خبر فوری

دیدار و رسیدگی قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان با زندانیان ندامتگاه مرکزی اهواز

دیدار و رسیدگی قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان با زندانیان ندامتگاه مرکزی اهواز

دکتر علی دهقانی: غربالگری زندانیان به منظور برخورداری افراد واجد شرایط از ارفاقات حقوقی انجام پذیرد/ کاهش جمعیت کیفری یک الویت مهم در عرصه تحول و تعالی نظام قضایی است/ آزادی ۲۸ زندانی واجد شرایط نتیجه حضور و رسیدگی قضایب رئیس کل دادگستری خوزستان و دادستان استان با زندانیان ندامتگاه مرکزی اهواز

? ظهر امروز رئیس کل دادگستری خوزستان به همراه دادستان مرکز استان، جمعی از معاونین قضایی رئیس کل دادگستری و معاونین دادستان مرکز استان، با حضور در ندامتگاه مرکزی اهواز، طی نشست و رسیدگی قضایی با بیش از ۱۴٠ زندانی از نزدیک دیدار و ضمن استماع مسائل و مشکلات قضایی آنان، دستورات لازم را به منظور رسیدگی به موارد درخواست شده و برخورداری آنان از ارفاقات قضایی برابر مقررات به قضات و حوزه‌های قضایی ذیربط ابلاغ نمودند.

? در نتیجه این حضور و رسیدگی قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان و مقامات عالی قضایی استان، تعداد ۲۸ نفر از زندانیان واجد شرایط از امتیازات و ارفاقات قضایی برخوردار، از زندان آزاد و به جامعه بازگشتند.

♻️رئیس کل دادگستری خوزستان در این برنامه قضایی ۳ ساعته گفت: برنامه حضور مقامات قضایی و قضات در زندان بعنوان دستور کار ابلاغ شده است، و این مدیریت به همراه مقامات عالی قضایی استان هر ماه در یکی از ندامتگاه های استان حاضر میشود و ضمن بازدید از زندان، با زندانیان از نزدیک دیدار و موضوع رسیدگی قضایی را خواهیم داشت.

? دکتر علی دهقانی تصریح کرد: موضوع کنترل و کاهش جمعیت کیفری یکی از اولویت های مهم نظام قضایی در عصر تحول و تعالی تعریف است.

?این مقام ارشد قضایی خاطر نشان ساخت : یکی از این راهکارها غربالگری پرونده کیفری زندانیان است تا بتوان زندانیان جرائم غیر عمد، غیرمهم و مالی را احصاءو نسبت به اعطای امتیازات قضایی به آنان اقدام نمود.

?وی با تاکید بر اینکه زندانیان جرایم خاص و خشن، سارقین، سارقین مسلح ، قاچاقچیان، زندانیان عادت به تکرار جرم از امتیازات و ارفاقات قضایی برخوردار نمیشوند گفت: دستگاه قضا در صیانت از امنیت و آسایش مردم با مجرمان مماشات نخواهد کرد

?وی افزود: ظرفیت سامانه نیمه آزادی یا همان پابند الکترونیک فرصت مناسبی جهت برخورداری زندانیان واجد شرایط از این امتیاز و در عین حال نظارت جدی و موثر بر رفتار مجرمان است که توامان در کنترل و کاهش جمعیت کیفری و صیانت از امنیت جامعه در مواجهه با جامعه جرم اثر دارد .

?این مقام ارشد قضایی گفت: دادرسی الکترونیک می‌تواند سرعت روند رسیدگی به پرونده ها و نظارت بر امور زندانیان و رسیدگی به درخواست آنها را شتاب داده و در تعیین تکلیف زندانیان اثر موثر داشته باشد
لذا استفاده از ظرفیت دادرسی الکترونیک باید به عنوان یک اولویت مهم در تمام حوزه‌های قضایی استان مد نظر قرار گیرد

? رئیس کل دادگستری خوزستان در خاتمه بر تلاش افزونتر مدیران زندان ها و حوزه های مددکاری برای غربالگری زندانیان و معرفی زندانیان جرائم غیرعمد و غیر مهم و واجد شرایط برای برخورداری از امتیازات قضایی تاکید کرد.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *