خبر فوری

موضوع توجه به رسانه ها را در مجلس دنبال خواهم کرد/ نباید به دلیل موضوع رتبه بندی معیشت اصحاب رسانه آسیب ببیند

به گزارش پایگاه خبری پی نوشت و به نقل از خانه مطبوعات خوزستان شامگاه دیشب ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه به خصوص مدیران روزنامه های محلی و سراسری فعال در خوزستان که با حضور مدیرکل حوزه استاندار، معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و … برگزار شد به بیان ایده ها و نقطه نظرات اصحاب رسانه در خصوص رتبه بندی جدید روزنامه ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تماس تلفنی با مسئولین پاسخ داد.
مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: استان خوزستان افراد بسیار شناخته شده ای در زمینه رسانه و در سطح ملی دارد که این عزیزان بسیار با ذوق در رسانه های مختلف مشغول کار هستند و از نظر کنش گری و مطالبه گری افراد توانمندی در رسانه های استان و کشور به شمار می آیند با مواضع مناسبی که داشته اند باعث پیشرفت کشور در بخش های مختلف شده اند.
وی ادامه داد: در چند روز گذشته موضوع رتبه بندی رسانه ها ، اعم از مکتوب و مجازی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده است که به نظر طرح قابل قبولی باشد، اما باید ساز و کاری فراهم شود که افراد صاحب سبک و متخصص در این طرح شناسایی و فرقی بین این عزیزان که سالها زحمت کشیده اند، با افرادی که از طریق یک کانال و در فضای مجازی و یا با اپلیکیشن های خارجی برخی را نقد و برخی را تقدس می کنند باشد.
یوسفی گفت: مطمئنا در رسانه های استان افراد توانمندی هستند که سالها با زحمت فراوان توانسته اند مجوز و پروانه کار رسانه دریافت کنند و بین مسئولین و مردم دارای جایگاه رسانه ای مورد قبولی هستند، این عزیزان و رسانه آنها باید مورد توجه دولت و مسئولین باشد، نه اینکه افرادی در فضای مجازی روزانه با تخریب مسئولین نظام بدنبال فعالیت های دیگری هستند.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:لزوم توجه به ساماندهی در رسانه ها یک نیاز احساس می شود ولی نباید در شرایط سخت اقتصادی که رسانه ها با چنگ و دندان موضوعات مطالبه گری را دنبال می کنند و با مشکلاتی که دارند و بعضا با عدم عمراهی برخی مسئولین مواجه هستند، شرایطی ایجاد شود که معیشت آنها آسیب ببیند.
این عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اکنون رسانه های مکتوب کشور با  گرانی کاغذ و اینترنت و هزینه های چاپ و … روبه رو هستند و اینکه بخواهیم در رتبه بندی، یکی از شروط را داشتن مکانی مستقل بدانیم ، قطعا آسیب به این بدنه مهم کشور وارد کرده ایم.
یوسفی گفت: حتما در حمایت از رسانه ها، نطقی در مجلس خواهم داشت و به وزیر تذکر خواهم داد که ساز و کاری در نظر گرفته شود تا بودجه مناسبی در اختیار رسانه ها قرار گیرد و در رتبه بندی ها تفکیکی بین رسانه های شهرستانی و سراسری باشد، زیرا متقدیم رسانه ای که سالها از اعتبارات دولتی استفاده کرده و توانسته کادرسازی کند، قابل قیاس با رسانه های شهرستانی و خصوصی که چند سالی بیشتر نیست مشغول کار شده اند نیستند و باید به رسانه های شهرستانی و استانی توجه ویژه ای شود.
وی در پایان گفت: ما باید انتظاراتمان در رتبه بندی از رسانه ها ان گونه باشد که ابتدا ببینیم چه تسهیلاتی به آنها داده ایم و بعد نسبت به تسهیلات آیا رسانه ها توانسته اند انتظارات را براورده سازند یا خیر.

درباره فخرالدین طاهرزاده

پیشنهاد ما به شما

شورای اسلامی شهر هندیجان بالغواعتبارات جزئی وتصویب اعتبارات افزایشی متوسط و اختیارات جدید به شهردار بدنبال چه هدفی است؟!

«سپردن گوشت به دست گربه؟! » شنیده ها حاکی ازاین است : تلاش اعضای شورای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *