خبر فوری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد ؛ فعالیت‌های هنری مرتبط با شهدا، موجب ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت است / جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار، فرصت طلایی برای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان

به گزارش پی نوشت به نقل از پایگاه خبری گیل فام  ؛ رضا ثقتی  در جلسه استانی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و نمایندگان دیگر دستگاه‌های مدعو برگزار شد، اظهار داشت: میزبانی از جشنواره ملی، کاری سترگ و نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌های مسئول است.

وی مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان را همگام در برپایی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار و یک برنامه دارای اولویت عنوان و اضافه کرد: برگزاری شایسته این جشنواره، دفاع از شاکله فرهنگی و هنری استان محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به‌وجود آمدن گسست و حفره بین ارزش‌های دفاع‌مقدس و نسل جوان را یک دغدغه برای اهالی فرهنگ و هنر دانست و با اشاره به بیستم فروردین‌ماه سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی و شناخت ناکافی جوانان از جایگاه و مرتبه این شهید والامقام، گفت: رفع این گسست، نیازمند انجام فعالیت های فرهنگی و معرفی این ارزش ها به آنان است.

ثقتی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار که به میزبانی گیلان برگزار می شود را فرصتی طلایی برای پُر کردن حفره های ایجاد شده ذکر و خاطرنشان کرد: هنر، ابزاری رسا و نافذ برای انتقال مفاهیم فرهنگی است و باید از فرصت برپایی این جشنواره، بهترین استفاده صورت گیرد.

وی پیش بینی و تدارک برنامه های جنبی در حاشیه برپایی این جشنواره ملی را مورد تأکید قرار داد و با ارائه پیشنهاداتی در این زمینه، بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در این حوزه را در مانایی فزون تر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایثار اثرگذار عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه را از دیگر مواردی بیان داشت که در روزهای نزدیک به جشنواره صورت می گیرد.

محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این جلسه، بر بهره گیری از ظرفیت دستگاه های فرهنگی در برگزاری هرچه بهتر و شایسته تر جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار تأکید کرد.

وی با یادآوری کنگره روحانی شهید میرزاکوچک جنگلی در آذرماه سال گذشته، برگزاری این کنگره در سطوح استانی و ملی را درخشان خواند و گفت: در دولت انقلابی سیزدهم، به دنبال پیشبرد امور با هم فکری و هم افزایی نهادها و دستگاه ها هستیم و اطمینان دارم در سایه همین تعامل، این جشنواره ملی تئاتر نیز به خوبی برگزار خواهد شد.

در این جلسه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و دیگر دعوت شدگان نیز دیدگاه های خود را مطرح کردند.

جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار در دو قالب صحنه ای و عروسکی ، با موضوع گفتمان ایثار و شهادت و در بخش های کودک و نوجوان ، به میزبانی استان گیلان برگزار می شود.

جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس، جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، سبک زندگی ایثارگرانه، ایثار اجتماعی در دوران معاصر، جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزاده‌ها و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر، جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب، جلوه‌های ایثار در آثار نمایشی کودک و نوجوان الف (ویژه مخاطبان رده سنی ۶ الی ۹ سال) و ب (ویژه مخاطبان رده سنی ۱۰ الی ۱۵ سال) موضوعات مدنظر این جشنواره است.

جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار، از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به میزبانی استان گیلان برگزار می شود.

روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

بابک خاصه خان

درباره سید محمدرضا حسینی علی آباد

پیشنهاد ما به شما

مدیر مؤسسه آموزشگاه لیماک ؛هنر نتیجه‌ی تلاش انسان برای خلق زیبایی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پی نوشت  مصاحبه اختصاصی  هنری را با مدیر آموزشگاه لیماک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *