خبر فوری

ارائه نقشه راه خوزستان در مسیر توسعه مبتنی بر انقلاب چهارم (انقلاب دیجیتال)

در اولین همایش ملی نوآوران و نخبگان به میزبانی استان خوزستان از نقشه راه این استان در مسیر توسعه مبتنی بر انقلاب چهارم (انقلاب دیجیتال ) با هدف تبدیل شدن استان خوزستان به پایتخت بعدی اقتصاد دیجیتال جهان از طریق جذب شرکت دیجیتال، استارت آپ ها ،اسکیلآپ ها ،یونیکورن ها و استعدادهای برتر حوزه فناوری در خوزستان رونمایی شد.

دکترمصدق زنگنه ارائه دهنده این طرح ضمن تاکید بر اهمیت گرایش جهانی به سمت دیجیتالی شدن و بالا بردن کیفیت زندگی در عین هزینه های پایین آن به تشریح این طرح پرداخت . ایشان ضمن اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان خوزستان در زمینه های نفت ،گاز و پتروشیمی ،کشاورزی، دسترسی به آب های آزاد ،دارا بودن کریدور ترانزیتی و بندرگاه ها ،آب و محیط زیست و گردشگری و …..اظهار داشت که اگر ما از انقلاب های گذشته بشریت(کشاورزی و صنعتی شدن )عبور نکنیم و این ظرفیت ها را به عناصر و ابزار انقلاب عصر حاضر که همان انقلاب دیجیتال است مجهز ننماییم قطعا در دهه های آینده در بازارهای جهانی سهمی نخواهیم داشت .

به‌عقیده وی تنها راه برون رفت کشور و بالاخص خوزستان قهرمان عبور از کم و کاستی ها و چالش های گذشته و برنامه ریزی و ایجاد یک مسیر پیشرفت مبتنی بر انقلاب عصر حاضر در زمینه های اقتصادی ،سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و فرهنگی برای رسیدن به یک مزیت رقابتی پایدار دانست. دکتر زنگنه افزود : رشد ۸ درصدی جز از طریق جذب حداکثری سرمایه گذاران خارجی از طریق جذب شرکت ها ،پلتفرم ها ،استارت آپ های مبتنی بر اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی و جذب فناوران برتر داخلی و خارجی اتفاق نخواهد افتاد . درپایان وی ضمن درخواست از نمایندگان و مسولین استان برای حمایت همه جانبه از این طرح، ابراز امیدواری کرد که در صورت اجرای اصولی این طرح، خوزستان به هاب اقتصادی منطقه تبدیل و به دوران شکوفایی خود خواهد رسید.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *