خبر فوری

مسوولیت پذیری پتروشیمی مارون در اوج و مدیرعامل پر انرژی و متخصص و تیمی توانمند در راه راستا ملی

به گزارش خبرنگار رسانه پی نوشت توسعه به روشهای گوناگون صورت می گیرد که در هر منطقه، تعریف خاص همان منطقه با توجه به ظرفیت های موجود دارد. انتظاری که از عسلویه می رود، تلاش در عرصه نفت و گاز است و انتظاری که از شهرهای شمالی می رود، کشاورزی به ویژه در عرصه کشت برنج است. در هر صورت نمی توان توسعه را نادیده گرفت و باید با بهره گیری درست از ظرفیت یک منطقه، در همان مسیر وارد شد و با قوت و قدرت پیش رفت.

اما توسعه به همین سادگی نیست و چالش های خاص خودش را دارد. هنگامی که صنعتی در یک منطقه تعریف می شود، تحولات بسیاری را رقم می زند که در بسیاری از موارد مخرب است. اینکه یک صنعت در یک منطقه به شکوفایی برسد، درآمدزایی داشته باشد، تحول ایجاد کند و تاثیرات کلیدی و ریشه ای برجای بگذارد اما منافعی برای مردم منطقه نداشته باشد، بی انصافی است. مردم منطقه انتظار دارند اگر صنعتی کلید می خورد و به شکوفایی می رسد، مردم بومی منطقه از این توسعه و شکوفایی سهم داشته باشند. بکارگیری بیکاران بومی، رفع آلودگی ها، ایجاد زیرساختها، رونق اقتصادی و تامین نیازهای مردم ساکن منطقه، از جدی ترین انتظاراتی است که از ایجاد صنعت و توسعه انتظار می رود.

اهمیت صنعت پتروشیمی

یکی از مهمترین و جدی ترین صنایعی که می تواند تحولات گسترده ای را رقم بزند، صنعت نفت و صنایع پایین دستی آن است. سالهاست از خام فروشی انتقاد می شود و اصرار بر تبدیل نفت و گاز به فراورده است. بی شک اگر این روند دنبال شود، نه تنها در قالب خام فروشی، آینده فروشی اتفاق نمی افتد، بلکه اشتغالزایی ناشی از ایجاد صنایع پایین دستی، به کاهش بیکاری منجر می شود. مهمتر آنکه صنعت پتروشیمی یک صنعت پایدار است که می تواند تولید، درآمدزایی، اشتغالزایی، تحول آفرینی و بسیاری موارد دیگر را رقم بزند.

تاثیرگذاری مارون

در بین شرکت های پتروشیمی، مارون تاثیرگذاری و نقش آفرینی ویژه ای دارد. پتروشیمی مارون سالهاست رکوردزنی در عرصه های گوناگون تولید، ارزآوری، سود، توسعه و… را رقم زده و آنقدر بخوبی عمل کرده که انتظار از این مجموعه بسیار بیشتر از انتظار است.

توقع در مسیر مسوولیت اجتماعی

از آنجا که پتروشیمی مارون بخوبی عمل کرده و بدلیل تولید با کیفیت و بالا، نیازهای کشور را تامین کرده و سوددهی چشمگیری داشته، همه گونه انتظاری از مارون مطرح می شود. در این عرصه مردم منطقه نیز انتظارات متعدد و گوناگونی دارند و هرچقدر دستگاههای گوناگون همچون وزارت راه و شهرسازی یا شهرداری ها در انجام وظایف خود کم کاری داشته باشند، انتظار می رود مارون جور کم کاری ها را بکشد.

در بین ۱۰۰ برند برتر

برای آنکه عملکرد موسسات مورد نقد و بررسی قرار گیرد و انگیزه ایجاد شود، اجلاس سالانه صد برند برتر برگزار می شود که پتروشیمی مارون عملکرد چشمگیری داشته و با حضور در دومین اجلاس سالانه صد برند برتر، با رویکرد ایفای مسوولیت های اجتماعی، لوح تقدیر و تندیس را دریافت کرد.شرکت پتروشیمی مارون، این تندیس را به پاس خدمات متنوع، متعدد و متمایز، در حوزه های گوناگون مسئولیت اجتماعی نظیر فرهنگی، آموزشی، محیط زیست، توسعه ی زیرساخت و جامعه محور دریافت نمود

استمرار مسوولیت پذیری

البته پتروشیمی مارون همواره احساس مسوولیت را در اوج داشته به نوعی که سال گذشته نیز با دریافت تندیس بین المللی مسوولیت اجتماعی در ارزیابی جهانی، پایبندی خود به مسوولیت های اجتماعی را به اثبات رساند و تندیسی که برای سال دوم دریافت کرد، گواه تداوم این مسیر مهم است.

مرد سال پتروشیمی

هنگامی که عملکرد یک شرکت مورد بررسی قرار می گیرد و به رتبه درخشانی دست می یابند، نقش مدیران در این عرصه غیر قابل انکار است به نوعی که امین امرایی مدیر برتر استراتژیک و مرد سال صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ شد. برای معرفی شرکتهای برتر نیز، مراسمی ویژه برگزار می شود که در معرفی شرکت های برتر سال ۱۴۰۲ صنعت نفت ایران؛ پتروشیمی مارون به عنوان شرکت برتر صنعت پتروشیمی ایران و در معرفی مدیران توسعه گرا، استراتژیک و جوان سال ۱۴۰۲ صنعت پتروشیمی کشور امین امرایی به عنوان برترین مدیر استراتژیک صنعت پتروشیمی کشور معرفی شد.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *