خبر فوری

آبرسانی به شهرستان‌های شمال شرق خوزستان در طرح فدک بازدید نماینده گان مجلس حوزه انتخابیه به همراه مدیر عامل آب برق خوزستان

فرشاد ابراهیم‌پور نماینده مردم ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون و همچنین امیرحسین نظری نماینده رامهرمز و رامشیر به‌همراه عباس صدریان‌فر رئیس سازمان آب و برق خوزستان از سد و نیروگاه کارون از سد و نیروگاه کارون ۳ جهت طرح انتقال آب بازدید کردند

به گزارش رسانه پی نوشت ابراهیم‌پور با اشاره به طرح موارد بین وزارت نیرو و قرارگاه در اجرای این طرح در دیدار فروردین خود با رئیس جمهور شهید، وزیر نیرو و رئیس قرارگاه خاتم‌الانبیا ادامه داد: پیرو این دیدارهای صورت گرفته یک تیم تخصصی و فنی در روزهای گذشته به شهرستان سفر کرده و مسیر اجرای طرح از دریاچه سد کارون ۳ را مورد بررسی قرار دادند و قرار است روز شنبه آینده گزارش نهایی طرح و نظر تخصصی گزارش مهندسی صورت گرفته به معاون وزیر ارائه شده از آن طریق جمع‌بندی شود.

وی تاکید کرد: پس از طی این روال قرار است طرح از طریق وزیر نیرو به هیات دولت ارائه و مراحلی که باقی‌مانده از جمله بحث تامین اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور و بعد اخذ مجوز ترک تشریفات برای قرارگاه خاتم و سپس انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم صورت گیرد.

ابراهیم‌پور اضافه کرد: همه‌ی تلاش‌ها و جدیت‌ها از جانب مسئولان دولتی و نمایندگان مردم در حال انجام است و امیدواریم تا پیش از پایان کار دولت فعلی قرارداد انتقال آب با قرارگاه خاتم منعقد شود

فرشاد ابراهیم پور : تمام تلاش‌ها را خواهم کرد تا پیش از پایان کار دولت سیزدهم کار آبرسانی به شهرهای شمال شرق خوزستان انجام شود.

به گفته عباس صدریان فر مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، انتقال آب به اراضی موجود در شهر‌های شمال شرق خوزستان موجب رونق کشاورزی و کسب و کار، ایجاد عدالت اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت در این مناطق است.

وی افزود: مناطق شمال شرقی استان خوزستان هرچند به واسطه قرار داشتن در کوهپایه‌های زاگرس دارای شرایط آب و هوایی ملایم‌تر و بارش بیشتر است ولی به علت مشکل تامین آب، توسعه کشاورزی در منطقه مناسب نبوده و کشاورزی به صورت دیم انجام می‌شود. با اجرای طرح فدک، آب شهر‌های ایذه، باغلک، قلعه‌تل، میداوود، هفتکل، رامهرمز و صیدون تامین می‌شود.

مدیرعامل آب و برق خوزستان گفت: تامین آب کشاورزی شهر‌های ایذه، باغملک و قلعه‌تل به مساحت ۱۶ هزار هکتار از طریق سامانه انتقال آب از سد کارون در تلفیق با تامین آب شرب انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تامین آب اراضی کشاورزی رامهرمز به مساحت ۱۱هزار و ۹۲۸ هکتار از طریق سد انحرافی و آبگیر ثقلی تامین می‌شود که ساختمان سد، آبگیر، کانال انتقال و هفت هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه اصلی آن تکمیل شده است.

صدریان فر در خصوص تامین آب اراضی کشاورزی شهرستان هفتکل نیز گفت: تامین آب این منطقه از طریق احداث بند‌های آبخیزداری و دیگری در انتهای سامانه انتقال آب از سد جریانی مسجدسلیمان انجام می‌شود.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *