خبر فوری

احداث جاده اضطراری مجتمع کوپال و دسترسی به خطوط لوله جریانی مارون

پروژه احداث جاده اضطراری مجتمع کوپال و جاده های دسترسی به خطوط لوله جریانی مارون توسط معاونت طرح‌های راه و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، اجرا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، پروژه احداث جاده اضطراری مجتمع کوپال و جاده‌های دسترسی به خطوط لوله جریانی مارون، به عنوان اولین فاز از پروژه بهینه سازی و ایمن سازی جاده‌های اصلی و دسترسی به چاه‌ها و تأسیسات شرکت مارون در حال اجرا می‌باشد.

براساس این گزارش فوق، پروژه با هدف حذف موارد غیرایمن و نقاط حادثه خیز مسیر و سهولت دسترسی و تردد در جاده‌های چاه‌ها و تأسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، به منظور میسر شدن امکان تولید مستمر، بازرسی، خدمات فنی، تعمیرات و حراست توسط شرکت تعریف و به دست معاونت طرح‌های راه و ساختمان مناطق نفتخیز جنوب اجرا می‌شود.

در این پروژه بالغ بر ۲۷ کیلومتر جاده دسترسی خطوط لوله مهم و عملیاتی شرکت مارون که در سالیان اخیر امکان تردد بر روی قسمت عمده آنها ممکن نبوده، احداث می‌گردد. احداث جاده اضطراری مجتمع کوپال به طول ۱۷۰۰ متر نیز در جهت اهداف پدافند غیرعامل و قابل دسترسی بودن مجتمع کوپال در مواقع اضطراری اجرا می‌گردد. با اجرای این پروژه گوشه‌ای از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت در بهسازی و ترمیم جاده های ارتباطی روستاهای مجاور تأسیسات نفتی نیز انجام می‌شود. 

از چالش‌های جدی این پروژه آب و هوای بسیار گرم منطقه و مجاورت با فلرهای نفتی، عوارض و موانع طبیعی و غیرطبیعی، تداخل با مسیل ها و رودخانه، تنوع بافت از جمله زمین های باتلاقی و کشاورزی و ماسه های روان، تپه های ناپایدار یا سنگی و استفاده مشترک روستائیان و اهالی از مسیر می باشد که با تلاش همکاران معاونت طرح های راه و ساختمان و همکاری شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون بر آنها غلبه و پروژه هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد می‌باشد.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

مشاور مدیر عامل مناطق نفت خیز در امور بانوان: نقش آفرینی بانوان در پیشرفت های صنعت نفت به تصویر کشیده شود

مشاور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در امور بانوان گفت: پیشنهاد می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *