خبر فوری

وقتی عمق فاجعه سطحی باشد راستی جناب وزیر کشور ما هم اهواز را شهری پاکیزه و با طراوت دیدیم اما …

وقتی عمق فاجعه سطحی باشد

راستی جناب وزیر کشور ما هم اهواز را شهری پاکیزه و با طراوت دیدیم اما …

من نماد پیگیری شبانه‌روزی مسولان هستم

مسولان که پس از پی بردن به من هرچه داشتند و نداشتند کنار گذاشتند به فکر ترمیم افتادند.

ماجرا از یک فرونشست ساده شروع شد، جایی که چند شهروند بیکار از روی بی‌حوصلگی و دخالت در کار شهرداری با مرکز ۱۳۷ تماس گرفتند و از وقوع فرونشست خطرناک وسط خیابان اصلی گفتند، هرچند که پیش از این در چندین نوبت چنین اتفاقی رخ داده بود، اما ار آنجایی که شهروند کمی نازک‌نارنجی هستند، هنوز عادت نکردند‌. *نمونه‌‌اش، سقوط مرگبار چند کودک بازیگوش به منحول‌های سرباز بود. البته که همه‌ی مقصران به چنگال قانون افتادند و به اشد مجازات رسیدند و چند روزی به خاطر اینکه آب‌ها از آسیاب بیفتد، با حقوق و مزایا خانه‌نشین شدند* .

 

در چنین شرایطی عکس‌العمل‌ها باید شیک و مدیریتی باشد. ابتدا بگذارید تماس‌های شهروندان از تعداد انگشتان دست در یکی و دو روز اول بیشتر شود، در ادامه به پاسخ‌دهندگان تأکید کنید که به شهروندان بگویند، همه از ماجرا خبردار شدند و به زودی مشکل رفع می‌شود. زودتر از یک هفته هیچ اقدامی نکنید که بگذارید تماس‌ها ادامه‌دار باشند.

در یک روز خاص و در حالی که هیچ کار دیگری ندارید، با گروهی متشکل از ده و پانزده تَن، سوار بر خودروهای پلاک قرمز شوید و بدون اینکه کسی متوجه شود، به چندین خبرگزاری، روزنامه، پایگاه خبری و … خبر دهید که عازم محل فرونشست هستید و از آنها بخواهید، پیش از هئیت اعزامی، سرزده در محل حاضر شوند.

وقتی پیاده شدید، نگاه‌تان به عمق فرونشست خیره شود و به عکاسان بگوید، طوری عکس بگیرند که عمق نگاهتان و عمق فاجعه در یک راستا قرار بگیرد و به مخاطب بفهماند که چقدر از عمق فرونشست، متاسف و متاثر هستید.

ادامه‌ی داستان با وعده‌های اصلاح همراه است. قاطعانه بگوید که ظرف چند روز آینده، همه‌چیز پایان می‌یابد. البته این را هم بدانید که منظور از چند روز آینده از چند روز تا چند صد روز است و هیچ‌کس یقه‌تان را نمی‌گیرد که منظورتان از چند روز، کمتر از یک هفته است.

برای درک بهتر ماجرا از سوی شهروندان، چندین دستگاه مکانیکی از جمله، بولدرز و بیل‌مکانیکی و دستگاه مکنده‌ی آب در محل مستقر کنید و مقداری هم خاک در محل دپو کنید. برای اینکه نشان دهید، در حال فعالیت هستید، روزانه دستگاه‌ها را برای چند ساعتی روشن کنید و چند متری این‌طرف و آن‌طرف کنید. این کار به شما کمک می‌کند که شهروندان فکر کنند که در حال کار هستید و تا چند روز آینده، همه‌چیز به اتمام می‌رسد.

شنیده شد، چنین اقداماتی در شهرهای بزرگ دیگر از چندین روز تا تا چندین ماه جواب داده است، امید که در شهر ما از چندین روز تا چند ده سال جواب دهد و مثل دیگر شرایط شهریت‌مان از کلان‌شهرها با فاصله یکه‌تاز باشیم.

راستی جناب وزیر کشور ما هم اهواز را شهری پاکیزه و با طراوت دیدیم اما…

شهروند بیکار: ابراهیم متین‌سیرت

درباره جمشید سعیدی پور

خبرنگار رسانه و مطبوعات ،عضو خانه مطبوعات استان خوزستان

پیشنهاد ما به شما

شهرداری هندیجان حیاط خلوت پیمانکاران خاص، بی کیفیت و بدون تعهد در زمان سرپرستی و شهرداری ، شهردار کنونی(روح الله درخشان)…

دلیل تکرار عدم پایبندی یک پیمانکار خاص( منتخب شهردار فعلی هندیجان)، به پیمان منعقد شده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *