خبر فوری

بیمارستان شهدای ایذه همچنان بدون آمبولانس/تعطیلی اورژانس جاد‌ه‌ای پیان به دلیل کمبود نیروی انسانی

بیمارستان شهدای ایذه همچنان بدون آمبولانس/تعطیلی اورژانس جاد‌ه‌ای پیان به دلیل کمبود نیروی انسانی

شهرستان ایذه از جمله مناطق کمتر برخوردار در استان خوزستان است که از لحاظ امکانات و تجهیزات پزشکی در جایگاهی بسیار بدی قرار دارد.

به گزارش بهنام رضایی خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری پی نوشت  ما نبود امکانات و تجهیزات پزشکی، کمبود پزشک و نیروی متخصص، جاده‌های فاقد کیفیت و طولانی کوهستانی، نبود وسایل نقلیه کافی و تعطیلی برخی از اورژانس‌های جاده‌ای به‌خاطر نبود آمبولانس، تنها گوشه‌ای از شرایط بدی است که شهرستان ایذه در حوزه درمان با آن روبه رو است.

از این همه، یکی از مواردی که در حال حاضر بسیار حیاتی است و نیاز فوری به کمبود آن احساس می‌شود، نبود آمبولانس است .

به دلیل نبود امکانات و عدم تجهیز اورژانس‌های جاده‌ای، خرابی و نبود آمبولانس، حوادث و تصادفات هر چند کوچک جاده‌ای در بسیاری از مواقع به مرگ منجر می‌شود و این موضوع مدت‌هاست که یکی از دغدغه‌های مدیران شبکه و بهداشت و درمان شهرستان ایذه است.

امیر یاراحمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه می‌گوید: در حال حاضر هیچ‌گونه آمبولانسی در مجموعه بیمارستان شهدای ایذه وجود ندارد و ما در این خصوص به هر کجا که ممکن باشد تا کنون مکاتبه و مراجعه کرده‌ایم. لیست مکاتبات ما با دانشگاه علوم پزشکی و مدیران استانی و شهرستانی وجود دارد و موضوع نبود آمبولانس در شهرستان ایذه موضوعی است که در حال حاضر بر کسی پوشیده نیست.

وی در خصوص گلایه عمومی نسبت به تعطیلی برخی از اورژانس‌های جاده‌ای شهرستان، می‌گوید: در خصوص تجهیز امکانات فوریت‌های پزشکی با تمامی مقامات شهرستان طی شش ماه گذشته بارها ملاقات داشته و شرایط را برای تمامی آنها شرح داده و در این خصوص بالای چهل بار به اهواز مراجعه کرده‌ام که بدون تردید بیشتر این دفعات را برای دریافت آمبولانس بوده است. نبود آمبولانس در شهرستان ایذه را در تمامی جلسات دانشگاه با صراحت گفته و مطرح کرده‌ام و این به منزله اعلام خطر برای شهرستانی مانند ایذه با حجم بالای حوادث است.

حسین مرادی بخشدار بخش سوسن شهرستان ایذه نیز در این مورد می‌گوید: در موارد بسیاری با نبود آمبولانس طی حوادث همزمان مواجه هستیم و اعزام آمبولانس در چنین مواردی با مشکل انجام می‌گیرد. متأسفانه کل شهرستان ایذه بااین‌همه وسعت جاده‌ای یک آمبولانس، بخش وسیع و کوهستانی سوسن یکی و شهرستان دزپارت هم یکی دارد.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

 صندلی مدیریت جای کسب تجربه و آزمون و خطا نیست/استاندار خوزستان به بعضی مدیران شهرستان ایذه بازرسی کند/آزمون و خطا، نامش مدیریت نیست

به گزارش رسانه پی نوشت بسیارى از مدیران سازمان ها، از تفاوت میان رهبرى و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *