خبر فوری

مجتبی یوسفی نماینده مجلس؛ برای رفع محرومیت در خوزستان حق آلایندگی از تمام شرکت ها و سازمان ها بایدپرداخت شود

مجتبی یوسفی نماینده مردم در مجلس:پرداخت حق آلایندگی خوزستان گامی در راه رفع محرومیت ها

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: طبق قانون یک درصدی از حق فروش یا تولید محصول آلاینده و آلایندگی ها، سهم همان استان است که متاسفانه با اختصاص آن به محیط زیست، شاهد افزایش محرومیت ها در استان بهره مند از آن صنعت می شویم.

به گزارش پایگاه خبری پی نوشت، مجتبی یوسفی روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه در جریان بازدید رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیته صندوق های بازنشستگی کشور به همراه جمعی از مدیران دستگاه های حوزه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از مجتمع فولاد اکسین، با اشاره به وضعیت دور از انتظار نقاط کم برخوردار حاشیه شهر اهواز، اظهار کرد: به نیابت از مردم رسیدگی به این مناطق را دنبال خواهیم کرد. تلاش ما این است که مطابق قانون به حق این مناطق رسیدگی شده و در موضوعات و کمک های اجتماعی ما نمی خواهیم به مردم اعانه داده شود.

وی با اشاره به اشاره به این وعده که با ساخت فولادسازی اکسین، فاصله اجتماعی کم می شود، تصریح کرد: می گوییم که با احداث فولادسازی فاصله اجتماعی بین مردم کاهش می یابد، آیا در گذشته راه اندازی شرکت نفت، فولاد و پتروشیمی در استان، تاثیری در کاهش فاصله اجتماعی بین مردم داشته است؟ یا اینکه بیشتر سبب شد که مردم نسبت به عملکرد مسئولان بی اعتماد شوند؟
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: ما با افتخار برای پیگیری و رسیدگی به مناطق محروم کشور در هر استانی در خدمت شما هستیم. همانگونه که طبق قانون گفته شده که یک درصدی از حق فروش یا تولید محصول آلاینده و آلایندگی ها، سهم همان استان است اما متاسفانه در سال ۹۹ با بی دقتی صورت گرفته ۳۰ درصد از حق آلایندگی در استان‌های مذکور به محیط‌زیست داده شد که در نتیجه امروز شاهد چنین وضعی از مردم در مناطق محروم حاشیه اهواز به‌عنوان نمونه هستیم که با این شیوه قاعدتاً داریم بر خلاف قانون عمل می‌کنیم.

یوسفی بیان کرد: سال گذشته به همت نماینده‌ها این مسئله را حل کرده و این سهم و حق آلایندگی را به خود استان های درگیر برگرداندیم اما متأسفانه امسال دوباره شاهد هستیم که دولت ۲۰ درصد از حق آلایندگی که سهم مناطق محروم است را برای محیط‌زیست در نظر گرفته‌ که امیدواریم امسال هم بتوانیم با پیگیری، این‌مورد را در بودجه حل کنیم.

وی با اشاره به احقاق حق این مناطق بر طبق قانون تاکید کرد: ما اعانه نمی‌خواهیم بلکه قانون داریم و انتظار داریم طبق قانون عمل شود و با یک اقدام اساسی سهم این مناطق که حقشان است به آن‌ها برگردانده شود. به‌عنوان نمونه در استان خوزستان ۲۱ پتروشیمی وجود دارد اما یک محصول نهایی آن در خوزستان تولید نمی‌شود و تنها سهم خوزستان از این صنعت، آلایندگی، هزینه های اولیه و بار ترافیکی است و اشتغال و ارزش‌افزوده آن سهم دیگر استان ها می باشد که امیدواریم امسال به کلیه این امور به حق و طبق قانون رسیدگی گردد.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

حضور پررنگ اهوازی ها پای صندوق های رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *