خبر فوری

برگزاری دوره‌های آموزشی گلیم بافی طرحهای سنتی در شهر و روستاهای شهرستان بجستان

مدیر نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بجستان از برگزاری دوره‌های آموزشی گلیم بافی سنتی  با انواع  طرحهای سنتی از جمله  ورنی، قشقایی، پیچ حصیری ساده و….. در این شهرستان خبر داد.
به گزارش پی نوشت و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی مهدی جمالی دیروز دوشنبه ۷ اسفند  ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر افزود: این دوره‌ها با حمایت مالی  کمیته امدا د  شهرستان بجستان در شهر بجستان، شهر یونسی و روستای مرندیز بخش یونسی بطو مجزادر رشته‌ گلیم بافی سنتی  با حضور بیش از هشتاد نفر برگزار شد.
رییس نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بجستان گفت: این دوره‌ها با تعداد حداقل ۲۲ و حداکثر۳۳ نفر در هر کلاس به تعداد ساعت استاندارد و تخصصی به‌صورت تئوری و عملی برگزار گردید و در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا خواهد شد.
جمالی اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی با هدف اشغال‌زایی، حمایت هنرمندان و معرفی به بازار هدف برگزار می‌شود.
جمالی یاد آور شد: کمیته امداد شهرستان طی چند سال گذشته وبا توجه به تفاهم نامه فی مابین اداره  میراث فرهنگی وکمیته امدادفعالیت‌های آموزشی زیادی داشته و با  باعث پیشرفت صنایع‌دستی شهرستان بجستان شده که جای تقدیر دارد.
او از همکاری مرکز فنی حرفه ای شرکاء شهرستان بجستان  همچنین بخشدار بخش یونسی(دکتر رسول رجایی) ومرکزی (مهندس احمدی) شهرستان برای تامین  دستگاه‌های مورد نیاز جهت آموزش و برخی هزینه های  جاری هم‌چنین از اداره جهاد کشاورزی شهرستان واعضای شوراها ی شهر یونسی و بجستان ودهیاری وشوری اسلامی روستای مرندیز  برای هماهنگی و تامین محلهای برگزاری دوره‌ها تقدیر کرد.
شهرستان بجستان علاوه بر ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری در حال حاضر دارای بیش از ۴۵۰ هنرمند، صنعتگر و شاغل در رشته‌های صنایع‌دستی در قالب مشاغل خانگی و کارگاهی است که نشان از ظرفیت صنایع دستی این منطقه می باشد.
ارسال خبر: جناب پاکزاد

درباره سید محمدرضا حسینی علی آباد

پیشنهاد ما به شما

مدیر مؤسسه آموزشگاه لیماک ؛هنر نتیجه‌ی تلاش انسان برای خلق زیبایی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پی نوشت  مصاحبه اختصاصی  هنری را با مدیر آموزشگاه لیماک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *