خبر فوری

معاون فروش و توسعه بازار پتروشیمی مارون مطرح کرد ؛ کاهش هزینه تولید و افزایش کیفیت محصولات ثمره همکاری پتروشیمی مارون با دانش بنیان ها

معاون فروش و توسعه بازار پتروشیمی مارون از همکاری با شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: پتروشیمی مارون، به عنوان یک تولیدکننده عمده محصولات پتروشیمی، فعالیت‌های دانش‌بنیانی را در بخش تحقیق و توسعه (R&D) انجام می‌دهد که شامل استفاده از کاتالیست‌های به‌روز با هدف کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت محصولات است.

آرمان ملی آنلاین – سید محمدرضا نجفی معاون فروش و توسعه بازار پتروشیمی مارون در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴،   اظهار داشت : هلدینگ پتروشیمی مارون با وجود چالش‌های ابتدای سال ۱۴۰۲، با همت و اراده‌ای قوی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و با استفاده از تخصص و تجربه کارکنان، توانسته است با تعمیرات اساسی و اورهال سنگین، مشکلات فنی را پشت سر بگذارد.معاونت فروش و توسعه بازار پتروشیمی مارون در ادامه گفت:  یکی از این دستاوردها، انتقال تکنولوژی در زمینه تعمیرات کمپرسور واحد بود که برای اولین بار در ایران صورت گرفت و به عنوان یک برگ زرین در تاریخ تولید ملی و تعمیرات دستگاه‌های مهم ثبت شد .

افزایش صادرات محصولات از قاره آسیا تا شرق آفریقا

نجفی تصریح کرد: پتروشیمی مارون در نیمه دوم سال ۱۴۰۲، با افزایش تولید، اولین موفقیت‌های خود را در زمینه صادرات محصولات به مناطق مختلف قاره آسیا، از جنوب شرقی آسیا گرفته تا منطقه سی‌آی‌اس،اروپا، ترکیه، عراق و افغانستان، تجربه کرده است. همچنین، برنامه‌هایی برای گسترش بازار به کشورهای آفریقا، به ویژه شرق آفریقا، در دستور کار قرار دارد تا سهم بازاری شایسته برای پتروشیمی مارون به دست آورد. این موفقیت‌ها نشان‌دهنده تعهد و توانایی مجموعه در رویارویی با چالش‌ها و دستیابی به اهداف کلان است.

تمرکز  پتروشیمی مارون بر افزایش کیفیت محصولات

نجفی همچنین به کیفیت برتر محصولات پتروشیمی مارون اشاره کرد و گفت: استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته متعلق به شرکت‌های برتر جهانی، به همراه نظام استقلال کیفی و تضمین کیفیت درونی، مارون را قادر ساخته است تا محصولاتی در سطح استانداردهای جهانی عرضه کند.

او تأکید کرد : کیفیت یکی از عناصر کلیدی برای ورود به بازارهای جهانی است و مارون در تمام مراحل تولید، از تأمین مواد اولیه تا فرآیندهای تولید، به شدت بر پایش کیفیت تمرکز دارد. در راستای اهداف استراتژیک خود، پتروشیمی مارون در سال ۱۴۰۲ به تقویت برند و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش پایین‌دستی صنعت پتروشیمی پرداخته است.

نجفی افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها به ما امکان داده است تا ارزش بیشتری در زنجیره تولید ایجاد کنیم و به یک هلدینگ قدرتمند تبدیل شویم.

حضور فعال پتروشیمی مارون در در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی

وی خاطرنشان کرد : حضور فعال در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی به مارون این فرصت را می‌دهد که سهم بازار خود را حفظ کند، روابط با مشتریان بالقوه را تقویت نماید و مشتریان جدیدی را در حوزه محصولات صادراتی جذب کند.

معاون فروش و توسعه بازار پتروشیمی مارون در ادامه از برگزاری جلسات موفقیت‌آمیز با تجار کشورهای مختلف، به ویژه در حوزه کشورهای آفریقایی خبر داد و اظهار امیدواری کرد :  در چند روز آینده، نتایج این جلسات به صورت رسمی اعلام شود.

وی همچنین از هدف‌گذاری صادراتی ۱۴۰۳ شرکت به میزان ۳۵۰ میلیون دلار خبر داد و اظهار داشت : امیدوار است این هدف در آینده نزدیک محقق شود.

نجفی تأکید کرد : پتروشیمی مارون، به عنوان یک تولیدکننده عمده محصولات پتروشیمی، فعالیت‌های دانش‌بنیانی را در بخش تحقیق و توسعه (R&D)  انجام می‌دهد که شامل استفاده از کاتالیست‌های به‌روز با هدف کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت محصولات است.

سبد محصولات جدید امسال عرضه خواهد شد

معاونت فروش و توسعه بازار پتروشیمی مارون اظهار داشت :  پتروشیمی مارون توانسته است محصولات جدیدی را تولید کند که در بازار جهانی مورد استقبال قرار گرفته‌اند، از جمله گریدهای پیشرفته می توان به پوشش عایق لوله‌های فولادی که امسال به سبد محصولات این شرکت اضافه خواهد شد، اشاره کرد .

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، وی در پایان توضیح داد : این محصولات جدید  در بخش تحقیق و توسعه شرکت توسعه یافته‌اند، نه تنها در بازار داخلی بلکه در بازارهای بین‌المللی نیز مصرف بالایی دارند و به عنوان محصولات استراتژیک در حوزه‌های آبرسانی و گازرسانی شناخته می‌شوند.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *