خبر فوری

مهندس دانشی: اعتماد به توان داخلی، تنها عامل شکست تحریم هاست

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: یکی از مهمترین خصوصیات دولت فعلی اعتماد به توان نیروهای داخلی است و در صنعت نفت این مهم اثبات شد که با اعتماد به متخصصین جهادگر می‌توان تحریم ها را شکست داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفت‌خیز، مهندس علیرضا دانشی بعد از‌ظهر روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه، در مراسم بهره‌برداری از طرح توسعه میدان کبود در سالن اجتماعات سد کرخه اندیمشک، ضمن تقدیر از تلاش همه کارکنان صنعت نفت جنوب گفت: از ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم، نگاه جدیدی در کشور حاکم شد و آن تلاش برای ایجاد تغییر به نفع کشور و با اتکا به ظرفیت‌های سرزمینی است.

وی افزود: در مناطق نفتخیز جنوب با تسریع در برنامه ریزی‌های بلند مدت و استراتژیک به موفقیت‌های جدیدی دست یافتیم و  در حال تکمیل بخش عمده ای از پروژه های معوق هستیم . 

به عنوان مثال برخی از پروژه‌های توسعه‌ای که متوقف شده بودند به خصوص میادین کمتر توسعه یافته، در دستور کار جهت راه اندازی و تکمیل قرار گرفت.

وی ادامه داد: میدان کبود با دارا بودن دو مخزن بنگستان و آسماری، از جمله میادین کمتر توسعه یافته بوده، که با همکاری پیمانکار داخلی و  همچنین تأمین تجهیزات ایرانی و در قالب این طرح، حفر ۶ حلقه چاه جدیددر دستور کار قرار گرفت که ۵ حلقه آن عملیاتی شده است و امروز  به یمن این تلاش ها و مجاهدت‌های همه عزیزان شاهد بهره‌برداری از آن‌ها هستیم.

این مقام ارشد صنعت نفت جنوب در خصوص محسنات طرح توسعه میدان کبود اذعان داشت: از خصوصیات نفت میدان کبود، به سبک بودن و کیفیت مرغوب آن می‌توان اشاره کرد که در  هر دو مخزن این خصوصیت صدق می‌کند و برای تکمیل زنجیره ارزش در فرآیند‌های پتروشیمی هزینه های اقتصادی را به مراتب کمتر می‌کند

وی در ادامه بیان نکات مثبت طرح توسعه میدان کبود گفت: توجه به میادین کمتر توسعه یافته و شناخت دقیق‌تر میادین، مخازن و چاه‌های نفت، باالفعل شدن ظرفیت‌های انسانی- ایرانی و تأمین حدود  ۹۹.۵ درصد از تولیدات داخلی از ممیزات ویژه این طرح می‌باشد.

مهندس دانشی میزان سرمایه‌گذاری در طرح توسعه میدان کبود را ۷۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: در سال گذشته برای اولین بار مزایده گازهای جمع‌آوری شده در سطح مناطق نفت‌خیز جنوب را برگزار کردیم که با موفقیت این الگو، برای میدان کبود نیز از اکنون جهت جمع‌آوری گازهای همراه نفت برنامه ریزی لازم صورت می‌پذیرد

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

علت عدم تصویب بودجه ی شورای اسلامی شهرهندیجان در موعد مقرر قانونی چیست؟!

وعده وعید های پوچ وتوخالی اعضای شورای اسلامی شهر هندیجان در تبلیغات انتخاباتی وعملکرد ضعیف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *