خبر فوری

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ افتخارآفرینی نیشکری‌ها در جشنواره امتنان؛ برای نخستین‌بار در خوزستان یک بانوی نیشکری کارگر نمونه صنعت شد/انتخاب نیشکر امیرکبیر به‌عنوان واحد نمونه برتر تولیدی

در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان خوزستان، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با کسب رتبه‌های برتر، بار دیگر بر جایگاه ویژه خود در «تولید و افتخارآفرینی» صحه گذاشت.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این جشنواره که دوشنبه (۱۵ بهمن‌ماه) با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران برگزار شد، فرصتی برای تقدیر از تلاشگران عرصه تولید و صنعت بود؛ در این میان، گروه‌های کار و واحدهای نمونه شرکت توسعه نیشکر در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی مورد تقدیر قرار گرفتند.

افتخارآفرینی بانوی نیشکری در خوزستان
در سی و پنجمین جشنواره امتنان برای نخستین‌بار در خوزستان یک بانوی نیشکری مقام اول کارگر نمونه در بخش صنعت را از آنِ خود کرد؛ فاطمه شیخی با طرح خلاقانه «مهندسی تکاملی برای افزایش تولید الکل طبی» نظر داوران این جشنواره را جلب کرد و به‌عنوان کارگر نمونه برگزیده شد. این موفقیت، افتخاری برای جامعه زنان خوزستان به‌ویژه صنعت نیشکر محسوب می‌شود و نشان‌دهنده توانمندی و خلاقیّت بانوان این استان در عرصه‌های مختلف است.

همچنین، علی شینی دشتگل از مؤسسه تحقیقات و آموزش نیشکر با طرح «بومی‌سازی روش نوین آبیاری قطره‌ای زیرسطحی» و سینا لطیف‌التجار از نیشکر حکیم فارابی با طرح «بررسی کشت مجدد نیشکر در زراعت قبلی به روش کم خاک‌ورزی نواری و ساخت خاک‌ورز مرکب نواری نیشکر» به‌عنوان کارگر نمونه بخش کشاورزی شناخته شدند.

نیشکر امیرکبیر واحد نمونه برتر خوزستان شد
بر اساس این گزارش، در این جشنواره، کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر به انتخاب هیئت داوران، واحد نمونه برتر استان شد و منصور همدان‌نژاد مدیرعامل این شرکت مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین، محمدرضا عصاره‌نژاد مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره) به دلیل توجه ویژه در به‌کارگیری ایده‌های نو در محیط کار و امین نصیریان مدیرعامل کشت و صنعت سلمان فارسی به دلیل توجه ویژه به مسئولیت‌های اجتماعی به‌عنوان مدیر واحد نمونه شایسته تقدیر، شناخته شدند.

انتخاب گروه‌های کار و واحدهای نمونه جشنواره امتنان
در سی و پنجمین جشنواره امتنان، حمید صفاپور و مرتضی رسولی از کشت و صنعت نیشکر فارابی با طرح «مدیریت تحقیقاتی و بهبود مستمر با استفاده از الگوی نظریه پروانه‌ها» به‌عنوان گروه کار نمونه بخش خدمات مورد تقدیر قرار گرفتند. در ادامه نیز، طراح «معادله درجه چهارم برای حلالیت ساکاروز در آب و کاهش ضایعات شکر» موجب شد مهدی یاراحمدی، محمدزمان عطارنژاد، ابراهیم بدوی و حمید ظریفیان از این واحد نیشکری به‌عنوان گروه کار نمونه بخش صنعت برگزیده شوند.

طرح «توسعه راهبردی کشاورزی دقیق در مزارع نیشکر» به انتخاب هیئت داوران جشنواره برگزیده شد و از حسین ولی‌عیدی، جمال محمدی، مریم سلطانی کاظمی، لمیا نیسی، آقاجان بهاری به‌عنوان گروه کار نمونه بخش خدمات جشنواره از مؤسسه تحقیقات و آموزش نیشکر تقدیر به عمل آمد.

گروه کار نمونه بخش خدمات جشنواره از کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر انتخاب شد و فرشاد آقایی، طاهر منصوری‌زاده، آرین اعتمادی و پرهام افشاری به دلیل طراحی، تولید و اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه کار و تولید تقدیر شدند.

در این جشنواره، محمود فولادوند، شعبان زارعی، مریم جاودان اصل، محمود فضلی و رضا گلاب قدک‌ساز با طرح «تولید ارقام جدید نیشکر مناسب دشت خوزستان» از مؤسسه تحقیقات و آموزش نیشکر و همچنین کرم‌اله کعب، هادی دلفیه و یادگار نعمت‌زاده از کشت و صنعت امام خمینی (ره) با «طرح ساخت دستگاه کارنده نیشکر چهار ردیفه» به‌عنوان گروه کار نمونه بخش کشاورزی برگزیده شدند.

این موفقیت‌ها و افتخارآفرینی‌ها نشان‌ از تعهد و تلاش بی‌وقفه مدیران و کارکنان شرکت توسعه نیشکر در راستای تولید پایدار، نوآوری و مسئولیت‌های اجتماعی دارد. صنعت نیشکر سال گذشته موفق به کسب عنوان واحد نمونه کشور شد و منتخبان ملی در آیینی مورد تقدیر رئیس‌جمهور قرار گرفتند.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

نگاهی به دستاوردهای تحقیقاتی صنعت نیشکر در سالی که گذشت؛ از تولید بِرند «سبز چوب» تا رونمایی از «کارنده» نیشکر؛ ۳۵ سال تلاش نـیشکری‌ها به ثمر نشست

تلاش‌های بی‌وقفه پژوهشگران صنعت نیشکر، این صنعت را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار داده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *