خبر فوری

روایت داستانی زیبا از کشاورزان هندیجانی…

روایت داستانی زیبا از کشاورزان هندیجانی…
کشاورزان ،تولیدکنندگان صنعت غذایی کشور درشهرستان هندیجان را دریابید!
داستانی که سالهاست تمامی ندارد،باایجاد سد وعدم توجه کافی به کشاورزی هندیجانی که روزگارانی علاوه بربازار داخلی صادرکننده به کشورهای حوزه ی خلیج فارس بودمتاسفانه این قشرزحمتکش را بامشکلات زیادی مواجه نموده است.گرچه نمیتوان به بیان مشکلات آنها دربیان یک مطلب نمی گنجد اما درددل یک کشاورزرا به اشتراک می گذاریم تابلکه دل برخی مدیران به حال وروز این سرزمین آب شاید بسوزد وتوجهات به این سرزمین زرخیز بیشتر شود وشاهد مشکلات طبیعی وغیر طبیعی نباشیم،مشکلاتی که گاهگاهی باعث وبانی آن متولیان امروحتی مردمی هستند که دراثربی اطلاعی بوجود می آید.
اما شنیدن همین چند جمله کافیست اگرگوش شنوایی باشد.
درادامه به بخشی ازدرددل کشاورزان هندیجان خواهیم پرداخت.

ما کشاورزان هندیجانی، وقتی از شرکت پخش طلب سوخت میکنیم، به ما میگویند ؛ شما که اب ندارید ، کشاورزی کنید، پس سوخت به شما تعلق نمیگیرد.
وقتی سراغ صندوق بیمه میرویم برای گرفتن غرامت، خسارت خشکسالی سال ۱۴۰۰ ، به ما میگویند اگر بارندگی در هندیجان نبوده، ولی اب رودخونه وجود داشته و سازمان اب وبرق گفته که کشاورزان هندیجان مشکل اب نداشته اند.
حالا خودمون هم ماندیم که حرفهای شرکت پخش درست هست یا حرفهای مسئولین صندوق بیمه؟
یا مستندات ومشاهدات و حرفهای اداره هواشناسی مبنی بر ، سال ۱۴۰۰خشک ترین سال در نیم قرن گذشته.
و رودخانه زهره ای که ۲۶روز خشک خشک شده بود.
ما کشاورزان هندیجان ، در سال ۱۴۰۰متحمل خسارتهای زیادی در بخش زراعت شده ایم و با وجود داشتن بیمه نامه محصول خود، تا به امروز هیچ غرامتی به ما تعلق نگرفته است.
لذا از مسئولین محترم جهاد کشاورزی و سازمان اب برق و صندوق بیمه ، خواهشمندیم ، نسبت به موضوع پرداخت غرامت ، اقدامی انجام دهند.
مشکلات آبی واستفاده های غیرمجازدربالادست،ارائه خدمات به کشاورزان،مشکلات زمین داران وحدومرزقانونی،کود،سوخت و…ازجمله مشکلات کشاورزان هندیجانی است

کشاورزان هندیجان امیداست علی رغم وعده های مکررشاهد توجه مسّولین مربوطه به این قشرزحمتکش باشیم که هرازچندگاهی مطالبات خودرا بخوبی دنبال می کنند اما بدنبال گوش شنوا ومسئولین عملگراهستند.

اکبرشعبانی

درباره اکبر شعبانی

پیشنهاد ما به شما

خرید سطل زباله های جادویی با قیمت های نجومی و غیرمتعارف از شرکتی خاص، توسط شهردار هندیجان روح الله درخشان…

_تا کی شهردار هندیجان باید به تخلفات خود ادامه دهد؟! چه کسی پاسخگوی تخلفات آقای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *