خبر فوری

اعضای شورای ششم شهر هندیجان از “استقلال” و “یکپارچگی” شوراها صیانت نمایند.

هنوز نتایج انتخابات شورای شهرها به صورت کامل اعلام نشده بود که به صورت گسترده‌ای بحث هیئت رئیسه ی این شهر و آن شهر در فضای مجازی و عمومی و رسانه‌ها مطرح شد.
گرچه درهندیجان باتوجه به اینکه ۴عضوبه ساختمان شوراراه پیداکرده بودندباتوافق اولیه هیئت رئبسه انتخابو تاورود نفر پنجم و بحث های مختلف درخصوص انتخاب شهردار ماهها این شهر باحکم سرپرستی اداره میشد ومشکلات مدیریت شهری،انتخاب شهردار ،اتتقادها وتعریف وتمجیدها درفضای مجازی بعنوان یکی ازمهمترین بحث کنشگران اجتماعی و سیاسی شده بود.

قطعا اظهار نظر در هر زمینه‌ای آن هم مقوله ی مهمی چون انتخاب شورا وشهردار یک شهر، حق طبیعی یک فعال اجتماعی و یک کنشگر سیاسی است اما در این زمینه باید همه ی جوانب رادرنظر گرفت.

یکسال ازعمرشورای شهر هندیجان گذشت ،بحث بر سرهیئت رئیسه و انتخاب شهردار، در مَنظَر مردم گاها به جنگِ داخلی جریانات یا افراد،گروهها و باندهای مختلف تبدیل شده است وهمین باعث شده از ماموریت اصلی عقب مانده وازطرفی اعتماد مردم هم از کلیّت سیستم رفته رفته روبه سلب شدن رود.
در حالی که افراد و جریانات مختلف و دلسوزان واقعی و فرهیختگان هر شهر می‌توانند با پرهیز از خودرأیی ،منفعت طلبی شخصی و انحصار خواهی محض، طی مذاکرات داخلی، مسائل را منطقی و منصفانه حل و فصل نماینداماازطرفی کشاندن این اختلافات در مرئی و منظر عمومی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و در نهایت منجر به اتخاذ تصمیم جامع و موثری هم نخواهدشد.

بخش قابل توجهی از اعضاء شورای شهر ششم شهرهندیجان چهره‌های تازه‌نفسی هستند که منسوب به برخی از افراد و جریانات سیاسی و نهادهای خاص هستند. طبیعی و منطقی است، قطعاجریانات وجناح های پشتیبانِ این افراد، به نیروهایِ خود مشورت، راهنمایی و یا خط‌دهی، دهند، اما نباید طوری رفتار شود که این برداشت به وجود آید که برای کلیّت آن شورا از بیرون تصمیم سازی شود، و اعضاء به شکلی خود را مدیون بدانند و در پی ارضای منویات حامیان خود باشندچرا که اینگونه شبهات، عدم استقلال شورا نَقل و نُقل هر محفل می گردد.رفتاری که تیشه به ریشه یکپارچگی شورا ومردم یک شهر خواهدزد.
استقلال شورا رمز تقویت بُعد نظارتی شوراست وبی‌شک تقویت اِنگاره ی هدایت یک شورای شهر از بیرون، به شدت از قدرتِ نظارتی این شورا بر نهاد پرچالش و پرمسئله ی شهرداری میکاهدوپاسخگویی مدیریتِ شهری را نسبت به شورا به عنوان ناظرکاهش می‌دهد. اتفاقی که در برخی دوره های قبل مشهود بود.

هر شهری به نسبت خواص و مقتضیات خود، با مسائلی به شدت پیچیده روبرو است وطی یک سال گذشته شورای اسلامی هندیجان هم آنطور که شایسته بودنتوانستند، از ظرفیت دولت موجود به خوبی استفاده نمایند و گام موثری برای حل مشکلات شهرهای خویش بردارندازانتخاب شهردار تاعملکردضعیف درمدیریت شهری.
اماامروزه اعضاءشوراهای ششنم پس از این همه مشکلات باید بدانتد ۴ سال با همدلی و همراهی در کنار هم به حل مشکلات شهر بیندیشند و صحیح نیست استقلال و یکپارچگی شورا درهمین ابتدا قربانی انتخاب مسئله هیئت رئیسه شود.
درپایان گرچه خبرهایی از ورود فرماندار شهر وبرخی فعالان به این مسئله به گوش می رسد اما همچنان انتخاب هیئت رئیسه درهاله ای ازابهام است وتنها این مردم شهر هستند که متضرر خواهند شد.
پس ضروریست هرچه سریعتر باانتخاب هییت رئیسه گام های بهتر ی در مسائل ومشکلات شهر برداشته شود ، درغیر اینصورت تصمیمات قانونی باید اتخاذ گرددچراکه مردم نمی توانتد تاوان برخی رفتارها وحرکات اینگونه را بدهند.

اکبرشعبانی

درباره اکبر شعبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *