خبر فوری

جشنواره ی که نماد اشرافیت و باند بازی، جشنواره ای که نماد تعارض، تمایز و نابرابری است/جشنواره ی که نماد اشرافیت و باند بازی به قلم محمدرشیدپور/ به اسم جشنواره به کام دوستان

*جشنواره ی که نماد اشرافیت و باند بازی، جشنواره ای که نماد تعارض، تمایز و نابرابری است*
*جشنواره ی که نماد اشرافیت و باند بازی به قلم محمدرشیدپور*

به اسم جشنواره به کام دوستان

فقط کافیست مثل من حداقل سه سال دنبال گرفتن کارت اصحاب رسانه، ویژه جشنواره فیلم فجر باشید، آن وقت می فهمید که سهمیه خبر نگاران، منتقدان و عکاسان آنقدر محدود است که متوالیان امر ترجیح می دهند این سهمیه ها را در اختیار دوستانِ نور چشمی خود قرار دهند، دوستانی که می دانند نباید نقد یا خبر تولیدی منتقدانه داشته باشند.

اما پایگاه های خبری که توسط اشخاصی مثل من با هزاران مشکل راه اندازی می شود و کمترین امکانات را در اختیار ندارد، چگونه می تواند قدرت رقابت را در این وضعیت داشته باشد. چرا نباید جشنواره ای مثل فیلم فجر براساس شایستگی، حوزه جغرافیا و حضور افراد پیشکسوت و کم تجربه رسانه ها در کنار هم، برنامه ریزی شود. (جشنواره تئاتر فجر امسال دقیقا با این نگاهِ توسعه محور به یزد می رود.)

یک خبرنگار شهرستانی هیچ وقت نمی تواند از ممیزی ها و گزنیش ها عبور کنند، چون نه قدرت چانه زنی دارد، نه رابطه خاص با متولی امر و نه شناخت عوامل تولیدی فیلم ها و سریال ها، و همچنین مسئولین کشوری، لشگری و فرهنگی. پس براحتی براحتی رد صلاحیت می شود.

*چگونه است که مسئولین جشنواره فیلم، اسامی داوران و اسامی چهل سال کمیته های داوری را دارند، اما نمی توانند یا نمی خواهند اسامی اصحاب رسانه ها و اعضایشان را در سایت جشنوراه یا رسانه های وابسته به خود منتشر نمایند. *

متاسفانه نگاه از بالا به پایین به خبرنگاران و مدیران رسانه هایی که کمتر از جایگاه مردمی برخوردارند بخوبی قابل مشاهده است، چرا ما باید خود را به مسئولی ثابت کنیم که هنوز فرق خبرهای تازه و خبرهای بیات شده را نمی داند و حتی یک بار لینک خبری را باز نکرده است.
رسانه ما ۴۷ اثر تالیفی با ذکر منبع فقط در حوزه فیلم دارد، که برای آگاهی مردم لینک آن پیوست می شود.
*ما در طی سال گذشته تقریبا هر ما بیش از چند خبر مهم و مطلب در خصوص سینما و فیلم داشته ایم، این در حالیست که برای جشنواره سال گذشته هفت کار تولیدی با هزینه خود انجام داده ایم، اما سال پیش با بهانه دیر ثبت نام کردن و سال قبل از آن به دلیل کم بودن اخبار تولیدی در خصوص سینما درخواستهای پایگاه خبری ما برای پوشش اخبار جشنواره و حضور خبرنگار ما رد شد.البته که اعتراض کردیم و قرارشده است به اعتراض ما بررسی شود.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

شورای اسلامی شهر هندیجان درخصوص پروژه احداث هتل در هندیجان ضمن شفاف سازی پاسخگوی اذهان عمومی باشد

تهاترمصالح بجای پروانه ساخت صحت دارد؟ به گزارش پی نوشت طبق شنیده ها اخیرا پروژه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *