خبر فوری

رئیس انجمن زنان و زایمان ایران؛ ایران در کاهش مرگ و میر مادران جزو ۱۰ کشور اول دنیا است

پی نوشت به گزارش از تایماز نیوز/ سودابه کاظمی اسکی،  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۶ هزار متخصص زنان و زایمان و ۵ رشته فلوشیپ در این حوزه در کشور داریم.

وی خاطر نشان کرد:بعد از انقلاب رشته زنان و زایمان تک جنسیتی شد و بار این رشته را تنها زنان بر عهده گرفتند. کاظمی اسکی بیان کرد: متخصص زنان و زایمان مسئول همزمان جان دو انسان و در موارد چندقلویی بیش از دو نفر را بر عهده دارد و جزو معدود رشته‌هایی است که موارد اورژانسی زیادی دارد و زمان متخصص زنان و زایمان برای خودش نیست و هر لحظه باید آماده باشد تا در صورت وقوع حوادث اورژانسی وارد عمل شود.

رئیس انجمن زنان و زایمان ایران اظهار کرد: در موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری که یکی از چالش‌های کشور ما و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، متخصصین زنان و زایمان در این موضوع مسئولیت ویژه‌ای دارند و برای رفع این چالش تمام قد در خدمت سلامت زنان، مادران و فرزندان جامعه هستند و از تمام توان خود برای حل این مسئله استفاده می‌کنند.

سودابه کاظمی اسکی تصریح کرد: متخصصین زنان و زایمان به عنوان بخشی از جامعه علمی که بصورت مستقیم با ۵۰ درصد جامعه در ارتباط است باید در تصمیم‌گیری‌های کلان سیاست‌های جوانی جمعیت مشارکت داشته باشند.

او گفت: یکی از مواردی که باید مورد توجه مسئولین باشد مشارکت متخصصین زنان و زایمان در تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان سیاست‌های جوانی جمعیت و فرزندآوری است.

کاظمی اسکی تصریح کرد: ایران در کاهش مرگ و میر مادران جزو ۱۰ کشور اول دنیا است و این اتفاق مبارک هم بخاطر تلاش متخصصین زنان و زایمان و سایر تلاشگران در حوزه‌های مختلف است.

رئیس انجمن زنان و زایمان ایران بیان کرد: با برگزاری برنامه‌ها و کارگاه‌های علمی در راستای کمک به اعتلای سلامت زنان و مادران جامعه و در کنار آن توجه به مقوله صنفی، در تلاشیم تا مشکلات موجود در این حوزه را حل نماییم.

درباره محمود اوژن

پیشنهاد ما به شما

*?بازدید معاون اجرایی مرکز بهداشت استان و مدیران سلامت محیط و کار و پیشگیری و مبارزه با بیماریها از مرز چذابه

*?بازدید معاون اجرایی مرکز بهداشت استان و مدیران سلامت محیط و کار و پیشگیری و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *