خبر فوری

سخنی با رسانه‌های زردی که تخریب مدیران را نردبان خود می‌دانند!

سخنی با رسانه‌های زردی که تخریب مدیران را نردبان خود می‌دانند!

روزی فردی به پزشک مراجعه کرد و از درد موی سر ناله کرد، پزشک هم دید چنین دردی وجود ندارد، یه بیمار توصیه کرد روزانه چند قالب یخ خُرد کند و برای تسکین درد و درمان قطعی بر روی موهایش بگذارد.

حالا وصف حال برخی سایت‌ها و پایگاه‌های خبری بی‌خبری از همه‌جا که برای جلب توجه به سراغ سوژه‌هایی می‌روند که درد نیستند و درمانی هم نیاز ندارند. البته که به قیل و قال‌های چنین ناشرانی هرچه کمتر توجه کرد، زودتر فروکش می‌کنند و بلعکس اگر دنبالشان کنید و به به دنبال توجیه و دلیل بروید، امر برشان مشتبه می‌شود که تراوشات ذهن بیمارشان وحی نازل است و هرچه گفتند درست است.

در هفته‌های گذشته گروهی از مدیران عالی پتروشیمی مارون در مأموریتی به سرزمین کایزن جهان ژاپن سفر کردند. کشوری که به لحاظ پیشرفت در ابعاد مختلف علمی پرچم‌دار است. بی‌شک نتایج چنین مأموریتی علاوه بر تاثیر در نگرش مدیران به پیشرفت و بکارگیری روش‌های نوین در مباحث مختلف مدیریتی می‌شود. نظامی که پیامدش بهبودی پایدار است.توسعه فردی و مدیریت کسب‌و‌کار، رضایت بیشتر کارکنان، رضایت مشتری در سطح مطلوب‌، کاهش میزان نرخ ریزش کارکنان، وفاداری پایدار کارکنان، هزینه‌های کم‌تر، کارایی و بهره‌وری بیشتر و حل مسئله‌ی بهتر تنها بخشی از نتایج شرکت در کلاس‌های آموزشی کایزن است.

برخی رسانه‌ها فقط اسامی تخصصی را برای خود انتخاب کرده‌اند و متاسفانه در شرایطی که از وظایف ذاتی رسانه حمایت از مدیران و فعالیت‌های اقتصادی است، برخی افراد به اسم خبرنگار و تنها بسنده کردن به ابزار فضای رسانه با تخریب و سم‌پاشی سعی در دست و پا کردن اسم و رسم برای خود هستند و در ادامه انتظار دارند، مدیران به سراغشان بیایند و سر کیسه‌ی باج خواهی را شل کنند و هرچه طلب کنند، مدیران ملزم به پرداخت شوند.

اما دیگر دوره‌ی چنین شامورتی‌بازی‌ها گذشته و مدیرانی که کارنامه‌ی کاریشان سراسر موفقیت و فعالیت‌های ماندگار است، به چنین جوسازی‌های بی‌مصرفی واکنش نشان نمی‌دهند. اما سخنی کوتاه با دغل‌بازان عرصه‌ی رسانه که نام خبرنگار را یدک می‌کشند؛ برای دست و پا کردن نام می‌بایست از در سواد، دانش، تجربه و تخصص وارد شد.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *