خبر فوری
مردم از حرف ووعده خسته شده اند باید به وعده هاجامه ی عمل پوشاند...

درنشست اکبرشعبانی فعال رسانه ای وخبرنگار منطقه بافرماندار هندیجان ومعاونینش امروز ۲۹مهرماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟

مردم از حرف ووعده خسته شده اند باید به وعده هاجامه ی عمل پوشاند…
فرماندار هندیجان شرح کاملی از وضعیت شهرستان دراین مدت کوتاه مسئولیت خود بیان کرد:

به گزارش پی نوشت امروز ۲۹مهرماه ۱۴۰۲ درجهت دیدار با فرماندار جدید شهرستان هندیجان جلسه ای باحضوروی ومعاونینش در محل فرمانداری شهرستان هندیجان برگزارشد:

پس از تبریک اتتصاب وی ، اکبرشعبانی فعال رسانه ای با عنوان برخی مشکلات خواستار پیگیری وتسریع در موارد مختلف شد.
شعبانی بااشاره به خبرها وگلایه های مردم منطقه، موانع کاری کشاورزان منطقه و رسیدگی و ورود قوه قضاییه در بحث تعرضات و تصرفات اراضی ،‌ تحول در مجموعه ی جهاد کشاورزی وضعف در خدمات به کشاورزان ، ضعف مدیریتی دراین مجموعه و آنگاه از ایجاد انسجام روند فعالیت در بحث شهردار و شهرداری و شورای شهر در جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی عملکرد این نهاد خدماتی بصورت اولویت اولیه شهر گفتندوگلایه مندی مردم را از نشانه های نارضایتی مردم دراین خصوص دانست وابراز امیدواریکرد باحرکات بهتر درفرصت باقی مانده تحولی در مدیریت وخدمات شهری صورت گیرد.
قبوض آب بهاء خصوصا درروستاها و تغییر ، ارتقاء در شیوه ی عملیات و مدیریت شرکت آبفا رااز گله مندی های مردم دانست که میتوان براحتی مدیریت کرد.
در ادامه بااشاره به وضعیت شبکه و بهداشت و درمان شهرستان و نظارت در شیوه و نوع خدمات دهی و برخورد مردمی، پرسنل بیمارستان و توسعه سخت افزار و نرم افزار و مهیا نمودن فرایند بهتر و بیشتر خدمات تخصصی با جذب متخصصین و پزشکان متخصص سخن رانده شد و خواستار آگاهی بخشی به مردم شد .
وی عنوان کرد : چنانچه خدماتی صورت گرفته نقش روابط عمومی ها باید پررنگ تر ومردم را غریبه ندانسته چرا که با تعامل میشود زمینه ی رفع مشکلات این حوزه رافراهم آورد.
شعبانی در ادامه باتقدیراز تلاش اندک مدیران شهرستان خواستار برخورد جدی وتذکر ازطریق فرماندار ومدیران کل شد وخاطرنشان کرد هرکس توان کار ورفع مشکلات مردم را ندارد بهتراست جایگاه خود را به خادمی دیگر دهد .
اشاره به تعیین تکلیف زمین های شهرک صنعتی ووام های خود اشتغالی و برنامه ریزی برای رسیدن به شغل های پایدار ، توجه به بخش ورزش شهرستان و حمایت از باشگاههای ورزشی از جمله باشگاه هایی همچون عقاب هندیجان نماینده شهرستان درسوپر لیگ استان ، رفع موانع پروژه زمین ورزشی در شهر زهره وتعیین تکلیف این اماکن ورزشی باتوجه به پیگیری جوانان ورزش دوست این منطقه وبرخورد با کسانی که مانع اجرای پروژه های عام المنفعه هستند ، ارتقاء و گسترش باکیفیت مقوله های فرهنگی، ورزشی و گردشگری ، استفاده مطلوب از ظرفیت های متنوع شهرستان از جمله مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت.

فرماندار هندیجان درادامه به مباحث طرح شده بانگاه دلسوزانه گفت :بنده و معاونینم آقایان دانش پژوه و خضعلی فرزندان این خاک و منطقه هستیم که با توجه به شناخت از مشکلات و معضلات موجود قبول وظیفه کردیم تا با همیاری همکاران کاردان خویش و مدیران توانمند ارگانها و نهادهای منطقه، استان و کشوری و همدلی مردم ولایی و شریف شهرستان صادقانه و بدور از تبلیغات اضافه تا پای جان تلاش کرده و باعث تحول و توسعه گردیم .
ایشان ادامه دادند: وعده و وعید بدون عمل حاصلش بدبینی و فاصله میان مردم و مسئولین شده است که تمرکز بنده و همکارانم برنامه ریزی ، زمانبندی و عملگرایی است. روی این اصل تا پروژه و برنامه و پروسه ای را عملیاتی و به نتیجه نرسانده ایم ، حرفی از روند کار نزده و نخواهیم زد و بهتر است بگویم آنرا رسانه ای نمی کنیم. دلیل این رفتار هم خستگی مردم از وعده هایی است که در گذشته بنابه هر دلیلی به مرحله ی عمل نیانجامیده است.
حسین بحرکانی اذعان داشت:وجود برخی از مشکلات به عدم پیگیری توانمندانه ی مدیران شهرستان بر می گردد که باعث ناراحتی و دلسردی مردم نیز شده است وباید درتقویت امید ونشاط گام های بهتری برداشته شود.
بحرکانی بحث هاوموارد پیش افتاده وعدم پیگیری برخی مدیران نسبت به وظایف سازمانی خودرا از جمله ضعف های مدیران دانست وگفت: برخی مدیران در وظایف خودناتوانند گرچه بحث من این است که فرماندار و فرمانداری لازمست در تلاش برای اخذ و عملیاتی نمودن پروژه ها و طرح های کلان برای شهرستان باشد و بیشتر توان و وقتش را در خصوص ارتقاء و توسعه در عرصه های آب و کشاورزی مکانیزه و مبلمان شهری و تجهیزات و گردشگری و جذب سرمایه و سرمایه گزاری و زیرساخت های اقتصادی ، تجاری و صیادی، فرهنگی و ورزشی، اجتماعی و امنیتی و… مصروف نمایداما برخی مدیران همه نگاهشان به فرماندار است وخود هیچگونه تحرکی ندارند وانتظار دارند همه ی کارها را فرماندار پیگیری نماید والبته درکنار مدیران پرتلاش هستیم اما عیچ عذری هم پذیرفته نخواهد شد وبنده وارد برخی موارد شده وخواهم شد که نیاز به زمان لازم دارد.
ایشان ادامه داد: در جهت بهبود سطح کمی و کیفی آب شهرستان هندیجان و آب بهای روستایی نیز برنامه هایی انجام گرفته و در آتی نیز داریم که همکاری مسیولین استانی و تلاش و همکاریهای بیشتر مدیران شهرستانی را هم در این خصوص می طلبد.
فرماندار هندیجان بااشاره به نگاه مثبت استاندارخوزستان و دستگاههای ذی ربط در جهت همکاری در تعداد سفرهای دریایی ضمن تقدیروتشکر ادامه داد:لازم به ذکر است ادارات و نهادهای سطح شهرستان بدانند و به آنها نیز گفته شده است که برخی وظایف خویش رااز دوش فرمانداری بکاهند و در موارد و جزئیاتی که به ادارات کل و سازمان های آنها در استان مربوط می باشد، مراجعه کرده و با توان مدیریتی خویش از حقوق خود و زیر مجموعه ی خویش به شایستگی دفاع نمایندگرچه در جاهایی که لازم باشد بنده وهمکارانم هم همراهی خواهیم کردامانگاه ما نگاه کلان تراست.

وی در خصوص تهیه دستگاه سی تی اسکن و دستگاه رادیولوژی دیجیتالی اقدامات خوبی باهمکاری مسئولین مربوطه وخیرین صورت گرفته که درصورت نهایی شدن این اقدامات را مردم خود بخوبی خواهند دید.
ایشان بااشاره به ضعف در برخی ادارات گفت البته اقدامات خوبی در برخی دستگاهها هم انجام شده است که ضعف در اطلاع رسانی وعدم ارتباط مسئولین بامردم باعث ناآگاهی شده وبه همه دستگاهها روزانه توصیه میکنم اقدامات ، مشکلات وموارد خودرا بامردم درمیان بگذارید تاقضاوت ها عادلانه تر باشد.
وی بااشاره به مدیریت برخی هزینه ها ولازم دانستن آن در اجرای برنامه های عمرانی افزود: به تعاونی ها ومجموعه های مختلف یادآورشده ام از کارهای کلیشه ای پرهیز وبه سمت خدمات عمرانی بروندوبدانند فرماندار قلک خرج ومخارج ادارات نیست وهراداره ای برنامه ای دارد از توان اداره های کل خوددراستان استفاده کند وتعامل وارتباط خودرا قوی نماید بنده هم درراستای گام های آنان پشتیبان خواهم بود.
فرماندارجوان هندیجان بااشاره به اینکه مشکلات هندیجان بسیاراست افزود: بااین حجم مشکلات میشود کار های بهتری انجام داد اما بامدیران توانمد که بزودی مدیران ضعیف ضمن گزارش به اداره کل آنها جای خودرا به نیروهای توانمد خواهند داد.
وی بااشاره به اینکه درب اتاق بنده وهمکارانم بروی همه فعالین باز خواهد بودو از آحاد مردم ولایت مدار و دلسوز شهرستان هندیجان خواستارم در خصوص رفع معضلات و مشکلات موجود یاریگر ایشان و مدیران شهرستان باشند تا به همیاری و همدلی صادقانه و مخلصانه طی فرایندی برنامه ریزی شده، فنی و تخصصی منشأ خیر و ارتقاء و توسعه شهرستان گردیم ‌ودراین راستا نشست های مختلف بااقشار گوناگون را خواهیم داشت .

درپایان این نشست صمیمی از تلاش های خبری اکبر شعبانی باهداء لوح تقدیر گردید.

درباره اکبر شعبانی

پیشنهاد ما به شما

چراغ سبز شورای شهر هندیجان به شهردار جهت انجام تخلفات اداری

شهرداری هندیجان تافته ای جدابافته به گزارش پی نوشت بنابر مصوبه ی هیئت وزیران هرگونه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *