خبر فوری

نماینده ایذه وباغملک :پرورش ماهی در قفس مشکل اشتغال منطقه رابرطرف می کند/رازی که حاجی کشف کرد

نماینده ایذه و باغ‌ملک ؛پرورش ماهی در قفس مشکل اشتغال منطقه رابرطرف می کند/رازی که حاجی کشف کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه، باغملک و دزپارت در مجلس شورای اسلامی در نشست جمع‌بندی نظارت میدانی اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس از حوزه انتخابیه خود، گفت:اگر امروز در زمینه تامین امنیت غذایی دچار مشکل هستیم علت آن سهل‌انگاری بشر است زیرا بر اساس آیات قرآن، زمین می‌تواند غذای بیش از جمعیت فعلی را تامین کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایذه، باغملک و دزپارت برای خودکفایی و حل مشکلات خودکفایی و اشتغال خود چیزی کم ندارند و دارای آب، خاک و معادن زیرزمینی هستند، ادامه داد:یکی از بزرگترین معادن فسفات کشور در این حوزه قرار دارد. این سرزمین‌های بکر آماده کار کردن هستند.

وی با تاکید بر اینکه در بیشتر زیرساخت‌ها دچار مشکل هستیم اما طی دو سال گذشته ۲۰۰ پروژه فعال داریم و باید حوزه کشاورزی و دامپروری را تقویت کنیم، عنوان کرد: با کمک استانداری و مسئولین اجرایی در حال رسیدن به نقاط خوبی هستیم اما در حوزه دامپروری و کشاورزی امیدواریم به نقاط مطلوبی دست پیدا کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۱۸ هزار هکتار از پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری استان خوزستان در حوزه انتخابیه اینجانب قرار دارد اما درخصوص آن کاری انجام نشده است، گفت: در حوزه باغبانی ظرفیت عظیمی داریم، مردم کارهایی سنتی در این زمینه انجام داده اند، اما دولت باید حمایت‌های خود را انجام دهد. دامپروری منطقه به دلیل ضعف پوشش گیاهی در حال سقوط است.

ایزدپناه با اشاره به اینکه این منطقه در زمینه احداث گلخانه ظرفیت بالایی دارد و توان پاسخگویی به متقاضیان را نداریم، اضافه کرد: اگر پروژه انتقال آب از سد کارون ۳ اجرا شود مشکل تامین آب شرب بسیاری از مناطق برطرف می‌شود. در زمینه رفع محرومیت زدایی نیز اقدامات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) می‌تواند کارگشا باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در زمینه بندهای خاکی باید تقویت و حمایت شود، گفت: ۵ رودخانه در حوزه باغملک وجود دارد که اگر بر روی آنها بند خاکی احداث کنیم می‌توان کارهای عظیمی انجام داد. متاسفانه در زمینه آبخیزداری کاری انجام نشده است هرچند استعداد خوبی داریم.

نماینده مردم ایذه، باغملک و دزپارت در مجلس با تاکید بر اینکه عشایر در زمینه جاده و آب شرب مشکل دارند، عنوان کرد:درخواست احداث واحد پرورش ماهی در قفس داریم اما به بهانه آب شرب با آن مخالفت می‌شود. یکی از اقداماتی که می‌تواند مشکل اشتغال را برطرف کند پرورش ماهی در قفس است.

عبداله ایزدپناه باید بداند که نبود شغل برای جوانان شهرستان های ایذه و باغملک و دزپارت باعث شد که افسرده و در اوج جوانی پیر شوند و احداث کارخانه سیمان باغملک،نساجی سراک،تله کابین و بیمارستان سوختگی سرقوچ و بندخاکی میداود پروژه های میباشند که پرواز کردند و عملیاتی نشدند و مشکلات حوزه انتخابیه با گفتار درمانی قابل حل نیستند

درباره منصور افراد

پیشنهاد ما به شما

 لقمان رضایی مربی کشتی  ۳ میلیارد تجهیزات کشتی ایذه را به ضایعاتی فروختند!

به گزارش رسانه پی نوشت به نقل از ایسنا مربی سابق تیم ملی از هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *