خبر فوری

کارگاه دانش افزایی با رویکرد روابط عمومی ویژه خبرنگاران شرق استان برگزار شد

کارگاه دانش افزایی با رویکرد روابط عمومی ویژه خبرنگاران شرق استان برگزار شد
به گزارش ندای کتول اولین کارگاه دانش افزایی خبرنگاران با رویکرد روابط عمومی هوشمند و ارتباطات رسانه ای ویژه خبرنگاران شرق گلستان، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و خانه مطبوعات گنبد در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد گنبد برگزارشد.
مدرس این دوره حمید شکری خانقاه دکترای تخصصی جامعه شناسی ارتباطات فرهنگی با رساله دکتری برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطات انسانی برای افزایش اعتماد اجتماعی از دانشگاه علوم تحقیقات بود.
در کارنامه رسانه ای شکری خود معاونت برنامه‌ریزی ارتباطی و مطالعات افکار‌عمومی مرکز روابط‌عمومی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعاملی موسسه برنامه‌ریزی ارتباطی برنامه پژوهان آینده، مدیر مسئولی انتشارات فکر نو و همچنین ریاست اداره مطالعات افکار‌عمومی دیده می شود.
این استاد دانشگاه در این کارگاه ضمن تاکید بر ضرورت جدی گرفتن ارتباطات در مقوله کار حرفه ای در روابط عمومی و رسانه گفت: منصف بودن ، افزایش دانش و آگاهی و تعامل با افراد جامعه یک ضرورت انکار ناپذیر است و پیروی از این کلیدواژه ها در دنیای ارتباطات انکار ناپذیر است.
وی در خصوص تغییر ذائقه مردم از ذائقه متنی به بصری گفت: امروزه استفاده از رسانه های دیجیتال در دنیا فراگیر شده است و ۸۴ درصد اطلاعات به صورت بصری به مخاطبان ارسال می شود. به بیان دیگر مردم ۸۴ درصد از مطالب را به صورت دیجیتال دریافت می کنند.
این استاد دانشگاه در خصوص مفاهیم اساسی ارتباطات گفت: مولف، محتوی، رسانه، گیرنده یا مخاطب، رمزگان و بافت( فرهنگ) از مولفه های اصلی یک ارتباط محسوب می شوند که اختلال یا وجود پارازیت در هر کدام از آنها باعث نارسایی در ارسال محتوی می شود.
شکری در خصوص مدل ادراکی ارتباطات گفت: رمز گذاری و رمزگشایی در انتقال محتوی و پیام بسیار تاثیر گذار هستند و هر چه فرستنده و گیرنده در رمز گذاری و رمز گشایی بیشتر تلاش کنند، نتیجه و برونداد، اثر بخش تر خواهد بود.
وی در ادامه به نقش و جایگاه روابط عمومی ها در سازمان رسانه ای ادارات اشاره کرد و افزود: روابط عمومی به معنای خبرساز بودن و گاهی خود خبر بودن است. در حقیقت روابط عمومی اساس دانایی و متفاوت اندیشیدن است و در مجموع تلاش های روابط عمومی منجر به ارتقاء سطح دانایی جامعه نسبت به ان نهاد یا سازمان خواهد شد.
شکری در خصوص مولفه های اثر بخشی به ویژه در روابط سازمانی و رسانه ای بیان داشت: مثبت اندیشی، حمایتگری، همدلی، گشودگی و تساوی از راز های اثر بخشی است و یک نیروی روابط عمومی باید با به کارگیری و پیروی از راز های ارتباطات، بر میزان اثر بخشی خود بیافزاید.
وی در خصوص مولفه های شخصی و اجتماعی اظهار داشت: هنر افراد باید در داشتن هماهنگی و آراستگی کردار و رفتار باشد و این هماهنگی باید در نوع پوشش، کلام، هارمونی پوشاک، ظاهر و حتی بوی دهان دیده شود و نباید از آنها غافل شد.
این استاد دانشگاه در پایان ضمن تاکید بر نقش رسانه ها در شوق آفرینی در جامعه گفت: پمپاژ مطالب منفی در جامعه هنر نیست و یک رسانه موفق می تواند با لحن قلم مناسب و با ارائه مشاوره و پیشنهادات سازنده و علمی نقشی مفید در شور آفرینی، شوق آفرینی، شادی آفرینی در جامعه بازی کند و به سهم خود در حرکت جامعه به سمت پویایی تاگذار باشد.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *