خبر فوری

معاون استاندار خوزستان: ارتقای اعتماد عمومی و افزایش درآمدهای مدیریت شهری با هوشمند سازی امکان‌پذیر است/معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز: هوشمند سازی برای توسعه شهری یک الزام است نه یک اختیار

محمد خانچی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های هوشمندسازی در مدیریت شهری شهرداری اهواز در سالن تالار شهر اهواز، با اشاره به هوشمند سازی و تقویت آن اظهار کرد: هوشمندسازی فرآیندها می‌تواند جلوی بسیاری از نبود شفافیت و دور زدن قوانین را بگیرد.

وی با اشاره به لزوم بهره گرفتن از پروژه های هوشمندسازی در مدیریت شهری، افزود: عدم توجه به سامانه های یکپارچه و هوشمند موجب شد تا ساختمان متروپل آبادان با دور زدن قانون و استفاده از خلاء های قانونی ساخته شود.

خانچی با بیان اینکه اهواز از جمله کلانشهرهای مهم کشور است ولی از بسیاری از زیرساخت‌ها محروم است گفت: ارائه خدمات به صورت هوشمندانه و غیرحضوری به مردم علاوه بر کاهش هزینه‌ها، ارتقای اعتماد عمومی و افزایش درآمدها برای مدیریت شهری را در پی خواهد داشت.

وی افزود: تعطیلی خوزستان به دلیل پدیده ریزگرد موجب اختلال در ارائه خدمت به مردم می‌شود به همین دلیل الکترونیکی کردن فرآیندها در این استان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه روند کارهای نویی که در خوزستان و اهواز آغاز شده باید تداوم یابد گفت: مدیریت شهری اهواز می‌تواند محرک تمام شوراها و شهرداری های خوزستان و الگویی برای شهرهای مختلف استان باشد.

وی بیان کرد: توسعه خدمات الکترونیک در شهرهای مختلف خوزستان توسط شهرداری های پیشروی استان آغاز شده است.

خانچی گفت: ادامه روند آغاز شده برای هوشمندسازی فرآیندها و خدمات موجب می‌شود تا خورستان به مدل خوب مدیریت هوشمند و الکترونیکی در کشور تبدیل شود.

فردانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز پیش از ظهر امروز سه شنبه _ بیست و یکم تیرماه در آیین افتتاح پروژه های هوشمند شهرداری اهواز اظهار کرد: امروزه هوشمند سازی برای توسعه شهری اختیار نیست بلکه یک الزام است، اگر رضایت شهروندان در انجام همه امور سرلوحه دستگاه های اجرایی باشد، ابزاری جز فناوری اطلاعات برای اینکار وجود ندارد.

وی افزود: سال های زیادی است که در دنیا برای افزایش سرعت ارائه خدمات و افزایش شفافیت از ابزار فناوری اطلاعات استفاده می شود؛ در حوزه مدیریت شهری نیز به دلیل استفاده از اطلاعات به روز و تصمیم گیری بر اساس اطلاعات درست از این ابزار استفاده می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز ادامه داد: در مواقع بحران عمده ترین مشکل مدیریت به ویژه مدیریت شهری اطلاعات توصیفی مکانی مورد نیاز برای رفع بحران است.

وی تاکید کرد: شهر و شهرداری تنها در پروژه های عمرانی خلاصه نمی شود، در دوره جدید مدیریت شهری، توجه به حوزه های نرم افزاری و هوشمند سازی در کنار پروژه های عمرانی توجه می شود، اگر به دنبال تحول و توسعه در حیطه شهری هستیم باید بدانیم که تحول در شهرداری لازمه ی آن است؛ اگر اطلاعات درست و به موقع در اختیار نداشته باشیم قطعا نمی توانیم تصمیم درست را در زمان درست بگیریم، در حال حاضر هوشمند سازی را در دو حوزه شهر و شهرداری خلاصه می کنند.

فردانی اضافه کرد: امروز اولین قدم مسیر هوشمند سازی برداشته شد و عمده پروژه هایی که امروز به بهره برداری می رسند در حوزه شهرداری و ارائه خدمات به شهروندان است تا ساختار، فرایندها و چهار چوب های شهرداری را بهتر بشناسیم و تصمیم گیری کنیم.

وی در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از یکصد و ۲۰ هزار درخواست در مناطق هشت گانه شهرداری اهواز برای اطلاع یابی شهروندان انجام شد که این در خواست ها منجر به تردد های زیاد و اتلاف وقت شهرودان می شد،اما امروز با فراهم شدن زیرساخت های لازم نیاز های شهروندان در یک پنجره واحد به صورت الکترونیکی انجام می شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز در پایان خاطرنشان کرد: در شهرداری اهواز در دو حوزه عمرانی و نرم افزاری اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است و تا ابان ماه سال جاری دومین مرحله زیرساخت های هوشمندسازی تکمیل خواهد شد.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

آمادگی شهرداری اهواز جهت حضور در نمایشگاه شهریران

مصلی تهران به مدت ۳ روز از اول بهمن ماه تا سوم بهمن ماه میزبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *