خبر فوری

ورودی های شهر ایذه در حاله ای از ابهام

ورودی های هر شهر ،معرف هویت، تاریخ و جایگاه شخصیتی آن شهر هستند. در واقع اولین برداشتی که یک گردشگر، مسافر و یا یک ارزیاب فرهنگی_ اجتمایی نسبت به یک شهر به دست می آورد ، به میزان هنر مهندسین و طراحان ورودی های آن شهر بستگی دارد. طراحانی که مسافر را تشویق می کنند، بر اساس جاذبه های بصری تعریف شده در ورودی شهر، برای دیدن فضای درونی شهر نیز وقت بگذارد . فرصتی هر چند کوتاه که برای اقتصاد آن شهر خالی از بهره نخواهد بود.

 

به گزارش پایگاه خبری پی نوشت – با دیدن ورودی های هر شهر در اولین برخورد، به سادگی می توان دریافت که در حوزه مدیریت عمرانی آن شهر چه خبر است و چه کسانی در راس امور شورای شهر و شهرداری آن شهر قرار گرفته اند.

می گویند: مبادی ورودی شهر، یکی از عناصر کلیدی ساختار کالبدی و فضایی شهرهاست که گردشگران از آن طریق وارد شهر شده و در واقع اولین تصویر از شهر که در ذهن تازه واردین نقش می بندد و ذهنیتی مثبت یا منفی ایجاد می کند در همین ورودی ها شکل می گیرد.امروزه ضعف عملکردی فضای ورودی برخی از شهرها، ناشی از طراحی نامناسب و شکل گیری بدون برنامه می باشد، که همین موضوع سبب شده است ورودی این شهرها نتواند پاسخگوی نیاز مسافرین و ساکنان آن شهر باشد.

بر این اساس ، یکی از عمده مواردی که باعث بی میلی مسافرین در ورود به برخی ازشهرها می شود، دریافت اولین تصاویر از یک شهر با چهره نازیبا ،نامرتب و مملو از اغتشاشات بصری است.

یکی از نمونه های بارز ورودی های نامناسب یک شهر تاریخی دارای پشتوانه فرهنگی، ورودی های شهر ایذه است : آسفالت نامناسب، روکش های بی کیفیت، چاله چوله ها و کنده کاری های رها شده، نبود امکانات حداقلی برای اسکان موقت مسافر،سرویس های بهداشتی نامناسب،نبود خدمات رفاهی متناسب با نیاز مسافر، نبود ارزش های دیداری در ساخت و سازهای حومه و حاشیه شهر،فقر عناصر محیطی، زشتی و نامناسب بودن سیمای برخی از کاربری ها«بازار خرید و فروش احشام،زمین های مملو از لوازم ضایعاتی و محصولات بازیافت»، تخریب موانع طبیعی مثل کوه با هر قصد و نیت، ایجادموانع دست ساز غیر استاندارد، فقر مطلق فضای سبز و مبلمان شهری، تنها بخشی از چهره نازیبای ورودی های شهر ایذه است.

شهری که اگر به واسطه جایگاه باستانی و طبیعت بکر و خدادادی آن نبود، امروزه از ورود سالیانه هزاران مسافر و گردشگری که از جای جای کشور و دیگر نقاط جهان برای بازدید به این شهر سرازیر می شوند، می بایست محروم باشد. اصلی مهم در حوزه گردشگری که نیازمند توجه بیشتری است. موضوعی که نه تنها از جانب مدیران کلان، بلکه باید از نظر مردم شهر ایذه ، در انتخاب افرادی که به پارلمان شهری می فرستند بیشتر مورد توجه قرار گیرد. همان منتخبینی که برای ساعت به ساعت حضور چهارساله شان از جیب مردم هزینه دریافت می کنند و باید در پایان هر سال بابت عملکرد پیدا و پنهان خود پاسخگو باشند

 

 

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

 صندلی مدیریت جای کسب تجربه و آزمون و خطا نیست/استاندار خوزستان به بعضی مدیران شهرستان ایذه بازرسی کند/آزمون و خطا، نامش مدیریت نیست

به گزارش رسانه پی نوشت بسیارى از مدیران سازمان ها، از تفاوت میان رهبرى و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *