خبر فوری

محسن بابادی یکی از اصول اولیه ای که مربی باید مدنظر قرار دهد،

دارا بودن اندام ورزشی و نسبتا آماده و نیز ظاهر آراسته و مرتب است که این موارد در پذیرش شخصیت وی و نحوه آموزش بازیکن تاثیر دارد.

به گزارش رسانه پی نوشت محسن بابادی به نقل ایسنا، اظهارکرد: یکی از مهم ترین ویژگی های یک مربی ورزشی، الگو بودن در تمامی زمینه ها است. اگر مربی سعی کند در اکثر جهات، کامل و کم عیب و نقص باشد، تاثیرات خوبی روی بازیکنان خواهد گذاشت و میزان پذیرش و الگوپذیری از وی بیشتر خواهد شد. وی افزود: در حقیقت بازیکنان بیش از آنچه به گفته های وی جهت یادگیری اکتفا کنند، از آنچه که واقعا هست و رفتار می کند می آموزند. پس بسیار مهم است که یک مربی ورزش بسیاری از اخلاقیات خوب را در خود نهادینه کرده و بیش از افراد دیگر مراقب رفتار و اعمال خود باشد.

این کارشناس ورشی گفت: یکی از اصول اولیه ای که مربی باید مدنظر قرار دهد، دارا بودن اندام ورزشی و نسبتا آماده و نیز ظاهر آراسته و مرتب است که این موارد در پذیرش شخصیت وی و نحوه آموزش بازیکنان تاثیرگذار خواهد بود. این موارد به نوعی می تواند برگ برنده یک مربی نیز باشد.

وی عنوان کرد: بسیاری از ورزشکاران کشورمان پس از دوران حرفه‌ای بازیگری و بالا رفتن سن و سالشان، نه تنها تمرینات با آن شدت و پشتکار همیشگی را به طور کلی کنار گذاشته، بلکه دیگر حتی آن را به صورت تفریحی نیز ادامه نداده و یکباره از ورزش فاصله می گیرند که سبب از بین رفتن تناسب اندام و در بسیاری مواقع چاقی مفرط آنها در مدت زمانی کوتاه شده که اگر کسی آن ها را از قبل نشناسد، باورش نمی شود که زمانی اصلا ورزشکار بوده اند. این در حالی است که در کشورهای پیشرفته دنیا این تفکر بر آن ها حاکم است که پس از اتمام دوران حرفه ای و ورود به جرگه مربیگری، فعالیت ورزشی خود را قطع نکرده و در رژیم غذایی خود اصول همیشگی را رعایت کنند.

بابادی در ادامه نیز با بیان این که ورزش به عنوان یکی از مهمترین روش تربیت جسم مورد توجه قرار دارد، خاطر نشان کرد: اگر یک مربی از ماهیت وجودی خود اطلاعات کافی نداشته باشد، هرگز نمی تواند به اعضای تیم تحت نظر خود کمک کند؛ مربیگری، حرفه ای توام با مبارزه و همراه با تصمیم گیری‌های دشوار و انتخاب است و مربی می تواند موفق باشد و روی شاگردان خود تاثیر بسزایی بگذارد که در بزنگاه ها ضمن حفظ فلسفه کاری خود بتواند تصمیم‌های درست و به موقع بگیرد. تصمیماتی که می تواند اقتدار یک مربی را نشان دهد.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

کسب دو مقام برنز توسط دختران نونهال و نوجوان خوزستانی(رامهرمزی) در مسابقات کشوری و انتخاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *