خبر فوری

طرح مجتمع ۳۹۵ هکتاری پرورش میگو شهدای هندیجان با حضور معاون رییس‌جمهور افتتاح شد

به گزارش پی نوشت به نقل از خبرنگار تابناک از شهرستان هندیجان، ظهر پنج شنبه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست،حاج حبیب آغاجری نماینده مردم در مجلس.، سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران،عبدالحسن دریائی فرماندار شهرستان  و دیگر مسئولین در جریان سفر به شهرستان هندیجان طرح مجتمع ۳۹۵ هکتاری پرورش میگو شهدای هندیجان را افتتاح کردند.
علی سلاجقه معاون رئیس جمهور گفت: یکی از موضوعات مد نظر مقام معظم رهبری، اقتصاد “دریا محور” می باشد که روز شنبه در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهیم بود تولید آبزی پروری را در صدر درخواست ها اعلام خواهیم کرد.
سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با افتتاح این طرح ۳۹۵ هکتاری ۹۰۰ تن به ظرفیت صیادی هندیجان افزوده خواهد شد که از نظر درصدی ۷۰ درصد افزایش را شاهد خواهیم بود و نیز ظرفیت های کرانه ، پس کرانه و فرا پس کرانه را باید در نظر گرفت.
عبدالحسن دریایی فرماندار هندیجان اظهار کرد: با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری در مورد رشد تولید، تمام مسئولین شهرستان با تلاشی مضاعف در حال بسترسازی جهت تحول در زمینه رشد تولید هستند تا شعار سال تحقق یابد.
وی افزود: با توجه به‌ اینکه شهرستان هندیجان بیش از ۹۵ کیلومتر مرز ساحلی با خلیج فارس دارد و در صورت راه اندازی صنایع تبدیلی و جانبی از قبیل تکثیر، عمل آوری، بسته بندی و کارخانه غذای میگو شهرستان هندیجان قطب آبزی پروری صنعتی استان خواهد شد.
نماینده عالی دولت در شهرستان هندیجان گفت: در صورت اجرای کامل طرح ۳۹۵ هکتاری پرورش میگو زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۵۰ نفر غیر مستقیم در شهرستان فراهم می شود.
به نقل تابناک  علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، حاج حبیب آغاجری نماینده شهرستان در مجلس،سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران، عبدالحسن دریائی فرماندار  و دیگر مسئولین استانی در جریان سفر به شهرستان هندیجان ضمن ادای احترام به شهدای گمنام شهرستان،بازدید از کارخانه رب گوجه فرنگی شاد چین که حدود ده سال بدلیل بدهی بانکی تعطیل شده است و  نشست با اصناف و فعالان در عرصه های مختلف از دیگر برنامه سفر معاون رییس‌جمهور  به شهرستان هندیجان  بود.
خبرنگار:یونس عبادی

درباره سید محمدرضا حسینی علی آباد

پیشنهاد ما به شما

شورای اسلامی شهر هندیجان درخصوص پروژه احداث هتل در هندیجان ضمن شفاف سازی پاسخگوی اذهان عمومی باشد

تهاترمصالح بجای پروانه ساخت صحت دارد؟ به گزارش پی نوشت طبق شنیده ها اخیرا پروژه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *