خبر فوری

نشست خبری مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان در حاشیه سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد

سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد سه شنبه ۲۵ بهمن در محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان گشایش یافت.
به گزارش ندای کارگر،درحاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد خوزستان، مهندس امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در نشست خبری با أصحاب رسانه با اشاره به بحث مسئولیت های اجتماعی و افتتاح ٣٣ پروژه زیر ساختی در دهه فجر امسال گفت :
شرکت فولاد خوزستان در بحث مسئولیت های اجتماعی در سالهای اخیر پروژه های نظیر درمانگاه قلعه چنعان ، فعالیت در بحث مبارزه با کرونا و واکسیناسیون و غیره در زمان اپیدیمی کرونا ، پروژه های محیط زیستی ،افزایش سرانه فضای سبز و …. را با افتخار انجام داده است
وی ادامه داد : همچنین پرداخت ۷۰۰میلیارد تومان حق آلایندگی به شهر اهواز و شهرداری ها توسط فولاد خوزستان صورت پذیرفته است .
ابراهیمی افزود : در آینده نزدیک نیز پروژه دو بانده کردن جاده قلعه چنعان به شهر کارون موسوم به جاده مرگ را در دستور کار قرار داده ایم .
وی گفت ؛ به برکت ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توانستیم ۳۳ پروژه از یکصد پروژه را طی ۲ سال گذشته شروع و به نتیجه و بهره برداری برسانیم که این پروژه ها نوید خوبی برای خوزستان است که شاخص ترین این پروژه ها میتوان به پست ۴۰۰ برق اشاره کرد .

پیش بینی بالغ‌بر ۳۶ میلیون‌تن مصرف محصولات فولادی تا سال ١۴٠۴
ابراهیمی گفت: پیش‌بینی میشود تا سال ۱۴۰۴ بالغ‌بر ۳۶ میلیون‌تن مصرف محصولات فولادی داشته باشیم.
وی افزود: فولاد خوزستان در نظر دارد تا افق ۱۴۰۴ به ظرفیت تولید ۶ میلیون‌تن دست یابد. فولاد خوزستان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ موفق به بومی‌سازی ۱۵۶۰ قطعه استراتژیک صنعت فولاد شده، هم‌چنین ۱۵۲۷ سازنده موجود در وندور لیست این شرکت قرار دارد و ۴۱۴۹ سفارش بومی‌سازی نیز به شرکت‌های داخلی داده است.

افزایش زمینه های بومی سازی تا ٧٣ درصد
ابراهیمی عنوان کرد:شرکت فولاد خوزستان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ موفق به افزایش زمینه‌های بومی‌سازی تا ۷۳ درصد، افزایش جذب شرکت‌های دانش‌بنیان تا ۴۰ درصد و ۳۷ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در قطعات و تجهیزات داشته است
وی با اشاره به همکاری با شرکت های دانش بنیان گفت:از میان ۳۵۴ شرکت شناسایی شده دانش‌بنیان، با ۳۳۵ شرکت وارد تعامل شده‌ایم و با ۵۳ شرکت به‌صورت مستقیم همکاری و ثبت سفارش شده است.
افق ۱۴۱۰ رسیدن به ظرفیت ۱۳/۶ میلیون تنی
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت : در افق ۱۴۱۰ برای رسیدن به ظرفیت ۱۳/۶ میلیون تنی ، پروژه های مختلف در حوزه محصولات مختلف با ارزش افزوده تعریف کردیم .
ابراهیمی افزود: تمرکز ما در پروژه های زیر ساختی محصولاتمان است ، به همین دلیل قریب ۱۷۶ پروژه زیرساختی در جهت تکمیل زنجیره فولاد درچالش های حوزه آب وگاز به ارزش ۲۸ هزار میلیارد تعریف کرده ایم .
یکی از چالش های اصلی صنعت فولاد مشکل برق است
مدیرعامل فولاد خوزستان عنوان کرد : یکی از چالش های اصلی صنعت فولاد مشکل برق است و میزان برق مصرفی صنایع فولاد حدود ۱۰درصد از کل برق کشور است ولی از صنعت فولاد به عنوان بزرگترین مصرف کننده برق یاد می شود .
ابراهیمی افزود ؛ میزان خسارت وارد شده به کل صنایع فولاد در سال گذشته قریب ۶ میلیارد دلار ومعادل ۱۲ میلیون تن محصول بوده است
وی در ادامه گفت : مجموعه صنعت فولاد خوزستان بواسطه مشکلات برق ۶۳۷ هزار تن معادل ۱۲ هزار یورو از فروش محصولات خود را از دست داد که البته با توجه به اینکه برق شهر قطع نشده خود قدمی در حوزه انجام مسئولیت های اجتماعی است .
مدیر عامل فولاد خوزستان عنوان کرد :یک نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی در قالب یک تفاهم نامه بین وزارت صمت صورت گرفت که به یک قراداد یکهزار مگاواتی تبدیل شده که ۵۲۰ مگاوات آن استارت خورد.
ابراهیمی افزود: نزدیک به یک ماه است که فرایند اجرایی آن شروع و امیدوارم ۳۶ ماه آینده این پروژه به نتیجه برسد .تمام تلاش مان این است که فاز اول این نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی از این قراداد هزار مگاواتی را ظرف دو سال آینده به مدار بیاوریم.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

یکه تازی شرکت فولاد خوزستان در رهبری بازار شمش و اسلب ایران در سال ۱۴۰۲

???? یکه تازی شرکت فولاد خوزستان در رهبری بازار شمش و اسلب ایران در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *