خبر فوری

مدیر آبفا اهواز: تکمیل فاضلاب اهواز نیازمند ۹۵ هزار میلیارد ریال اعتبار است

سعید دشتی زاده سرعت ترمیم، اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم را بی نظیر دانست و  افزود: سرعت اصلاح و اجرای شبکه فاضلاب اهواز در۶ ماه اخیر شتاب گرفته است که ادامه این روند استمرار تامین اعتبار مورد نیاز این طرح است.

مدیر آبفای اهواز با بیان اینکه تاکنون تنها ۴۲ درصد شبکه فاضلاب اهواز اجرا شده است گفت: شبکه فاضلاب اهواز پارسال به دلیل فرسودگی و ریزش نقاط مختلف آن در وضعیت بسیار نامناسبی قرار داشت به گونه‌ای که در سه هزار نقطه اهواز مشکل پس زدگی فاضلاب وجود داشت.

دشتی زاده ادامه داد: اصلاح، تعمیر و توسعه ۲۵۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب اهواز در کمتر از ۱۳۵ روز یکی از کارهای بزرگ آبفا در اهواز است و این مهم در حالی رقم خورد که بخش زیادی از این شبکه در خیابان های پرتردد شهر قرار دارد.

وی با اشاره به ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای اجرای ۲۵ درصد شبکه فاضلاب اهواز گفت: اجرای ۱۰۸ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه فاضلاب، احداث  ۱۵ ایستگاه پمپاژ و همچنین بازسازی اساسی ۱۰ ایستگاه پمپاژ از جمله تعهدات این قرارگاه است.

مدیر آبفای اهواز گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء که احدث ۲۵ درصد از شبکه فاضلاب اهواز را به عهده دارد پس از سفر رییس جمهور به خوزستان و تاکید آیت الله رییسی برای کاهش اجرای این طرح از ۳۶ به ۲۴ ماه، بر اساس این تعهد سرعت عملیات اجرایی خود را افزایش داده است.

وی بیان داشت: هم اکنون ۱۶۵ طرح فعال در بخش فاضلاب در مناطق مختلف اهواز به منظور اصلاح و توسعه این شبکه وجود دارد که این طرح ها در کاهش آب گرفتگی در فصل بارندگی اهواز نقش موثر داشتند.

دشتی زاده با اشاره به تغییر روش در احداث، اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب در اهواز ادامه داد: طرح های توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب اهواز از سال آینده به صورت یک بسته تعریف و با ورود پیمانکاران قوی اصلاح و احداث شبکه فاضلاب به صورت منطقه ای اجرایی می شود.

وی گفت: بر اساس مدل جدید، تمام یک منطقه به یک پیمانکار واگذار می شود و آن پیمانکار تمام نیاز شبکه فاضلاب آن منطقه از جمله ترمیم، توسعه، اصلاح و لایروبی شبکه را به عهده دارد که با این کار فاضلاب به صورت منطقه ای در اهواز اجرایی می شود.

به گزارش ایرنا، اجرای شبکه فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۷۲ آغاز شده تاکنون حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه‌های مختلف، وضعیت خاص و شیب صفر زمین اهواز موجب شده است تا این شهر در فصل بارش با مشکل بالازدگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر به صورت بحرانی روبه رو شود.

به دلیل اهتمام جدی دولت سیزدهم به حل مشکل فاضلاب خوزستان، پنجم شهریور امسال رییس جمهور در نخستین سفر استانی خود، به طور سرزده به این استان سفر کرد و در نخستین بازدید وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز را از نزدیک بررسی، و قول حل این مشکل را در آینده نزدیک داد.

حل مشکل فاضلاب خوزستان به اولویتی برای دولت و وزارت نیرو تبدیل شده است به گونه‌ای که وزیر نیرو شنبه هر هفته با برگزاری نشستی به صورت برخط با مسوولان آب و فاضلاب خوزستان، آخرین اقدام‌های صورت گرفته را پیگیری، و دستور لازم را برای حل موانع می‌دهد.با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز شتاب گرفته است.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

مدیرعامل آبفای خوزستان: تصفیه خانه شرق اهواز تا ۲۰ روز آینده وارد مدار می شود

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمد رضا کرمی نژاد، در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *