خبر فوری

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان: با اقدامات جهادی در شبکه برق، آماده ورود به پیک مصرف تابستان شده ایم/مصرف بهینه دربخش خانگی نیازمند توجه بیشتر است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با اقدامات جهادی اکثر پروژه‌های حیاتی و ضروری افزایش ظرفیت در شبکه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و شبکه موجود نیز در حال بهینه‌سازی و آماده ورود به پیک مصرف است.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، علی اسدی در نشست کارگروه گذر از پیک و مدیریت مصرف تابستان ۱۴۰۳ که با حضور استاندار خوزستان و مدیران عامل صنعت آب و برق استان برگزار شد، تصریح کرد: پیک مصرف شبکه برق خوزستان در فصل سرما و گرما ۶ تا ۷ هزار مگاوات اختلاف مصرف دارد که این رقم بزرگ به دلیل افزایش دما و استفاده از بار سرمایشی (کولر) است.
وی با اشاره به استقرار توده هوای گرم و شروع افزایش مصرف، تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد مصرف شبکه برق مربوط به بخش خانگی (بار سرمایشی) است که اگر بتوانیم با فرهنگ‌سازی مصرف این بخش را مدیریت و بهینه کنیم، اقدام موثری در حفظ پایداری شبکه برداشته‌ایم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: با توجه به این موضوع که بخش خانگی بیشترین مصرف را دارد، همکاری این بخش کمک خواهد کرد که رشد بی‌رویه پیک مصرف کنترل و پایداری شبکه حفظ شود.
اسدی تاکید کرد: باید با تعامل و هماهنگی مجموعه صنعت برق از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی استفاده کرد تا فرهنگ مصرف بهینه برق، در بین مردم نهادینه شود‌.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *