خبر فوری

معرفی یکی از دلیر مردان عرب خوزستانی شهید محمدرضا سبحانی؛ نماد مقاومت و عزت همه ایرانیان

شهید سبحانی از فرزندان دلیرعرب درشهرستان مرزی سوسنگرد و خوزستان مقاوم بود که در مقابل رژیم بعثی عراق جانانه ایستاد و در این راه شربت شهادت نوشید تا به همه ما و نسل‌های آینده اثبات کند که وطن و ناموس و دین و امنیت چیزی نیست که دشمنان و معاندان بخواهند به آن نظر بد داشته باشند

 

فاضل حیدری روزنامه نگار

سیزدهم ماه رجب سالروز ولادت باسعادت مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) است. کعبه از آغاز آفرینش حضرت آدم (ع) تا خاتم رسولان حضرت محمد مصطفی (ص) و تا به امروز، تنها نظاره‌گر یک مولود آن‌هم امیرالمؤمنین علی ‌بن ابی‌طالب (ع) بوده است. اَبَر انسانی که به‌تنهایی نام مَرد را در تاریخ زنده کرد و بهترین پدر برای امت خود بوده وهستند.‌ در جهان مردانی بوده اند که با الگو گیری از مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) نام نیکو از خود به‌جا گذاشتند واین نیک نام درتاریخ ماندگار است. کشور ما نیز بزرگ‌مردانی در تاریخ خود دارد که هرکدام شاگرد بسیار خوبی از خصلت مردی و مردانگی مولایشان حضرت امیرالمؤمنین علی ‌بن ابی‌طالب (ع) بودند و نامشان امروز با مقاومت و عزت مردم ایران گره خورده است. آری، یکی از این بزرگ‌مردان تاریخ مقاومت ایران اسلامی شهید محمدرضا سبحانی است که در جریان دوران دفاع مقدس شجاعت خاصی از خود نشان دادو یکی از نمادهای مقاومت و عزت مردم ایران اسلامی شد. شهیدی که امروز اگر بخواهیم درباره سرگذشت او سخن بگوییم هزاران فیلم و سریال و کتاب و مقاله و یادداشت می‌توان درباره‌اش نوشت و به‌تنهایی می‌تواند الگوی کامل تمام جوانان ایران اسلامی باشد.

 

 

 

 

این شهید عظیم‌الشان از فرزندان دلیرعرب درشهرستان مرزی سوسنگرد و خوزستان مقاوم بود که در مقابل رژیم بعثی عراق جانانه ایستاد و در این راه شربت شهادت نوشید تا به همه ما و نسل‌های آینده اثبات کند که وطن و ناموس و دین و امنیت چیزی نیست که دشمنان و معاندان بخواهند به آن نظر بد داشته باشند. آری زمانی که رژیم بعث عراق زنان و کودکان ایرانی را نشانه گرفته بود؛ این فرزند غیرتمند انقلاب به سوسنگرد و بستان رفت و برای مقابله با متجاوزان بعثی در منطقه سوسنگرد بستگان خویش را دور خود جمع کرد و در ششمین روز از حمله عراق، دست به نبردی جانانه علیه دشمن زد. شهید محمدرضا سبحانی مقاومتی مردانه و تاریخی را رقم زد که تمامی نقشه‌های رژیم بعث را بر هم زده بود و به همین دلیل بعثی واحد تکاور خود را وارد نخلستان‌های سوسنگرد می‌کنند و یکی از تک‌تیراندازان این واحد تکاوری توانست اسوه مقاومت را در منطقه خزعلیه شهرستان سوسنگرد با شلیک به دست‌وپایش زخمی کند؛ محمدرضا گلوله‌ها را به جان خرید اما دشمن به این هم راضی نشد و فرمانده مزدور عراقی با دستور اکید خود اعلام کرد تا او را دستگیر کنند و به وحشیانه‌ترین شکل ممکن دستان این شهید بزرگوار را از پیکر پاک و مطهرش جدا می‌کنند اما مقاومت جانانه این شهید بزرگوار بازهم سبب خشم بعثی‌های جلاد شد و این سرباز دلاور اسلام را به نخل خرما بستند، بنزین روی پیکر زخمی و بدون دستش پاشیدند و او را زنده‌زنده سوزاند! اما بعثی‌ها نمی‌دانستند که از میان خاکستر پیکر این شهید عظیم‌الشأن ققنوس رهایی و پیروزی سوسنگرد تولد خواهد یافت تا خاک ایران را از آنان پس گرفته و به جهانیان نشان دهد که ایران سرزمینی است هیچ‌گاه بر سر دین و خاک و ناموس و امنیت خود با هیچ متخاصمی ذره‌ای شوخی ندارد.

 

 

باقیمانده پیکر سوخته این شهید عظیم‌الشأن پنج روز بعد به‌صورت مخفیانه و دور از چشم دشمن در نهمین روز مهر ۱۳۵۹ توسط مردم این شهر سوخته و مقاوم به خاک سپرده شد؛ اما خبرهای دریافتی خبرنگاران روزنامه تلاش ملی حکایت ازآن دارد که مردم استان خودرا مهیای شرکت در تشیع شهید محمدرضا سبحانی در سوسنگرد نموده اند و اعلام کرده اند که اگرشهید سبحانی در زمان شهادت غریبانه به خاک سپرده و تشییع نشد، ما مردم این دیار پس از ۴۳ سال روز شنبه هفتم بهمن ساعت ۹ صبح در میدان سپاه شهر سوسنگرد حاضر و اورا باعزت و اقتدار بدرقه می کنیم. آفرین برهمت مردم خوزستان که ان شالله همه شهرها و به‌ویژه مردم عزیز شهر های هویزه، سوسنگرد، رفیع، حمیدیه و اهواز با حضور حداکثری خود در مراسم تشییع این شهید عظیم‌الشأن در روز شنبه هفته آینده به دشمنان ایران اسلامی نشان خواهند داد که قدر شهدای عزیز خود را می‌دانند و تا آخر پای نظام مقدس جمهوری اسلامی و امام و رهبر خود می‌ایستند. آری همه مردم استان برای تشییع پیکر شهید سبحانی می آیند تا از سربازفداکارایران اسلامی تجلیل نمایند.

 

 

 

 

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

رفاقت کاندیدا برای میدان رقابت در حوزه انتخابیه آینده جوانان را بهترمی‌سازد

رفاقت کاندیدا برای میدان رقابت در حوزه انتخابیه آینده جوانان را چگونه می‌سازد گام بلند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *