خبر فوری

جاده‌هایی که بوی مرگ می‌دهند!جاده های ایذه همچنان گریبانگیر بی مسئولیتی مدیریتی است

جاده‌های کوهستانی استان خوزستان که جاده ترانزیتی به استان چهارمحال بختیاری و استان اصفهان و همچنین مملو از مسافرینی است که برای نخستین بار به این مناطق سفر می‌کنند. جاده‌هایی بدون ایمنی لازم و علائم راهنمایی و رانندگی که همواره بوی مرگ می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری پی نوشت ؛عدم وجود جاده های استاندارد، نبود علائم راهنمایی و رانندگی، پیچ های تند و دره های عمیق، ریزش متداوم کوه و انسداد مسیر، لغزندگی، سبقت غیر مجاز، تاریکی مطلق و نبود نور کافی، تردد ماشین های سنگین و نیمه سنگین،و همچنین ارسال بار به نقاط مختلف کشور و از طرفی  هیجان سفر در مسیرهای ناشناخته، تنها بخشی از دلایل تصادفات بی شمار در خوزستان به خصوص شهرهای شمالی استان است.
آمار تصادفات جاده ای در مسیرهای کوهستانی و ترانزیتی دهدز-لردگان، دهدز-ایذه، قلعه تل-ایذه، باغملک-هفتکل، شهیون-دزفول، مسیر توریستی بخش سوسن، پیان و مرغاب، به گونه ای است که کفه سنگین ترازو را در این مناطق به شدت نسبت به بسیاری از مسیرهای مواصلاتی دیگر مناطق استان سنگین کرده است. تصادفاتی که به دلیل عدم ایمنی جاده ای، غیراستاندارد بودن خودروها و عدم رسیدگی به ترمیم چاله ها توسط متولیان جاده ای، در بیشتر مواقع به مرگ و میرهای فاجعه بار ختم می شود.

از طرفی عریض کردن این جاده ها که چند زمانی صورت گرفته است باعث شده است که علائمی در حین بازگشایی به صورت کامل انجام نگردد ورانندگان را با مشکل روبه رو کرده است و تکه تکه کردن جاده مردم را سردرگم کرده است و سرعت بخشیدن به این پروژه از ضرویات مهم این استان و مردم است

وجود چاله های پی درپی رانندگان و مسافرین و همچنین ماشین ها را با یک معضل تمام نشده روبه رو کرده است که هزینههای هنگفتی را برای آنان به بار اورده است و از طرفی باعث شده است که تصادفات مرگبار در این جاده ها روزانه شاهد باشیم

 

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

برگ مسین ! دیگر در کارنامه ی شهردار هندیجان روح اله درخشان در اجرای پروژه و حیف و میل دارایی های شهر هندیجان…

اجرای پروژه ای بی کیفیت خلاف مواد منعقد شده در قرارداد توسط پیمانکار منتخب شهردار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *