خبر فوری

شرکت نفت و گاز اروندان بزرگترین قرارداد طرح های پیشران صنعت نفت معاونت علمی ریاست جمهوری را منعقد کرد

قرارداد بومی سازی، طراحی، اجرا و مدیریت یکپارچه شکافت هیدرولیکی ما بین شرکت نفت و گاز اروندان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ و در آخرین روز ۲۸مین نمایشگاه صنعت نفت، با حضور وزیر نفت، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیرعامل شرکت ملّی نفت ایران؛ قرارداد بومی سازی، طراحی، اجرا و مدیریت یکپارچه شکافت هیدرولیکی و فناوری های وابسته آن بین شرکت نفت و گاز اروندان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

این قرارداد مهم به عنوان بزرگترین قرارداد منعقد شده در طرح های پیشران صنعت نفت(موضوع موفقتنامه وزارت نفت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری)، با ارزش ۵۰ میلیون دلار توسط عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و رضا سلطانعلی زاده دستیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضاء رسید.

عیسی نویری رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت و گاز اروندان در خصوص این قرارداد اظهار داشت: فناوری شکافت هیدرولیکی از کلیدی ترین فناوری های ازدیاد برداشت چاه محور است؛ و نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای این فناوری استراتژیک در ازدیاد برداشت و افزایش تولید نفت به اندازه ای است که اگر گوییم در معادلات انرژی جهانی تاکنون تأثیر گذار بوده اغراق نکرده ایم.

نویری افزود: از یک مرحله به بعد استمرار و افزایش تولید نفت در کشور تنها در صورت استفاده از فناوری های بالا در مخازن پیچیده تر می تواند محقق شود و فناوری ایجاد شکافت هیدرولیکی از این دست تکنولوژی های بسیار مهم است که کشور‌های همسایه‌ نیز در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی پیرامون تحقق این مهم صرف کرده‌اند. اکنون میدان‌های مشترکی با برخی از کشور‌های همسایه داریم که آنها با استفاده از این تکنولوژی نفت برداشت می‌کنند از این رو وظیفه خود دانستیم که به سراغ این تکنولوژی برویم و آن را بومی‌سازی کنیم.

رئیس فناوری و پژوهش و کارگروه تولید بار اول و ساخت داخل شرکت نفت و گاز اروندان، ادامه داد: لازمه دستیابی به افزایش تولید و ازدیاد برداشت با ایجاد شکاف هیدرولیکی داشتن مجموعه ایی از فناوری هاست که در دسترس نیستند، از این رو هدف گذاری اصلی این قرارداد بومی‌سازی کل زنجیره این فناوری بوده و گام به گام مراحل تحقق این مهم برنامه ریزی شده است.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *