خبر فوری

جاده هندیجان به دیلم کشتارگاه مردم

به گزارش پایگاه خبری پی نوشت اگر چه وضعیت جاده های کشور دچار فرسودگی ویا غیراستاندارد می باشد اماوضعیت جاده ها درشهرستان هندیجان هم حال خوشی ندارند.
جاده ی هندیجان به بندرماهشهر، جاده هندیجان به بندردیلم ، جاده های بنادر سجافی وبحرکان ، جاده بدر و…ازجمله جاده هایی هستند که مدتهاست حادثه آفرین شده اند وهرازچندگاهی قربانی می گیرند.
آخرین تصادف درمحور هندیجان به بندردیلم ۲۸فروردین ماه ۱۴۰۲بود که منجربه فوت دوهموطن گردید.
اگرچه قبلا خبرهایی ازتخصیص اعتبارات بوده وبرخی مدیران خبرهایی رامنتشرنموده اند و هم اکنون مدیر اداره راه شهرستان هندیجان هم ازتخصیص اعتبارات مختلف وواریز آن گفته اما اقدامی که رضایت مردمی را بدنبال داشته باشد صورت نگرفته وقطعا این پایان کار نخواهد بود.
اولا سئوال اینجاست جاده ای که مدتهاپیش احداث شده چراباید کارآیی لازم رانداشته باشد، قراراست بعداز اتمام ۱۰کیلومتراولیه وبازگشایی آن که ممکن است دوماه دیگر به طول انجامدباز مابقی مسیر جاده بسته وبایکطرفه شدن مسیر ادامه کارانجام شود اما باتوجه به ترافیک سنگین وعبور ماشین هاخصوصا شهرستانی و…قطعا درآینده خطرات آن ادامه دار خواهد بود.
ساخت پل های جدید برروی این جاده وآسفالت باقیمانده آن که معلوم نیست کی تخصیص اعتبار داده شود قطعا مثل همین ۱۰کیلومترباید قربانی ها بگیردومعلوم نیست اینگونه کار کردن ها ارزش جان هموطنانمان رادارد؟!
البته دراستاندار بودن همین مسیر احداث شده هم باید دید آیا استانداردهای لازم لحاظ شده است یاباید مثل قبل برروی هرپل مثل کوه بالا رفت.
انتظارمی رود که هرچه سریعتر اعتبارکامل احداث مابقی مسیرهم دردستور کار قرارگیرد چراکه باید بازشاهد قربانی ها باشیم.
لازم به ذکراست دیگر جاده های شهرستان هم حال وروز خوبی ندارند، جاده هایی همچون جاده بدر که سالهاست دستخوش بی مدیریتی وعدم تخصیص اعتبار لازم بوده است ، گرچه بخشی ازآن باآسفالت سرد یابه اصلاح cold mix پوشش داده شده اما این مسیرهم باتوجه به ترافیک ومسیررفت وآمد روستاهای جنوبی خطرات خودراداردوبااین تخصیص اعتبارات شاید سالهاطول بکشد تااین جاده به سرانجام برسد ویقینا تابخواهد به انتها برسد ابتدای آن تخریب گردیده است همانطور که آهن آلات ومصالح پل چهل منی درمسیراین جاده که سالها بلاتکلیف مانده ، بدلیل عدم مدیریت به غارت رفت وکسی هم پاسخگوی بیت المال نبوده ونیست ونخواهد بود.
ازدیگر جاده هامی توان به جاده های پرخطر بنادر سجافی وبحرکان اشاره کرد وچاله وچوله های جاده ی هندیجان به بندرماهشهرکه این جاده ها هم انگار هنوزدردستور کارقرار نگرفته است.گرچه خبرها حاکی ازاین است برخی جاده های روستایی تخصیص اعتبار شده وقراراست آسفالت برخی ازاین روستاها انجام شود.
عدم توجه مدیران استان وکشورو تخصیص اعتبارات لازم یکی ازعوامل مهمی است که میطلبد بارایزنی هااین مهم محقق شودگرچه مدیریت ضعیف درهندیجان وعدم توانایی لازم ممکن است این وضعیت ها به درازا کشانده شود.
انتظارمی رودکه درسفراستانی رییس جمهورتلاش هایی صورت گیرد، گرچه معلوم نیست دردوره ی قبل سفراستانی رییس جمهور چه اعتباراتی جذب گردیده ، درصورتی که دربرخی استان هااعتبارات خوبی جذب واقداماتی صورت گرفته است .

درباره اکبر شعبانی

پیشنهاد ما به شما

 لقمان رضایی مربی کشتی  ۳ میلیارد تجهیزات کشتی ایذه را به ضایعاتی فروختند!

به گزارش رسانه پی نوشت به نقل از ایسنا مربی سابق تیم ملی از هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *