خبر فوری

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در نشست با اصحاب رسانه؛ امید داریم تا سال آینده کلیه گازهای همراه جمع آوری شود

پروژه جمع آوری گازهای مشعل با همکاری پتروشیمی مارون در حال انجام است که در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت کاری داشته و امیدوارم تا سال آینده کلیه گازهای همراه را با تلاشی که انجام می‌شود جمع آوری شود و آلودگی زیست محیطی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در سومین روز از چهاردهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت اهواز در نشست با اصحاب رسانه‌ با اعلام اینکه شرکت نفت و گاز و کارون اولین شرکت و بزرگترین بهره‌بردار حوزه شرکت مناطق نفت خیز جنوب با مرکزیت اهواز است؛ اظهار کرد:  سهم عمده‌ای از تولید نفت کشور به عهده این شرکت است و وظیفه خطیری پیرامون موقعیت جغرافیایی شهر اهواز و تولید را دارا است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۷ درصد نفت کشور توسط شرکت نفت و گاز کارون تولید می‌شود و بر اساس برنامه‌ای که شرکت ملی نفت تعیین کرده بود ۱۴۵ درصد افزایش تولید داشته ایم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون ادامه داد: برای رسیدن به زیرساخت‌های مدنظر پروژه‌ها، اقدامات متعددی انجام دادیم و حدود ۳۵۰ کیلومتر لوله انتقال نفت ارزیابی شد که راه اندازه ۱۵ ایستگاه حفاطت کاتدی، ۲۵ مورد اصلاحیه فراورشی متناسب تولید و ضخامت سنجی خطوط جریانی از جمله این موارد است که با اولویت بندی صورت گرفته مشکلات رفع شد.

شهرویی به موضوع گازهای مشعل اشاره کرد وگفت: پروژه جمع آوری گازهای مشعل با همکاری پتروشیمی مارون در حال انجام است که در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت کاری داشته و امیدوارم تا سال آینده کلیه گازهای همراه را با تلاشی که انجام می‌شود جمع آوری شود و آلودگی زیست محیطی نداشته باشیم.

وی  با اعلام اینکه ۱۶۳هزار بشکه افزایش تولید در پی تعمیر چاه‌ها داشته ایم ؛تصریح کرد: در خصوص چاه‌ها به ویژه تعمیر، ترمیم و توسعه را انجام داده‌ایم  علاوه بر آن در حوزه محیط زیست نیز اقدامات خوبی انجام شد به طوری که روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه پساب در چاه تزیق می‌شود که بیش از ۹۵ درصد پساب تولید شرکت نفت و گاز کارون است.

شهرویی در راستای اقدامات زیست محیطی گفت: در مجموعه صنعتی واش واتر، ۵ نهال خانه به مساحت بیش از ۲ هزار متر مربع احداث شد و در کاشت نهال و ایجاد فضای سبز نیز اقدامات خوبی انجام شده است به گونه‌ای که در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار کاشت نهال در محیط پیرامون خود در راستای توسعه فضای انجام دادیم و در سال آینده نیز بیشتر خواهد شد.

 

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

مشاور مدیر عامل مناطق نفت خیز در امور بانوان: نقش آفرینی بانوان در پیشرفت های صنعت نفت به تصویر کشیده شود

مشاور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در امور بانوان گفت: پیشنهاد می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *