفتی ِشرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان قرار دارد که در اجرا و راه اندازی توسعه این میدان،‌ شرکت بهره برداری نفت و‌گاز مسجدسلیمان‌همکاری مجدانه ای با مجری طرح و پیمانکار پروژه داشته اند و زین پس، مدیریت و راهبری آن با این شرکت می باشد

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

مشاور مدیر عامل مناطق نفت خیز در امور بانوان: نقش آفرینی بانوان در پیشرفت های صنعت نفت به تصویر کشیده شود

مشاور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در امور بانوان گفت: پیشنهاد می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *