شهردار اهواز در همایش علمی و کاربردی بررسی علل بروز خرابی های زودرس در رویه های آسفالتی و راهکارهای اجرایی آن با اشاره به اهمیت آموزش و پژوهش در کارهای عملی، اظهار کرد: حس تعلق سازمانی در بالاترین رده های نیازهای اساسی مجموعه حتی بالاتر از اهمیت برگزاری همایش ها و برنامه های مختلف است. وی افزود: در ابتدای شروع به کار در شهرداری اهواز با بیش از ۳۰۰ نفر از همکاران مصاحبه داشتم که از این میان تنها دو نفر خود را اهوازی معرفی کردند، قومیت های مختلف یکی از فرصت های فوق العاده برای اهواز و خوزستان است اما اهواز از ناحیه کارکنان و مدیران نیازمند حس تعلق بیشتری است تا به مرور و با کار فرهنگی به مردم نیز منتقل شود، اگر اهواز را دوست داشته باشیم از آن نگهداری می کنیم و کیفیت شهری را در آن بالا می بریم و با پتانسیلی که دارد می تواند به زیباترین شهر ایران تبدیل شود. اهواز دارای ظرفیت ها و پتانسیلهای فراوان است اما در بدیهیات و مقدمات آن دچار اشکال هستیم، نباید در مسائل بدیهی مانند آسفالت، جدول و پیاده رو و اشکال داشته باشیم. امینی تصریح کرد: اعتبار یک هزار میلیاردی آسفالت در سال ۱۴۰۲ باید به بهترین نحو ممکن هزینه شود چراکه هزینه عوارضی که شهروندان پرداخت میکنند در مقابل هزینه های بالایی مثل تهیه و اجرای آسفالت قابل مقایسه نیست به طور کلی حوزه درآمدی شهرداری با چالشهای جدی مواجه است. شهردار اهواز با اشاره به واریز عوارض آلایندگی به مبلغ تقریبا یک هزار میلیارد تومان که اخیرا به حساب شهرداری واریز شد گفت: به گونهای در مورد این یک هزار میلیارد صحبت می کنند گویی می توان با آن اهواز را چندین برابر تقویت کرد آنچه که در مورد این مبلغ با توجه به کارهای برزمین مانده شهر گفته شده با واقعیت تناسب ندارد، اگر این مبلغ برای پروژههای اصلی شهر هزینه شود در چهار پروژه به اتمام می رسد. وی افزود: وقتی با صحبت ها، حواشی و فشار سیاسی اجتماعی در خصوص هزینهکردها وجود دارد و برخی به دنبال سو استفاده هستند وظیفه ما در به جا و درست هزینه کردن و با کیفیت هزنیه کردن به مراتب بیشتر از شرایط معمولی میشود لذا باید همکاران به این حساسیت ها توجه ویژهای داشته باشند. امینی تصریح کرد: کار فنی و عمرانی شهرداری اهواز تنها در آسفالت خلاصه نمیشود اما این امر از حیث اجتماعی مهمترین است چرا که مستقیما با زندگی مردم ارتباط دارد لذا در این خصوص باید تلاش و همیت بیشتری ایجاد شود، طرح نهضت آسفالت مورد تاکید جدی همه بخشهای حاکمیتی است. امینی به تعامل دولت با شهرداری در این دوره اشاره کرد و گفت: نگاه دولت نگاهی حمایتی است که این کمک را می توان در سال جاری نیز در تامین ۳۰ هزار تن قیر رایگان دید، در کنار این قیر ما نیز باید سازمان عمران را از حیث تجهیزات تقویت کنیم تا با رعایت الزامات فنی کیفیت کار انجام شده را بالا ببریم. وی با اشاره به لزوم بازتعریف رابطه میان پیمانکار و شهرداری تصریح کرد: باید به گونه ای رفتار شود که اگر تقابلی وجود دارد با رعایت حدود کار به همدلی و تفاهم تبدیل شود و عین قانون این ارتباط تقویت شود تا حس تعلق و تعهد حین کار نیز در پیمانکاران افزایش یابد. وی با اشاره به اینکه مجموعه عوامل در کنار هم سبب زیبایی یک عنصر میشود، ادامه داد: وقتی یک خدمت مانند آسفالت در محلی صورت میگیرد باید سایر عوامل مانند روشنایی، پیاده رو، جداول، دفع آبهای سطحی و سایر موارد نیز باید بهبود یابند تا زیبایی آن قابل مشاهده باشد، اگر کیفیت آسفالت مناسب و حداقل عمری ۱۰ ساله داشته باشد می توانیم به سمت کف پوشها و جداول سنگی برای معابر اصلی و حواشی رودخانه حرکت کنیم.