خبر فوری

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد : ظرفیت بالای استان در صنایع مختلف/تشکیل شورای عالی فناوری و نوآوری خوزستان/امضای تفاهم نامه با فولاد خوزستان برای افتتاح مرکز فناوری جامع فولاد

سید راضی جلالی در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت فولاد با حضور در غرفه خانه مطبوعات استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور شرکت های بزرگ صنعتی در نمایشگاه بیانگر ظرفیت های خوب و بالا در خوزستان است.

وی افزود: کمتر استانی در کشور وجود دارد که به لحاظ تنوع ظرفیت های صنعتی مثل خوزستان باشد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان تصریح کرد: ۴۰ شرکت دانش بنیان در حوزه فولاد و صنایع وابسته به آن عضو پارک علم و فناوری خوزستان هستند.

جلالی گفت: قویترین کنسرسیوم فولاد در خوزستان عضو پارک علم و فناوری استان است و در این زمینه فعالیت می کند.

وی افزود: مشکلات فراوان شرکت های دانش بنیان به لحاظ محدودیت ها کالبدی و کاری و نبود مکان کافی برای آنها باعث شده تا به رغم تلاش ها جایگاه لازم را در زمینه تولید و فناوری در کشور نداشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: تلاش می کنیم با حمایت مسئولان در کشور و وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری و مدیریت کلان استان بتوانیم این مجموعه ها را تحت عنوان شورای عالی فناوری و نوآوری خوزستان دور هم جمع کنیم.

جلالی با اشاره به پیشنهاد تشکیل شورای عالی فناوری و نوآوری در خوزستان به استاندار و استقبال وی از این پیشنهاد، یادآور شد: این شورا با حضور پارک علم و فناوری خوزستان، دانشگاه ها و صنایع استان و به ریاست استاندار خوزستان تشکیل می شوند و می تواند فضایی را فراهم کند که نیازهای صنایع بزرگ به تولیدات شرکت های دانش بنیان اعلام و توسط آنها برآورده و زمینه ساز اشتغال، جلوگیری از خروج ارز و کاهش واردات و افزایش صادرات باشد.

وی بیان کرد: هدف از شرکت در نمایشگاه فولاد ظرفیت سنجی و شناسایی و برقراری ارتباط با شرکت های خارج از استان بود.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: مرکز فناوری جامع فولاد زیرنظر پارک علم و فناوری استان و شرکت فولاد خوزستان در قالب امضای تفاهم نامه تشکیل می شود با این تفاوت که تمام مجموعه های وابسته به صنایع فولاد ذیل این مرکز قرار بگیرند.

جلالی گفت: بزرگترین چالش ما نبود فضای کالبدی است و مکان هایی را برای استقرار شرکت های دانش بنیان باید فراهم شود و در سال های گذشته به رغم تلاش های مدیران قبلی پارک حل نشد و حل این معضل بخش زیادی از معضلات شرکت های دانش بنیان را حل می کند.

وی ادامه داد: حل مشکل تامین فضای کافی برای شرکت های دانش بنیان در رتبه بندی و تامین بودجه برای پارک علم و فناوری خوزستان در کشور و حمایت های مالی بانک ها بسیار موثر است.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان اولویت اصلی این مجموعه را تأمین فضای مورد نیاز برای فعالیت شرکت های دانش بنیان عنوان کرد.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

پیشنهاد ما به شما

یکه تازی شرکت فولاد خوزستان در رهبری بازار شمش و اسلب ایران در سال ۱۴۰۲

???? یکه تازی شرکت فولاد خوزستان در رهبری بازار شمش و اسلب ایران در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *