خبر فوری

مسعود رضائیان مدیرعامل اسبق فولاد خوزستان : سکوت ویسی خوب بود هواداران هوشیار باشند به شایعات گوش ندهند

پی نوشت – مدیرعامل سابق باشگاه فولاد با بیان این که سکوت ویسی پس از اتفاقات اخیر در پی اظهارات جواد نکونام خوب بود، گفت: در هر جایی ممکن است اختلاف نظرهایی بین مربیان صورت بگیرد اما هواداران اگر فولاد را دوست دارند نباید دیگر به این مسائل حاشیه ای بپردازند و این که یارکشی کنیم و دعوای حیدری نعمتی راه بیاندازیم، قطعا حاصل این ترکش ها متوجه فولاد است.

مسعود رضاییان در گفت‌وگو با ایسنا، در پی حواشی ایجاد شده پیرامون تیم فولاد پس از اظهارات سرمربی پیشین این تیم، اظهار کرد: اصولا وقتی چنین اتفاقاتی در فوتبال رخ می دهد ناراحت می شوم زیرا این اتفاقات از آن مدل ها و کشمکش هایی است که تنها بازنده دارد و برنده ای ندارد و به جایی هم نمی رسد. ذاتا چنین اتفاقاتی به خاطر صحبت ها و تصوراتی است که ما از گفتارها و رفتارهای یکدیگر داریم. مثلا از گفتار فردی که جانشین فرد دیگری شده است یا کسی که جایگاه خود را در سمتی از دست داده است.

وی بیان کرد: باید بگویم کمتر دیده ام که رفتارها در باشگاه ها پس از تغییراتی که انجام می شود، مانند دوی امدادی باشد. یعنی فردی که باید چوب را با سرعت به دست دیگری بدهد و برود و به همین روال تا نفرات بعدی ادامه پیدا کند و موفقیت حاصل شود، کمتر دیده می شود اما غافل از این که تیم هایی موفق هستند که دونده های سرعتی داشته باشند. من فکر می کنم وقتی سرمربی یا مدیرعامل تیمی هستیم و بعد از آن از باشگاه می رویم و کار را به دست افراد دیگر می دهیم، اگر آن تیم یا باشگاه را مثل فرزند خود بدانیم، یک احساس بسیار خوب و تعصب ایجاد می شود، به صورتی که پس از جدایی نیز اگر خیر و خوبی آن مجموعه را بخواهیم باید مراقبت کنیم تا در پی تغییرات؛ ماهیت، اصل و کنش آن پدیده و اعتبار باشگاه از دست نرود.

مدیرعامل سابق باشگاه فولاد خوزستان ادامه داد: به هر حال همیشه این ذهنیت ها وجود دارد که نفرات قبلی قصد دارند، دسیسه ای درست کنند که نفرات بعدی موفق نباشند یا فرد جدا شده از باشگاه این گونه فکر کند که جانشین وی از قبل دسیسه ای چیده است تا جا به جایی ها صورت بگیرد. من به شخصه آقای آذری را بسیار دوست دارم و فکر می کنم از حدود سال ۸۳ که وی در باشگاه ذوب آهن فعالیت می کرد و من نیز در باشگاه فولاد فعالیت داشتم، با یکدیگر رفاقت داشتیم و آقای گرشاسبی را نیز از گذشته و زمانی که مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بود، می شناسم. به  نظر من این دو مدیر، از افراد فوتبال فهم و پهلوان منش جامعه هستند و به جز قهرمانی، در کار پهلوانی هم بوده اند و من از هر دو مدیر خواهش می کنم با توجه به منش پهلوانی که به آن اعتقاد دارند، به خاطر بروز از دو دستگی و ایجاد آرامش بیشتر در این روزهای بسیار حساس برای فولاد که بازی های آسیایی را نیز پیش رو دارد و نام ایران روی این تیم است، کمک کنند تا آرامش برقرار شود. گرشاسبی و آذری از مدیران بالادستی این فوتبال با نگرشی ورزشی هستند، در حالی که ما خیلی افراد را داریم که تنها مدیر فوتبال هستند اما از جنس فوتبال و ورزش نبوده اند و نگرش ورزشی نداشته اند و بعد راحت زندگی می کنند و ورزشی ها به جان هم می افتند و این من را اذیت می کند.

وی گفت: به هر حال ممکن است در هر جایی اختلاف نظرهایی بین مربیان صورت بگیرد اما هواداران اگر فولاد را دوست دارند نباید دیگر به این مسائل حاشیه ای بپردازند. این که یارکشی کنی و دعوای “حیدری نعمتی” راه بیاندازیم، قطعا حاصل این ترکش ها متوجه فولاد است و برای تیم و بازیکنان حاشیه ایجاد می کند، ضمن این که باعث دودستگی بین هواداران می شود.

رضاییان خاطرنشان کرد: خواهش من این است که هواداران در این مقطع حساس درایت به خرج بدهند زیرا تیم ها فقط زمان تشویق کردن به هواداران خود نیاز ندارند و در چنین لحظاتی که به آرامش روحی نیاز دارند نیز باید هواداران به آن ها کمک بدهند.

وی بیان کرد: آقای نکونام را از زمانی که در تیم پاس بازی می کرد، می شناسم. او با حضور در اروپا افتخار فوتبال ایران شد و زمانی که به فولاد آمد و تلاش های او را دیدم، گفتم که او مانند علی دایی و مدلی شبیه به او است زیرا با تمام وجودش می خواهد ببرد و این بسیار خوب است. او موفق و باشخصیت است، البته باید کمی بیشتر خود را کنترل کند و به در توصیه ای پدرانه از او درخواست دارم که در مراودات و تعاملات خود نسبت به اتفاقات پیرامونش زود تصمیم نگیرد و صبر قناعت کند. به نظر من سکوت تنها ابزار انسان است که همیشه در اختیار او می ماند و متعلق به خود فرد است اما حرفی که از دهان بیرون بیاید، پریده است و دیگر متعلق به فرد نیست و باید منتظر واکنش های طرف مقابل باشیم.

این مدیر باتجربه ورزشی عنوان کرد: بخشی از اتفاقات پیش آمده متوجه عبدالله ویسی نیز بود که باید بگویم او بازیکن بومی خوزستان است و جز بدنه فوتبال این استان محسوب می شود و باید مراقبت کنیم که حرمت چنین مربیان بومی حفظ شود. خدا را شکر خوشبختانه بعد از اظهارات آقای نکونام، آقای ویسی سکوت کرد و پاسخی نداد که این کار خوب بود و به نظر من یک بار باید اجازه دهیم، حرف بخوریم و پاسخ ندهیم و باور کنیم که هیچ اتفاقی نمی افتد. یعنی به این صورت نیست که وقتی یک سیلی خوردی حتماً باید یک سیلی بزنی و واکنش نشان ندادن نشان دهنده بزرگی آدم ها است. به هر حال دوستان به خاطر فولاد هم که شده باید سکوت کنند و این قضیه و حواشی را فراموش کنند تا به پایان برسد و به نظرم خوب شد که در این برنامه تلویزیونی فولادی ها پاسخی ندادند. به هر حال به وجود ویسی، نکونام، گرشاسبی و آذری در فوتبال ایران افتخار می کنیم.

وی درباره  این که چرا بیشتر مواقع در پی جا به جایی ها حواشی ایجاد می شود؟ گفت: نکته مهم این است که وقتی به مرحله ای می رسیم که باید کار را به دیگری بسپاریم باید گذشته را فراموش کنیم. ضمن این که باشگاه فولاد نباید دچار حواشی شود زیرا فولاد جبهه های بسیار زیادی را پیش رو دارد که باید در همه آن ها سنگ تمام بگذارد و نباید وارد جبهه های فردی شود. البته عبدالله ویسی استاد برقراری ارتباط با بازیکنان است و دارای روابط عمومی بسیار بالایی است و بارها تاکید دارم که هیچ تیمی در دنیا با یک نفر یا دو نفر نمی چرخد و باید در کادر فنی عناصر بسیار تاثیرگذار کنار سرمربی وجود داشته باشند، مثل یک بدنساز و تمرین دهنده قوی و تیم های پشتیبانی از تیم مانند سیستم های مالی، انگیزشی و تشویقی و همچنین تدارکات و برنامه ریزی های مناسب، این ها برای موفقیت یک تیم بسیار تاثیر دارند و باید کمک کنیم هیچ چیزی برای فعالیت ویسی کم نباشد.

وی بیان کرد: به هر حال حتی اگر از سوی آقای نکونام در برنامه فوتبال برتر جمله ناصواب و نادرستی درباره آقای ویسی گفته شد، هواداران خیلی سخت نگیرند و به خاطر تلاش های نکونام در باشگاه فولاد آن را نادیده و نشنیده بگیرند و خودمان را با شرایط فعلی سازگار کنیم. به هر حال افراد در عصبانیت صحبت هایی خواهند داشت اما بازهم می گویم که نکته مهم این بود که ویسی سکوت کرد اما صحبت من اکنون با هواداران است و به نظرم باید این مسئله را فراموش کنند و اجازه دهند که تیم هر چه سریع تر به شرایط خوبی برسد. پس در این مقطع نیز هم باشگاه، هم ویسی و هم هوادار باید سکوت کرده و با فراموش کردن اتفاقات رخ داده، به روند تیم کمک کنند.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

کسب دو مقام برنز توسط دختران نونهال و نوجوان خوزستانی(رامهرمزی) در مسابقات کشوری و انتخاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *