خبر فوری

انتخابات هیئت رئیسه ی شورای شهر هندیجان باتاخیروتعلل ….

انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر هندیجان با تأخیر و تعلل…

_آیا این انتخابات مثل انتخاب شهردار باز گره خورده است؟!

اعضای شورای شهر در وعده های انتخاباتی خود، قول داده بودند، ازطریق رسانه ها و یا به طرق مختلف ارتباطی دیگر، موضوعات مهم شورا را شفاف بیان کنندودرجلسات خود بادعوت ازاصحاب رسانه مردم را درجریان اقدامات خودقرار دهند ، اما
در سال دوم فعالیت شورای ششم اسلامی شهر هندیجان این اتفاق رخ نداده و شایسته بود همانند دیگر شهرستان ها و بر اساس شرح وظایف خویش حداقل از اوایل مرداد ماه نسبت به انتخابات هیئت رئیسه اقدام نمایند.
تأخیر در این فرایند باعث شده احساس شود باز گره ای در کار وجود داشته باشد و شاید اختلافات، زمینه ساز عدم انتخاب هیئت رئیسه شده است.
حتی این انتخابات در شهرهای بزرگ از جمله تهران برگزار شد اما در هندیجان هنوز در هاله ای از ابهام مانده است.
شیوه برخورد و سخنان غیر رسمی در محافل مردمی و به نوعی خط و نشان کشیدن برخی ها و رایزنی های آنچنانی، زوایای تازه ای از حدس و گمان را بر ملا ساخته و این را می شود از رد و بدل شدن بی پرده و ارسال اتفاقی پیام در برخی گروههای فضای مجازی ، تا لابی گری پشت پرده اعضای شورا، متوجه شد.

اما آنچه مهم است، این است که با توجه به جایگاه قانونی ریاست شورا، انتخابات هیئت رئیسه هرچه سریعتر برگزار و رییس معرفی گرددلذا درغیراینصورت مصوبات شورا هیچگونه وجاهت قانونی نخواهد داشت.
از ابتدای برج ۵ مرداد ماه حتماً بایست جلسات برگزار شود و اگر در چند جلسه شورا نتیجه ای حاصل نگردید، و فرماندار شهر به این نتیجه برسد که در جلسات شورا نفراتی از اعضاء حضور پیدا نمی کنند، یا با حضورشان به توافق لازم نمی رسند، طبق قانون می تواند به این موضوع وارد شود جلسه ای در فرمانداری برگزار و در صورت عدم همکاری لازم، مشکل‌ و اعضای شورا را به حل اختلاف استان ارجاع دهد.
«در صورت حاد شدن موضوع حتی میتواند درخواست انحلال شورا هم کند.»
_باتوجه به حواشی یک سال گذشته ضروریست که شورای شهر به فکر مطالبات و مشکلات مردم و مدیریت شهری باشند تا عملکرد یکسال گذشته ی خود را جبران نماید.
شورایی جوان که در ابتدا وعده هایی زیادی داده بود و می خواست بذر امید را در دل مردم بکارد ولی هنوز انتظارات معقول مردم را برآورده ننموده است.
اکنون ضروریست نگاهی ویژه به وعده های اعضای شورا شود و عملکرد یکساله آنها منصفانه زیر ذره بین کارشناسی قرار گیرد تا شاید فارغ از تعصبات و اختلافات شاهد تحولاتی مثبت باشیم.

درباره اکبر شعبانی

پیشنهاد ما به شما

ماجرای مسموم کردن چند صد سگ ولگرد و چال کردن آنها توسط شهرداری هندیجان در استان خوزستان چیست ؟

آیا شهرداری هندیجان از روش کشتکار، مسموم سازی و عقیم سازی یا روش های دیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *