خبر فوری

شیر پروانه ای واحدهای ۳ و ۴ نیروگاه کارون۳ رنگ آمیزی شد

به گزارش پایگاه خبری پی نوشت به نقل از سدپرس : “سید حمید صالحی” ضمن اعلام این خبر گفت: گالری شیرهای پروانه ای درفضای زیر زمینی واقع شده است که به دلیل وجود رطوبت بیش از حد و وجود آب های نشتی و همچنین گذشت ۲۳ سال از عمر این تجهیزات دچار رسوب، زنگ زدگی و پوسیدگی موضعی شده بودند، که نیاز بود با توجه به گذشت بیش از دو دهه رنگ آمیزی آنها صورت پذیرد.

صالحی تشریح کرد: در ابتدا واحدهای فنی و مهندسی و تعمیرات مکانیک، دستورالعمل استاندارد مربوط به نحوه ی رنگ آمیزی را با در نظر گرفتن نحوه ی اجرای پروسه ی سندبلاستینگ و عدم ایجاد آلودگی گرد و غبار در گالری مربوطه از طریق تخلیه ی غبار به بیرون از مغار نیروگاه با استفاده از جت فن ارایه و در اختیار پیمانکار قرار داد.

وی افزود: این پروژه با همکاری شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان و با نظارت بخش های فنی و تعمیرات معاونت فنی و مهندسی شرکت مدیریت تولید و بهره برداری نیروگاههای برق آبی خوزستان انجام گردید.

” رضا پورسعید ” معاون فنی و مهندسی درهمین خصوص با بیان اینکه، اجرای عملیات فوق با دقت و حساسیت زیادی بصورت گام به گام انجام شد گفت: در ابتدای عملیات سندبلاستینگ از مرحله اولیه تا رسیدن به حداقل زبری مناسب سطح کار و مطابق با استاندارد، تعریف شده بود که پس از اجرای دستورالعمل و تایید این مرحله، اعمال لایه ی اول و دوم (پرایمر) با ضخامت استاندارد انجام شد و بعد از پایان این مرحله از پروسه ی رنگ آمیزی، به ترتیب لایه های میانی و رنگ آمیزی لایه ی نهایی در دو مرحله نیز مطابق با دستورالعمل انجام گردید.

“مسعود قریشوندی” مدیرتعمیرات سد ونیروگاه کارون۳ نیز، در خصوص عملیات فوق خاطرنشان کرد: شیرهای پروانه ای بعنوان تجهیز اصلی هر واحد محسوب می گردد و یکی از دریچه های اصلی جدا کننده توربین از مخزن دریاچه است که نقش مهمی در عملکرد نیروگاه ایفا می کند.

وی افزود: انجام این عملیات می تواند تجهیزات را در مقابل خوردگی و زنگ زدگی با توجه به زیرزمینی بودن آنها محافظت نماید.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

روستای موللی از توابع بخش سوسن شهرستان ایذه /خانواه شهیدی که در این روستا زندگی می کنند این روستا از امکانات اولیه محرومند

بخش سوسن از توابع شهرستان ایذه به نگین سرسبزی منطقه خوزستان معروف است رود کارون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *