خبر فوری

نامزدهای انتخابات از سایت‌های اینترنتی دارای مجوز استفاده کنند

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: به منظور پیشگیری از فضاسازی، نشر اکاذیب، توهین و تخریب نامزدها توسط یکدیگر در فضای مجازی، باید از سایت‌ها و صفحات الکترونیکی مجاز استفاده شود.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان امروز در نشست پیشگیری از تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: به منظور پیشگیری از فضاسازی، نشر اکاذیب، توهین و تخریب نامزدها توسط یکدیگر در فضای مجازی، باید از سایت‌ها و صفحات الکترونیکی مجاز استفاده شود.

وی با بیان این که در قانون جدید انتخابات، داوطلبان نمایندگی مجلس می‌توانند به صورت مساوی و عادلانه از امکانات و ظرفیت‌های پیش‌بینی شده از سوی حاکمیت استفاده کنند، افزود: سازمان بازرسی استان برای بهره‌مندی عادلانه نامزدها از امکانات، باید نظارت مستمر بر این موضوع داشته باشد.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: با توجیه نامزدهای انتخاباتی و انجام برنامه‌های پیشگیرانه، شاهد کمترین تخلف و جرم در حوزه‌های انتخاباتی استان باشیم.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده یا گزارش هرنوع جرائم و تخلفات انتخاباتی، شعب ویژه‌ای در تمامی سطوح پیش‌بینی و روال دادرسی حسب مورد و به‌صورت فوق العاده انجام می‌شود.

علی دهقانی با اشاره به تاکیدات مقتم معظم رهبری در دیدار با مردم خوزستان و کرمان در خصوص مهم ترین رویداد سال جاری کشور و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: باید با ایجاد تدابیر پیشگیرانه، زمینه رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت حداکثری مردم استان در انتخابات را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: انتظار ما از همه دستگاه‌هایی که در این حوزه‌ها رسالت ذاتی، وظایف و تکالیف قانونی به عهده دارند از جمله هیئت‌های نظارت و بازرسی، عوامل انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی این است که در پایش دقیق روندها، فرایندها، جریانات، رفتارها و عملکردها هم در فضای مجازی و هم در متن مناسبات عینی اعم از سیاسی و اجتماعی، فعالانه نقش آفرین باشند.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: مشارکت سازنده، مدیریت هماهنگ، نظارت موثر و همکاری همه جانبه از سوی تمامی دستگاه‌های مرتبط و دارای مسئولیت و اتخاذ رویه واحد در روند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در مسیر عملیاتی نمودن برنامه‌ها و سیاست‌ها در حوزه انتخابات می‌تواند باعث انسجام بخشی بهتر امور و توفیق در اقدام و عمل گردد.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

نتایج نهای انتخابات در حوزه های انتخابیه خوزستان

در این صفحه نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه خوزستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *