خبر فوری

شهرستان ایذه سال هاست از مدار توسعه جا مانده؛ سهم ایذه از ۵۹۴ پروژه دهه فجر در خوزستان چقدر است؟

همزمان با دهه مبارک فجر و علیرغم بهره برداری از پروژه ها و طرح های مختلف در اکثر نقاط استان، مشخص نیست که سهم ایذه از پروژه های دهه فجر تا چه اندازه خواهد بود. این در حالی است که به روال سال های گذشته نماینده عالی دولت در شهرستان می توانست طی نشستی بصورت رسمی این طرح ها و پروژه ها را اعلام نماید.

به گزارش پی نوشت ، در حالی که انتظار می رفت همزمان با دهه فجر برخی پروژه ها و طرح های عمرانی و توسعه ای در سطح شهرستان به بهره برداری برسند اما تاکنون خبری در این خصوص منتشر نشده است. از طرفی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از افتتاح ۵۹۴ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از ۶ هزار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد. وی با اشاره به بیشترین پروژه‌های آماده افتتاح میان شهرستان‌های استان، عنوان کرد: از نظر تعداد پروژه آماده افتتاح، شهرستان اهواز با تعداد ۶۴ پروژه دارای بیشترین پروژه و پس از آن نیز دزفول با تعداد ۵۷ پروژه و باغملک با ۴۴ پروژه دومین و سومین شهرستان دارای بیشترین پروژه‌های آماده افتتاح هستند.

با این حال مشخص نیست که سهم ایذه از این پروژه ها و طرح ها تا چه میزان است. از سوی دیگر با توجه به نارسایی های موجود در حوزه های مختلف و نیاز به توسعه زیرساخت ها در ایذه نماینده مردم شهرستان نشست های متعددی را با مسئولین کشوری و استانی برگزار نموده است. همچنین بازدیدهای میدانی نیز جهت بررسی مشکلات و تعیین راهبردی عملی در خصوص رفع آن ها صورت گرفته است. از این رو باید منتظر ماند تا نتیجه بخشی این اقدامات و پیگیری ها توام با بره برداری از طرح ها و پروژه ها در حوزه های مختلف باشد. موضوعی که البته زمان مشخصی برای آن تعیین نشده و توسعه پایدار مسجدسلیمان در گرو تحقق مصوبات اقدامات مورد اشاره در این راستا خواهد بود.

با این حال کاش طی دهه فجر امسال بخشی از عملکرد مثبت دولت در این شهرستان برای مردم عنوان می‌شد تا حداقل دلگرمی در میان این حجم از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سلامتی و… ایجاد می‌شد. علاوه بر این انتظار می رفت فرماندار مسجدسلیمان حداقل نشست خبری با خبرنگاران برگزار می نمود و ضمن تشریح پروژه ها، دلایل عدم توسعه و پیشبرد اهداف توسعه ای را با صداقت و شفافیت به اطلاع مردم می رساند. از این رو امیدواریم در روزهای آتی انتظار شهروندان برای تحول در اهداف توسعه ای شهرستان محقق شود و شاهد سیر پیشرفت در این خصوص باشیم.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

 صندلی مدیریت جای کسب تجربه و آزمون و خطا نیست/استاندار خوزستان به بعضی مدیران شهرستان ایذه بازرسی کند/آزمون و خطا، نامش مدیریت نیست

به گزارش رسانه پی نوشت بسیارى از مدیران سازمان ها، از تفاوت میان رهبرى و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *